[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Borghuis Transport


Recommended Posts

  • Forumlid
9 uur geleden zei HIT:

^^wees eens eerlijk,  tov het aantal faillissementen........ nog geen 3%

Geen idee wat de percentages zijn.

 

Maar ik hoor dat een curator steeds vaker onderzoek moet doen naar malversaties in een failliesement.

 

Maar als dat 3% zou zijn dan betekend dat dus dat 97 % "eerlijk" gehandeld heeft in een faillisement, of op zijn minst de  boel zo goed belazerd heeft dat het niet opvalt. ;)

 

Maar het is zeker geen gelopen race dat je je prive vermogen buiten een faillissement houdt door het op de naam van je partner te zetten, of via een BV vorm af te schermen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei SPL:

Pierre ik hoef jou toch niet uit te leggen dat een opgelegde straf door een rechter niet iets is van hem zelf, maar dat hij alleen het wetboek volgt, en de daarin geschreven strafmaat en bewijzen voor een veroordeling, heeft totaal niks met zijn mening te maken, dus wees blij dat je chauffeur bent geworden


Een rechter heeft een zeer grote vrijheid in hoe hij/zij de wet uitlegt, de aangedragen feiten weegt en eventuele jurisprudentie uitlegt. Dat resulteert niet zelden in uitspraken die aan normaal denkende mensen niet uit te leggen zijn. Voorbeelden hiervan bespaar ik ons maar even...

 

10 uur geleden zei HIT:

^^wees eens eerlijk,  tov het aantal faillissementen........ nog geen 3%

 

Die 3% zegt alleen maar iets, als je ook weet in hoeveel van de gevallen er onverantwoordelijk gehandeld is met het faillissement als direct of indirect gevolg. En dat weten we niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Pierre:


Een heel groot geluk dan voor malafide Nederland dat ik nooit voor rechter heb gestudeerd.... :p

 

En ook daar moet jij je aan de wet houden Pierre, net als iedereen anders. En faillissementen zijn geregeld in de wet. Ook hoe schuldeisers daarmee om moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook een faillissement meegemaakt dus heb ik er wel ervaring mee en heb ik het niet van horen zeggen. Ik was alleen slim genoeg om geen doorstart te maken (ik wens iedereen veel personeel)

 

Ik had ook prive meegetekend voor een aantal dingen. Dus moet je in gesprek. Met de belastingdienst waren we al in gesprek (het zijn geen onmensen) en daar heb ik dan ook het minste last van gehad. Maar ik wist dan ook al een tijdje dat het geen houdbare kaart was dus had ik de auto's waar "eigen geld" in zat al verkocht om een deel van de schuldeisers te betalen.  Je kunt dus heel goed afspraken maken met de belastingdienst, wat ze alleen niet doen is van hun protocollen afwijken. Je blijft boete op boete krijgen. Maar na het faillissement is er contact geweest over het hoe en wat en was het gelijk een gesloten boek.

 

De andere deden moeilijker (prive meegetekend) dus daar heb ik echt afspraken mee gemaakt die ik ook netjes ben nagekomen. Zelfs met de bank uiteindelijk al werd dat wel heel hard gespeeld. Zei wilde alles en dat had ik niet, en de rest van mijn leven betalen had ik ook geen zin in. Dan maar de wnsp in waar ik uiteindelijk ook 2 maanden heb ingezeten. Toen kwam de bank erachter dat het voorstel wat we in eerste instantie hadden gedaan zo slecht nog niet was en heb ik uiteindelijk ook met de bank een afspraak kunnen maken.

 

Ik vind het wel leuk om te zien hoe iedereen hier over elkaar tuimelt en er schande van spreekt terwijl het overgrote merendeel hier reageert uit emotie en niet uit enige vorm van kennis. Die mensen kunnen zich drukker maken hoe hun eigen baasje de boel besodemieterd of hoe de echte grote bedrijven belasting ontduiken. Dan zijn die paar faillissementen van die transportbedrijven nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een beetje jammer dat er paar kanslozen zijn die hier een ander bewust belachelijk maken. Je kan vinden wat je wilt van Freddy en de doorstart maar iemand belachelijk maken is zoo makkelijk en zoooo simpel.

 

Ik weet niet waarom hij een doorstart maakt en of hij nou geil word van zijn naam op een auto( ik had juist blij geweest als ik van die huilbaby's af was geweest die alleen met hun mond alles kunnen)  of wat dan ook maar wie zijn wij om daar over te oordelen. Het failliesement word beoordeeld door mensen die daar voor geleerd hebben en die wel kennis van zaken hebben. En dan gaan er hier een paar moord en brand roepen. Triest, heren... dit is hoe de Nederlandse wet in elkaar steekt of je het nu leuk vind of niet.

 

ALs je het daar niet mee eens bent moet je bij de wetgever zijn en niet bij degene die gebruik maakt van die wetgeving. Maar dat is een beetje de mentaliteit van de Nederlandse chauffeur. Janken om het janken, onderweg op een forum en in al die trieste Facebook groepen. Maar klagen bij degene bij wie ze moeten klagen durven ze niet (het baasje).

 

Echt heel triest dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei shompie:

 

 

Ik vind het wel leuk om te zien hoe iedereen hier over elkaar tuimelt en er schande van spreekt terwijl het overgrote merendeel hier reageert uit emotie en niet uit enige vorm van kennis. Die mensen kunnen zich drukker maken hoe hun eigen baasje de boel besodemieterd of hoe de echte grote bedrijven belasting ontduiken. Dan zijn die paar faillissementen van die transportbedrijven nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat

Je kunt t leuk brengen Ron:

laatst trof ik iemand die heel zijn leven bij dezelfde baas gewerkt heeft,op bijna het eind van zijn arbeidzame leven ging dit bedrijf( een middelgroot transportbedrijf) failliet.

Dat heeft hij geweten toen hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikte,en dan wil jij beweren dat zo n man zich niet druk met maken omdat het bij nog grotere bedrijven nog erger kan?

IK weet niet hoe t bij Borghuis geregeld is,maar als zo een failliesement voordoet is t toch normaal dat er vragen gesteld worden hoe e.e.a. geregeld is,ook over pensioen.

dat heeft toch et realiteit te maken en ook met emotie( als je later minder pensioen vangt brengt dat een bepaalde emotie te weeg)

En door vragen te stellen vergaar je weer kennis,toch?of nie dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei europeaan:

IK weet niet hoe t bij Borghuis geregeld is,maar als zo een failliesement voordoet is t toch normaal dat er vragen gesteld worden hoe e.e.a. geregeld is,ook over pensioen.

dat heeft toch et realiteit te maken en ook met emotie( als je later minder pensioen vangt brengt dat een bepaalde emotie te weeg)

En door vragen te stellen vergaar je weer kennis,toch?of nie dan? 

 

Die vragen lijken me dan vooral relevant voor diegenen die er werken/werkten. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

UIteraard,maar omdat degene die er niet werken hier lessen uit kunnen trekken kunnen ook zij vragen stellen.

van zo een failliesement komt een verslag,dus is t een openbare zaak,dan misstaat t toch nietdat mensen er vragen over stellen?

Jammer dat die Piet niet meer reageert,indien hij er daadwerkelijk gewerkt heeft zou hij er iets over kunnen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei europeaan:

UIteraard,maar omdat degene die er niet werken hier lessen uit kunnen trekken kunnen ook zij vragen stellen.

van zo een failliesement komt een verslag,dus is t een openbare zaak,dan misstaat t toch nietdat mensen er vragen over stellen?

Jammer dat die Piet niet meer reageert,indien hij er daadwerkelijk gewerkt heeft zou hij er iets over kunnen zeggen.

 

Juist. Dan lijkt het me netjes dat openbare verslag af te wachten en er niet op vooruit te lopen.

Die "Piet" lijkt me een duidelijk geval en dat daar geen zinnig woord uit komt ook. Triest en onvolwassen... :(

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageerde op europeaans "dus is t een openbare zaak" en was zelf ook in de veronderstelling dat zulke verslagen openbaar worden gemaakt. Dat was dus een foute veronderstelling van me. Ik had er (nog) niet naar gezocht. :rolleyes:

 

Nee, ik vraag niet om een slotje en stel ook niet dat er niets gevraagd mag worden. Maar tegelijk denk ik dat de vragen over dit geval niet heel erg veel opleveren, omdat -zover ik weet- behalve the duke en Freddepet geen direct betrokken op dit forum schrijven. En ik verwacht niet dat die hierover een boekje opendoen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-12-2017 om 22:37 zei europeaan:

Spreek je jezelf niet een beetje tegen?

Eerst zeg je dat de overheid minder star is in haar mentaliteit en accepteerd dat sommige bedrijven niet kunnen voldoen aan hun betalingstermijn van een jaar.

Vervolgens zeg je dat bepaalde bedrijven niet failliet hadden hoeven gaan als diezelfde overheid en pensioenfondsen normaal in gesprek zouden zijn gegaan.

Nee, ik spreek mijzelf niet tegen. Je hebt aan de ene kant de overheid als opdrachtgever, kant twee is de overheid als schuldeiser en dan de derde kant de rechter die uit het grote boek moet halen wat de overheid nou eigenlijk bedoeld met de wetten. 

Op 9-12-2017 om 09:22 zei Teddybeer:

Geen idee wat de percentages zijn.

 

Maar ik hoor dat een curator steeds vaker onderzoek moet doen naar malversaties in een failliesement.

 

Maar als dat 3% zou zijn dan betekend dat dus dat 97 % "eerlijk" gehandeld heeft in een faillisement, of op zijn minst de  boel zo goed belazerd heeft dat het niet opvalt. ;)

 

Maar het is zeker geen gelopen race dat je je prive vermogen buiten een faillissement houdt door het op de naam van je partner te zetten, of via een BV vorm af te schermen.

In alle gevallen doen curatoren dat onderzoek. Alleen men krijgt bewijsvoering volgens de rechtbank in maar 3%van de gevallen rond. Jaarlijks gaat het even uit mijn blote hoofd om 21% van de faillissementen die men voor de rechter brengt omdat men vind dat er sprake is van  "verwijtbaar handelen". 

Enige dat je echt buitenspel kunt houden is "oud" geld, dat zit vaak in trusts en is zo vastgelegd dat er geen cent van te halen is.

 

Er zijn genoeg bedrijven die graag willen door werken zonder faillissement en de schulden willen afbetalen, alleen zoals ik al eerder aangaf zijn de twee grootste spelers erg star. Zo star dat zij ook de grootsten zijn die worden benadeeld door een faillissement. Maar zowel belastingdienst als pensioenfonds zien liever een faillissement dan een slepende afbetaling. Bij een faillissement is het een streep in de boeken en bij een afbetaling een langlopend proces. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Leeuw:

Ik reageerde op europeaans "dus is t een openbare zaak" en was zelf ook in de veronderstelling dat zulke verslagen openbaar worden gemaakt. Dat was dus een foute veronderstelling van me. Ik had er (nog) niet naar gezocht. :rolleyes:

 

Nee, ik vraag niet om een slotje en stel ook niet dat er niets gevraagd mag worden. Maar tegelijk denk ik dat de vragen over dit geval niet heel erg veel opleveren, omdat -zover ik weet- behalve the duke en Freddepet geen direct betrokken op dit forum schrijven. En ik verwacht niet dat die hierover een boekje opendoen...

Ik ben geen direct betrokkene hoor, als je goed gelezen zou hebben dan weet je dat ik pas écht los ging toen Fredje mij beschuldigde van een dubbel account. Althans, niet letterlijk maar het was wel duidelijk dat hij mij bedoelde. Ik ben net als Rob een digibeet en het enige apparaat waarop ik reageer is deze computer en dat zal inmiddels écht wel gechecked zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

 

 

Er zijn genoeg bedrijven die graag willen door werken zonder faillissement en de schulden willen afbetalen, alleen zoals ik al eerder aangaf zijn de twee grootste spelers erg star. Zo star dat zij ook de grootsten zijn die worden benadeeld door een faillissement. Maar zowel belastingdienst als pensioenfonds zien liever een faillissement dan een slepende afbetaling. Bij een faillissement is het een streep in de boeken en bij een afbetaling een langlopend proces. 

 

 

Misschien dat deze twee grootste spelers al lang in de gaten hebben dat een 'afbetaling"nooit voltooid word en het te vorderen bedrag alleen maar groter word.

Verstandig dat men dan de stekker eruit trekt en t op een failiesement aan laat komen.

Verstandige werknemers doen dit ook hoor;zodra t bedrijf in gebreke blijft bij loonbetaling een failliesement aanvragen,voor je nog verder t schip ingaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei the duke:

Ik ben geen direct betrokkene hoor, als je goed gelezen zou hebben dan weet je dat ik pas écht los ging toen Fredje mij beschuldigde van een dubbel account. Althans, niet letterlijk maar het was wel duidelijk dat hij mij bedoelde. Ik ben net als Rob een digibeet en het enige apparaat waarop ik reageer is deze computer en dat zal inmiddels écht wel gechecked zijn.

 

Inderdaad, hoewel je er wel hebt gereden, ben je gelukkig geen slachtoffer van het faillissement. Dat had ik het vorige bericht beter kunnen verwoorden, sorry daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

Ik ben geen direct betrokkene hoor,

 

Waarom schrijf je dan op de vorige pagina, bij het bericht over de nieuwe bedrijfsnaam, "we zijn weer 'los' "?

 

Dat gaf bij mij de indruk dat jij erbij hoort.. al kon/kan ik mij dat dan weer moeilijk voorstellen gezien je bijdragen hier.

bewerkt door Durashift
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden