Spring naar bijdragen
Marotrans

Weekendrust mag niet meer in de cabine

Recommended Posts

6 uur geleden zei iveco 35c17:

Uit dit bericht valt af te lezen dat er helemaal niet meer geslapen mag worden in de cabine, gouden tijden dus voor de hotels met ruimere parkeerplaatsen.:p

Daarom komen er ineens zoveel Van der Valkjes bij langs de snelweg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei marcel69:

Ach zolang het handhaven net zo snel en voortvarend word aangepakt als de uitkering van de bevingsschade aan Groningen ben ik nog niet zo bang

Fout, die uitbetalingen KOSTEN geld, het overnachten in de cabine gaat geld OPLEVEREN....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-12-2017 om 13:20 zei Dokus:

Toen ik in 1982 als chauffeur begon had je vrijwel elke week wel een paar nachten dat je niet aan de toen nog verplichte 8 uur rust kwam en weken met 70 rijuren waren niets bijzonders.

Toen was het volgens velen niet mogelijk om het anders te doen.

Kijk nu eens hoe netjes vrijwel iedereen zich aan de rij en rusttijden houd. Je ziet nu dat het dus wel mogelijk is. Nu moet er weer een omslag plaatsvinden, en weer zou het niet mogelijk zijn.

Ik denk dat het op zich makkelijk kan, maar creatief denken is in het transport altijd moeilijk geweest, behalve wanneer het er om gaat om de regels te ontduiken.

We verzet alleen nog maar 2/3 van het werk dat je eerder deed in een week. Helaas zijn de opbrengsten van de vrachten niet mee gestegen. Juist ja we zijn te duur geworden!!!!!

1/2 uur omrijden om gezellig en goed te eten kan al helemaal niet meer, rustig eten ook niet want dat moet in 45 min als je nog door moet, oftwel stress stress en nog eens stress. altijd pas zaterdag thuis ipv vrijdag en nog minder betaalde uren ook. 

Rij niet voor niets alleen nog rondjes om de kerk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We verzet alleen nog maar 2/3 van het werk dat je eerder deed in een week. Helaas zijn de opbrengsten van de vrachten niet mee gestegen. Juist ja we zijn te duur geworden!!!!!

1/2 uur omrijden om gezellig en goed te eten kan al helemaal niet meer, rustig eten ook niet want dat moet in 45 min als je nog door moet, oftwel stress stress en nog eens stress. altijd pas zaterdag thuis ipv vrijdag en nog minder betaalde uren ook. 

Dat we wat minder doen als voorheen dat ben ik met je eens.. Maar de rest is complete lariekoek! Als ik toch zo aan het werk moet als jij in je laatste stukje beschrijft had ik me stuur in de wilgen gehangen en dan wel zo hoog dat ik er never nooit niet meer bij kon.. Ik rij gerust om om te kunnen eten, weten ze van op de zaak en ze vinden t nog goed ook! Eten doe ik altijd op me gemakje, of t nou aan t einde van me dag is of tussendoor ik ga niet stressen. Ik zit nog best vaak op de lange afstand, en de keren dat ik thuis kom op zaterdag is nou niet omdat het allemaal zo strak gepland is maar meer omdat het op adressen niet loopt

okdoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Ben-nie:

(...) 1/2 uur omrijden om gezellig en goed te eten kan al helemaal niet meer, rustig eten ook niet want dat moet in 45 min als je nog door moet, oftwel stress stress en nog eens stress. altijd pas zaterdag thuis ipv vrijdag en nog minder betaalde uren ook. 

Ik steek nagenoeg iedere avond m'n poten ergens onder de tafel, en dan ook nog eens op een normale tijd aan het eind van de dag. Of dat nou precies op de route ligt of een stukje om is, nog nooit commentaar op gehad. Zowel bij m'n vorige als bij m'n huidige werkgever niet.
Zondags weg of zaterdags thuis is dan ook niet vanwege de 'rondjes rond de kerk', de uren keurig netjes betaald incl. de geldende toeslagen.
Hoog tijd dat je een beetje fatsoenlijke baas zoekt als ik dit zo lees....ze zijn er heus nog wel.;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-12-2017 om 10:18 zei *Ger*:

Hoef ik ook niet meer te winnen, die is al lang gewonnen alleen wil jij dat niet zien.

Ik ga niet nog een keer uitleggen wat democratie is zolang jij aan de drank zit ;)

Op 26-12-2017 om 10:33 zei shompie:

Ik weet dat dit een verloren strijd is. En Ger, het is half 11 dus ik zit gewoon aan een bak koffie. Maar door dit soort uitspraken hebben de bonden te maken met een leegloop. Ga eens discussiëren met mijn oudste zoon over de bonden. Hij is 19 en start net met zijn carrière in het transport. Zijn hele generatie heeft niets met vakbonden.

Ik vind het erg wat er gebeurd Ger in het transport. In mijn ogen word het om zeep geholpen. Niet alleen door de bonden hoor maar de vrijheid de we altijd hadden als je buitenland reed is er bijna niet meer. Weggeregeld door de bonden onder aanvoering van de generatie die op hun fiets naar hun werk komen met de broodtrommel achterop.

Jij verwijt mij dat ik een roepende achter een boom ben Ger, ik zie dat anders. Ik zet mij af tegen een groot deel waar jij je hard voor maakt. Maar omdat de bonden zoveel macht hebben ( vraag mij niet waarom met dat handje vol actieve leden) heeft het geen zin. Daarom regel ik het zelf Ger. En weet je Ger, er komen er steeds meer. Waarom denk je dat de bond zo graag wil dat de zzp ers zich verenigen ( en dan het liefst bij hun) . Die zien ook wel dat de bonden te maken hebben met een leegloop.

Nee hoor Ger, de bonden hebben niets te maken met democratie. Ze sluiten zelfs cao's af waar het merendeel het niet mee eens is....

Waarom de bonden zoveel macht hebben shompie?

omdat er geen andere partij is waar werkgevers en overheid mee kan praten. Omdat de huidige individualistische generatie (waar ik mij zelf ook onder schaar) zich niet verenigd. Ook ik regel mijn zaken zelf, maar we krijgen wel te maken met regels die anderen ons opleggen. 

De hele discussie over de transport bond blijft een kip/ei verhaal. De bond spreekt dingen af waar 'wij' het niet mee eens zijn, daarom zijn we ook geen lid. Maar omdat we geen lid zijn hebben we ook geen stem. Dat is democratie! 

Ik heb zwaar respect voor *Ger* die zoveel tijd en energie steekt om dingen aan de kaak te stellen, ook al zou ik graag zien dat bepaalde dingen anders geregeld werden.

We hebben allemaal last van concurrenten uit het Oosten en zeiken daar veel over maar 'de bond' is de enige die er wat tegen probeert te doen, al slaan ze de plank in mijn ogen soms aardig mis. Heb waardering voor elkaar i.p.v bakken stront.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Danny:

Dat we wat minder doen als voorheen dat ben ik met je eens.. Maar de rest is complete lariekoek! Als ik toch zo aan het werk moet als jij in je laatste stukje beschrijft had ik me stuur in de wilgen gehangen en dan wel zo hoog dat ik er never nooit niet meer bij kon..

zo hoef ik ook niet te werken, want rij nu rondjes om de kerk

Ik rij gerust om om te kunnen eten, weten ze van op de zaak en ze vinden t nog goed ook! Eten doe ik altijd op me gemakje, of t nou aan t einde van me dag is of tussendoor ik ga niet stressen.

Moet nu altijd heel snel eten omdat de kinderen nog voorgelezen moeten worden:p

wat ik bedoel is dat als je nu na het eten nog wat rij uren over hebt je niet te laat moet gaan rijden als je ook nog 11h moet maken, dan kun je de volgende ochtend pas zo laat vertrekken, daar had je eerder met je 8 uurtjes minder last van. En als je in het verleden toch iets te lang was blijven zitten kon je dat kaartje altijd nog iets draaien om de volgende morgen op tijd bij de klant te komen.

Ik zit nog best vaak op de lange afstand, en de keren dat ik thuis kom op zaterdag is nou niet omdat het allemaal zo strak gepland is maar meer omdat het op adressen niet loopt

Dat is volgens mij ook het grote probleem wachten en nog eens wachten om vervolgens te jagen om de laatste klant er nog uit te krijgen of om terug te laden. om dan vervolgens toch net na sluitingstijd (wat vaak ook veel strikter en vroeger is geworden) aan te komen.. Als je dat dan 2a 3 keer in een week hebt ben je pas op zaterdag middag thuis, terwijl je minder uren hebt gemaakt. 

En over goede bazen gesproken, ik kon ze niet meer vinden. Nu jaag ik mezelf op, maar dat deed ik toch al:eek:. Een voordeel als je rondjes om de kerk rijd en je jaagt jezelf op ben je ook vroeg thuis:ja:.   

ps met jagen bedoel ik nu niet meer het gaspedaal (kost veel te veel brandstof) maar snel palletje er uit en door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Ben-nie:

Waarom de bonden zoveel macht hebben shompie?

omdat er geen andere partij is waar werkgevers en overheid mee kan praten. Omdat de huidige individualistische generatie (waar ik mij zelf ook onder schaar) zich niet verenigd. Ook ik regel mijn zaken zelf, maar we krijgen wel te maken met regels die anderen ons opleggen. 

De hele discussie over de transport bond blijft een kip/ei verhaal. De bond spreekt dingen af waar 'wij' het niet mee eens zijn, daarom zijn we ook geen lid. Maar omdat we geen lid zijn hebben we ook geen stem. Dat is democratie! 

Ik heb zwaar respect voor *Ger* die zoveel tijd en energie steekt om dingen aan de kaak te stellen, ook al zou ik graag zien dat bepaalde dingen anders geregeld werden.

We hebben allemaal last van concurrenten uit het Oosten en zeiken daar veel over maar 'de bond' is de enige die er wat tegen probeert te doen, al slaan ze de plank in mijn ogen soms aardig mis. Heb waardering voor elkaar i.p.v bakken stront.

Als dat dan de democratie is dan moet dat ook nodig maar eens op de schop. Als zelfs de leden "akkoord " gaan met loonsverhoging die negatief uitpakt is er toch iets mis. Zelf de leden klagen....

Lijkt me geen gezonde situatie.

bewerkt door shompie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-1-2018 om 20:53 zei Pierre:

Ik steek nagenoeg iedere avond m'n poten ergens onder de tafel, en dan ook nog eens op een normale tijd aan het eind van de dag. Of dat nou precies op de route ligt of een stukje om is, nog nooit commentaar op gehad. Zowel bij m'n vorige als bij m'n huidige werkgever niet.
Zondags weg of zaterdags thuis is dan ook niet vanwege de 'rondjes rond de kerk', de uren keurig netjes betaald incl. de geldende toeslagen.
Hoog tijd dat je een beetje fatsoenlijke baas zoekt als ik dit zo lees....ze zijn er heus nog wel.;)

Wij stonden in Frankrijk nooit langs de autoroute, altijd bij een routier. Ook als dat om was. Kregen we ook nooit commentaar op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, eerst zien en dan geloven.........

Maar dan zal er verder weinig meer gecontroleerd gaan wworden door de IL&T, aangezien er geen capaciteit bij mag komen.

Het wachten is op de eerste (proef)processen voor men er over begint te denken dat het punt van bewijslast bij de chauffeur moet komen te liggen, simpelweg omdat de IL&T het niet gaat redden om 45 uur bij een verdachte vrachtwagen te blijven posten......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrachtwagenchauffeurs mogen straks op de zaak logeren in Hoogezand

(Foto: Dennis Venem

Chauffeurs van transportbedrijf Reining in Hoogezand mogen straks in de weekenden op het bedrijfsterrein blijven slapen. De gemeente Midden-Groningen werkt mee aan een proef.

Officieel is het verboden om op het bedrijf te overnachten, maar de gemeente verleent nu een speciale vergunning. Het gaat om een proef, die duurt tot 1 januari 2021.

Lees het volledig artikel op: >>RTVNoord<<

En:

FNV over slaapplekken Reining: 'Een bouwvakker slaapt ook niet op de bouwplaats'

(Fto: Denns Venema)

'Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.' FNV-bestuurder Edwin Atema is hoogst verbaasd over de nieuwe constructie bij transportbedrijf Reining uit Hoogezand.

De gemeente Midden-Groningen maakte woensdag bekend mee te werken aan een proef waarbij chauffeurs van Reining in de weekenden op het bedrijf blijven slapen, om zo in de buurt van hun vrachtwagen met lading te kunnen blijven.

Het complete artikel: >>RTVNoord<<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2018 om 20:17 zei Teddybeer:

Inderdaad, eerst zien en dan geloven.........

Maar dan zal er verder weinig meer gecontroleerd gaan wworden door de IL&T, aangezien er geen capaciteit bij mag komen.

Het wachten is op de eerste (proef)processen voor men er over begint te denken dat het punt van bewijslast bij de chauffeur moet komen te liggen, simpelweg omdat de IL&T het niet gaat redden om 45 uur bij een verdachte vrachtwagen te blijven posten......

Als je nog werk zoekt....

http://www.nieuwsszw.nl/word-inspecteur-bij-de-inspectie-szw/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Knoalster:

Chauffeurs van transportbedrijf Reining in Hoogezand mogen straks in de weekenden op het bedrijfsterrein blijven slapen. De gemeente Midden-Groningen werkt mee aan een proef.

Officieel is het verboden om op het bedrijf te overnachten, maar de gemeente verleent nu een speciale vergunning. Het gaat om een proef, die duurt tot 1 januari 2021.

En:

FNV over slaapplekken Reining: 'Een bouwvakker slaapt ook niet op de bouwplaats'

'Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.' FNV-bestuurder Edwin Atema is hoogst verbaasd over de nieuwe constructie bij transportbedrijf Reining uit Hoogezand.

De gemeente Midden-Groningen maakte woensdag bekend mee te werken aan een proef waarbij chauffeurs van Reining in de weekenden op het bedrijf blijven slapen, om zo in de buurt van hun vrachtwagen met lading te kunnen blijven.

LOLDit was toch te verwachten dat deze bedrijven met goedkoop voluk allerlei constructies gaan bedenken.

Of zou die meneer Atema echt boter op zijn hoofd hebben en met de gedachte leven dat ze allemaal in een ***** hotel terecht zullen komenLOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ouwe:

LOL

Of zou die meneer Atema echt boter op zijn hoofd hebben en met de gedachte leven dat ze allemaal in een ***** hotel terecht zullen komenLOL

Dat lijkt er wel op.

Maar ook wekt t steeds meer de indruk dat hij stiekem niet voor de mensen in het transport,maar meer voor de Horeca aan t werk is.:D:ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook hij is een sukkel (niet bijster slim) 

Als hij even werder dan zijn arrogante neus had gekeken had hij geweten dat er al duizende goedkope arbeidersnopgehokt in huizen en porte cabins zitten.

Door dit soort domme opmerkingen weet ik weer waarom ik zo anti bond ben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei shompie:

Oa bij vos is dit de normaalste zaak van de wereld of zit ik er nu weer naast....

Onze auto's staan op een afgesloten terrein, en ja de chauffeur ligt in de cabine.

Op dit moment beraden de hoge heren zich nog wat te doen, in de regio iets huren, bijv.>>  hier  <<

Of elke 2 weken thuis, met een enkele uitzondering hotel onderweg

Overigens met 6-7 man in een huis en een portacabin gebruiken als slaapplaats kan niet in verbant  met woonbestemming, ik weet dat het gebeurt maar daar moet de gemeente op toezien, is overigens bij ons ook gebeurt met de bedrijfswoning zo als ik al eens geschreven heb

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei *Ger*:

Onze auto's staan op een afgesloten terrein, en ja de chauffeur ligt in de cabine.

Op dit moment beraden de hoge heren zich nog wat te doen, in de regio iets huren, bijv.>>  hier  <<

Of elke 2 weken thuis, met een enkele uitzondering hotel onderweg

Overigens met 6-7 man in een huis en een portacabin gebruiken als slaapplaats kan niet in verbant  met woonbestemming, ik weet dat het gebeurt maar daar moet de gemeente op toezien, is overigens bij ons ook gebeurt met de bedrijfswoning zo als ik al eens geschreven heb

Dus ook jou baas is illegaal bezig dus.

Ik had er laatst al een opmerking over gemaakt. Er moet gehandhaafd worden. Alleen een oplossing is er niet. Beetje kansloosnis het niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Knoalster:

Waar uit duidelijk blijkt dat ook daar gewoon Nederlanders op de auto horen te zitten , en die gaan dan gewoon naar huis !!!

Dit is het beste voorbeeld van 'n bedrijf dat de mazen van de wet opzoekt ,ze rijden gewoon voor Nederlandse  opdracht gevers oa . die brouwerij uit den Bosch / Zoeterwoude  , glas uit Duitsland  . Vermoedelijk voor 'n kut prijs  , anders kunnen er gewoon Nederlanders op de auto. 

De meeste staan ook gewoon  in het weekend in NL.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei ouwe:

LOL

Ik eerst denken dat er op die ** letters moesten komen -polen-hotel, maar 5sterrenhotel :cool:

Reining heeft verder aangegeven dat de chauffeurs in de directe omgeving van hun vrachtwagen met lading aanwezig dienen te blijven

Het is dus GEEN rust, als je in de buurt van je auto/lading dient te blijven! Ilent kan ze dus allemaal bekeuren en verplichten alsnog hun 45 uur te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei opa bert:

Waar uit duidelijk blijkt dat ook daar gewoon Nederlanders op de auto horen te zitten , en die gaan dan gewoon naar huis !!!

1 wie ben jij om te beslissen wie waar hoort te rijden?

2 ik weet niet of  je het hebt meegekregen, maar er is een chauffeurstekort. Niet alleen hier in Nederland, maar in bijna alle EEG landen. 

1 uur geleden zei opa bert:

De meeste staan ook gewoon  in het weekend in NL.

Van de 300 eenheden staan er nog niet de helft in NL, en daarvan zijn er 70 ook nog eens gewoon op NL kenteken met Nederlandse chauffeurs. Verder zijn er auto's op GB, IRL, PL en H kentekens. 

Als ik jouw relaas volg dan moet alles wat een vestiging in NL heeft ook alleen maar Nederlandse chauffeurs op de auto's hebben en alleen maar Nederlandse kentekens.

Makkelijk oordeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei steenhaas1:

Het is dus GEEN rust, als je in de buurt van je auto/lading dient te blijven! Ilent kan ze dus allemaal bekeuren en verplichten alsnog hun 45 uur te maken.

Dat dan weer wel :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden