Spring naar bijdragen
Marotrans

Weekendrust mag niet meer in de cabine

Recommended Posts

3 uur geleden zei Leeuw:

Oh leuk, we hebben nu een admin die ook vakbonden basht :cool:

Zelfs admins zijn net mensen, Bart.

Met alle voor en nadelen, met ook een recht op eigen mening.

En ik dacht niet dat ik door het verkondigen van MIJN mening, een regel van het CF heb overtreden…..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hele gezeik over weekendrust in de cabine is onderweg totaal geen item he. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand 'n hotel in ging. We hebben het er wel eens over maar niemand wil of doet 't. Terwijl de meest werkgevers het eventueel wel willen betalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei matthieu:

Dat hele gezeik over weekendrust in de cabine is onderweg totaal geen item he. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand 'n hotel in ging. We hebben het er wel eens over maar niemand wil of doet 't. Terwijl de meest werkgevers het eventueel wel willen betalen.

Als dat zo is -en ik geloof je meteen- dan kan zo'n weekendje wel eens duur uitpakken voor een chauffeur zelf.
De werkgever verstrekt de mogelijkheid en middelen (betaling) om de wet na te leven en de chauffeur zijn wekelijkse rust van 45 uur niet in de cabine door te hoeven laten brengen maar in een hotel.
Als je dan als werknemer gelazer aan je deur krijgt en je mag aftikken, kan ik me voorstellen dat die werkgever er ook zijn handen vanaf trekt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik wil wel een ervaring delen met jullie.

Paar weken terug stonden er nogal wat ritten naar Litouwen op het programma.

De auto,s werden voor geladen door een chauffeur die de auto naar Porta WF bracht, en 2 chauffeurs hadden daar een rust gehad van 11 uur in een hotel.
De keuze voor een hotel is dus wel belangrijk> wel of geen airco op kamer.
Bij de booking werd aangegeven dat het hotel over airco beschikte, jaa alleen in de lobbi dus:D

Kamers waren voorzien van hele licht gordijnen en na de middag de volle zon erop, dus een aangename temperatuur op de kamer en niet donker
Wel een goed bed en nette douche met minnibar voor koude drank.

Dus de hotelkamer is wel belangrijk voor een goede rust, want ja daarna met 2 chauffeurs is het toch weer 18 a 19 uur sturen.
Op losadres eerst lossen, dan weer 9 uur rust en in de auto je rust maken onder het genot van de standairco is toch wel luxe:D
Wel eerst een biertje en diegene die als tweede gaat rijden kan rustig een biertje meer nuttigen:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden