Spring naar bijdragen
Marotrans

Weekendrust mag niet meer in de cabine

Recommended Posts

Gast Valkje

Ach, wie zonder zonde is, werpen de eerste steen, zeggen ze.

45 uur en een BBQ, dus ach...

Ik slaap gewoon 1 uurtje lepeltje met Harm, laat een foto maken als bewijs dak niet in de cabine heb vertoeft de hele 45 uur, dus wie doet me dan wat.

:banaan:

bewerkt door Valkje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Truckchauffeur mag weer in cabine slapen

Vrachtwagenchauffeurs mogen hun wekelijkse rust in hun cabine doorbrengen, als het voertuig op een gecertificeerde parkeerplaats staat. Dat heeft de transportcommissie van het Europees Parlement beslist.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HIT:

Truckchauffeur mag weer in cabine slapen

Vrachtwagenchauffeurs mogen hun wekelijkse rust in hun cabine doorbrengen, als het voertuig op een gecertificeerde parkeerplaats staat. Dat heeft de transportcommissie van het Europees Parlement beslist.

Tsja.

Wat moetnik hier nu weer van denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beveiligde parkeerplaatsen

TLN is ingenomen met het voorstel 

.................................................................

Agnes Jongerius, Europarlementariër namens de PvdA, beschouwt de voorstellen van de transportcommissie uit het EP, eerder als een stap achteruit. Ze komen erop neer dat chauffeurs straks wekenlang van huis zijn. De rij- en rusttijden komen ‘in het gedrang’ en het slapen in de cabine wordt voor een groot deel ‘gelegaliseerd’. Jongerius spreekt van een stap ‘terug in de tijd’.

Bron >> klik <<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een bullshit.

Er is e3n rijtijdenwet en daar moet je je aan houden. En dat heeft niets te maken met waar je je rust maakt.

Wat een gezever

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

waar Agnes zich zorgen om maakt is de mogelijkheid tot cabotage en de uitzonderingsregel om "Gelijk werk gelijk loon". Dat laatste hoeft alleen maar als er twee dagen opvolgend en aaneengesloten transport wordt gedaan in het andere land.

Bijv. 3 dagen aaneengesloten in Nederland rijden betekend betaald worden naar Nederlands loon. Maar als het transport wordt gedaan via hoefijzer ook dan is het niet aaneengesloten in Nederland en blijft de huidige vergoeding van kracht. 

Maar ook de regel zoals Duitsland en Frankrijk het willen gaat niet door, die wilden gelijk loon gelijk werk ook voor doorvoerende en alle cabotage ritten en ook dat is zoals ik het lees van de baan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei *Ger*:

Beveiligde parkeerplaatsen

TLN is ingenomen met het voorstel 

.................................................................

Agnes Jongerius, Europarlementariër namens de PvdA, beschouwt de voorstellen van de transportcommissie uit het EP, eerder als een stap achteruit. Ze komen erop neer dat chauffeurs straks wekenlang van huis zijn. De rij- en rusttijden komen ‘in het gedrang’ en het slapen in de cabine wordt voor een groot deel ‘gelegaliseerd’. Jongerius spreekt van een stap ‘terug in de tijd’.

Bron >> klik <<

Agnes heeft zich blijkbaar slecht ingelezen in de problematiek;Dat chauffeurs wekenlang van huis zijn is al zo lang als dat er goederen vervoerd worden door Europa.

Hoe de rij en rusttijden in het gedrang zouden komen begrijp ik niet;daar veranderd toch niets aan?Of is Agnes bang dat er doordat er meer gewerkt word,meer geld verdient word?

Men spreekt wel over "gecertificeerde parkings"( wat dat ook moge betekenen) maar ik lees nog nergens dat er ook eisen aan de cabines ( zoals stand airco ,standkachel en nachtslot)gesteld zullen gaan worden.

Ook een gewone routier zou al genoeg zijn ,als hij de faciliteiten biedt om er te staan gedurende 45 uur, daar hoeft niet ünbedingt een power fence met 10 000 volt er omheen te staan,gewoon een plekkie waar je,afhankelijk van de lading,rustig kunt staan.

Het gezond verstand schijnt dus te gaan zegevieren.:ja:

Ik ben dus "gematigd optimistisch"de vlag hoeft ,wat mij betreft:angel:,nog niet half stok.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei europeaan:

Hoe de rij en rusttijden in het gedrang zouden komen begrijp ik niet;daar veranderd toch niets aan?

Weer te lui om het verhaaltje te lezen.

Uitgeknipt:

Komende donderdag buigt de Europese Transportraad zich naar verwachting over het Mobiliteitspakket van de Europese Commissie en de reactie daarop van het Europese Parlement. Verwacht wordt overigens dat pas in de loop van volgend jaar besluiten worden genomen over de rij- en rusttijden, de cabotage en de deacheringsrichtlijn ‘nieuwe stijl’.

Het zijn overigens de voorstellen nog maar hoor, er kan nog wat veranderen al verwacht ik dat niet omdat het Oosten vóór kamperen is omdat ze daar "ons" de loef mee af kunnen steken, hier zijn maar een paar man die een weekend weg willen zijn, ik las wel in een Belgisch stuk dat ze tacho's in willen bouwen bij alle auto's die internationaal opereren, betekent dus waarschijnlijk einde "Polen busjes"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei *Ger*:

, hier zijn maar een paar man die een weekend weg willen zijn, 

Herstel: 

Hier zijn maar een paar man die nog weg mogen in t weekend, omdat weekend uren voort bedrijf dure  uren zijn.

Jij weet net zo goed als ik dat t transport waar aan jij en ik geholpen hebben met opbouwen afgebroken is met de komst van de "nieuwe Europese landen"

Dat heeft niks te maken met"niet willen"

Zodra er veel vraag naar Nederlandse internationale chauffeurs zou komen( wat ijdele hoop is vrees ik) denk ik dat bedrijven  weinig moeite zullen hebben om personeel te vinden die weekenden willen maken,mits onder de juiste condities.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei *Ger*:

, ik las wel in een Belgisch stuk dat ze tacho's in willen bouwen bij alle auto's die internationaal opereren, betekent dus waarschijnlijk einde "Polen busjes"

Dat is natuurlijk positief nieuws,mits men deze auto's ook voorziet van de cabine met de juiste vereisten,zo niet: het hotel in.

Het einde van de Polensprinters zal t niet helemaal zijn ,maar er zullen wel opmerkelijk minder paupers langs de weg te vinden zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei *Ger*:

Kom op wordt eens wakker ;)

Ger, er zijn echt nog wel mensen die willen. Maar veel.worden afgeschrikt door het geneuzel onderweg. En dan bedoel ik niet alleen die 45 uur in een hotel. Maar alles wat we voor onze kiezen hebben gehad.

Jij vroeg van de week waarom "mijn" klanten uit het speciaal transport nooit meer belde. Dat komt omdat ik er geen zin meer in heb en altijd met nee antwoord. Gisteren mailde Westdijk nog of ik eind volgende week naar Zwitserland kon. Daar zit een weekend in Ger, geen zin meer in.  En voordat je dit weer afschuift als onzin zal ik het je per pb even doorsturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei shompie:

Maar veel.worden afgeschrikt door het geneuzel onderweg

Of is het gewoon dit

46 minuten geleden zei shompie:

Daar zit een weekend in Ger, geen zin meer in

Er zijn nog maar weinig mensen die een weekend onderweg willen zijn, meestal ook alleen nog maar omdat het thuis niet meer klikt ;)

Je sticht tenslotte geen gezin om ze weken alleen te laten alleen voor je eigen lol :nee:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei europeaan:

Herstel: 

Hier zijn maar een paar man die nog weg mogen in t weekend, omdat weekend uren voort bedrijf dure  uren zijn.

Die 45 uur zijn niet duur voor een werkgever, als een NL chauffeur werkt gedurende het weekend zijn het wel dure uren.
Maar het gaat dus om de 45 uur, en die kosten voor de baas niet veel (inclusief bewaking )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei europeaan:

Het einde van de Polensprinters zal t niet helemaal zijn ,maar er zullen wel opmerkelijk minder paupers langs de weg te vinden zijn.

Zijn die duutsers druk mee. 

Maut vanaf 3,5T ipv 7,5T

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Schots en Scheef:

Zijn die duutsers druk mee. 

Maut vanaf 3,5T ipv 7,5T

Al die Polensprinters zijn - 3,5 ton,anders vallen ze onder EU 561/2006 en zijn ze al hun voordelen kwijt.

Dus maut vallen ze dan ook niet onder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zijn ze momenteel anders wel heel erg druk met controle van die B rijbewijs "vrachtwagens".....

Enkel op de weegbrug vallen de meesten al door de mand, immers, laadvermogen is niet hun sterkste kant!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei *Ger*:

Of is het gewoon dit

Er zijn nog maar weinig mensen die een weekend onderweg willen zijn, meestal ook alleen nog maar omdat het thuis niet meer klikt ;)

Je sticht tenslotte geen gezin om ze weken alleen te laten alleen voor je eigen lol :nee:

Maak je maar geen illusies hoor Ger,als je op een verjaardag verteld dat je wel eens  enkele nachten weg bent van huis ,zit men je al medelijdend aan te kijken en denkt men dat er in je huwelijk iets mis is.

Dus wat is de volgende stap? overnachten ook helemaal maar afschaffen??.

Om nu te stellen dat een ieder, die wel eens een weekend weg is ,een slecht huwelijk heeft vind ik wel erg kort door de bocht.

Als ik naar mezelf kijk;ik ben nu 70 en heb vanaf van 20 ste met de regelmaat van de klok weekenden gemaakt( meestal werkenden gelukkig),altijd in overleg en met goedvinden van mijn vrouw,en wij zijn al 47 jaar bij elkaar.

En ik ben echt niet de enigste hoor.

Het feit dat je veel het weekend onderweg bent wil niet automatisch zeggen dat je ook wekenlang niet aan de hut komt,regelmatig door de week n dag thuis,ligt er maar net aan wat voor soort baas en wat voor werk je hebt.

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

Om nu te stellen dat een ieder, die wel eens een weekend weg is ,een slecht huwelijk heeft vind ik wel erg kort door de bocht.

En ik vindt het kort door de bocht als hij/zij wel eens een weekend weg is hij in de auto moet blijven.

Maar daar hadden we het niet over, het gaat over mensen die maanden onderweg zijn, maar dat is de ver van mijn bed show voor jullie.

Er wordt maar aan één ding gedacht, voor die keer dat ik onderweg ben wil ik niet in het hotel, en nu hou ik er echt over op, je kent mijn standpunt :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En met dat standpunt ben je een van de weinige.

En voor degene die denken dat hun huwlijk er niet tegen bestand is, je mmoet niet he. Ieder weekend tbuis is ook een keus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei *Ger*:

Maar daar hadden we het niet over, het gaat over mensen die maanden onderweg zijn, 

Daar hadden we t wel over Ger,t gaat over "ons"

Ik denk dat bij die stemming in het E.P.de grootste tegenstanders van zo n artikel 8.8. te vinden zijn in de landen die juist nu de meest mensen maanden onderweg hebben.

Deze mensen( die maanden onderweg zijn) interesseert t geen ene moer volgens mij,in welke omstandigheden zij bij ons verblijven: in een hotel,op een parking met de juiste faciliteiten of ergens op een verlaten industrieterrein met wat bosjes om zich even "af te zonderen",als hun geld maar blijft stromen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei *Ger*:

En ik vindt het kort door de bocht als hij/zij wel eens een weekend weg is hij in de auto moet blijven.

Niemand hoeft bij zijn auto te blijven Ger,in de tijd dat je stilstaat kon je gewoon een bus of trein nemen en cultuur gaan snuiven.( of naar de hoeren gaan)

Je mag echter wel 45 uur bij die auto blijven,maar dat is dan je eigen keuze,en eenieder die een voertuig bestuurt dat onder EU 561/2006 valt is minimaal 18 jaar oud en zal dat dus voor zichzelf kunnen beslissen,daar hebben we de politiek niet voor nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei *Ger*:

je kent mijn standpunt :bey:

Jouw standpunt Ger? of dat van het CNV??wat je als" goed bondslid" moet verdedigen??:bey:

Je weet overigens ook mijn standpunt,en dat is wél van mezelf.:ja::D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei europeaan:

Jouw standpunt Ger? of dat van het CNV??wat je als" goed bondslid" moet verdedigen??:bey:

Je weet overigens ook mijn standpunt,en dat is wél van mezelf.:ja::D

Zielig bezig :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites