Spring naar bijdragen
Marotrans

Weekendrust mag niet meer in de cabine

Recommended Posts

Zojuist zei *Ger*:

Nee iemand die mij er van beschuldigd dat ik geen eigen ideeën heb 

IK beschuldig je nergens van Ger,ik vroeg alleen wiens idee t was,lees de vraag maar na.:kiss:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan eerlijk gezegd niet wakker liggen van al die nieuwe regeltjes. Het werk wat wij doen kan bijna niemand anders en zeker niet op korte termijn plus dat ik nog een baas heb die ons behandeld als mensen en niet als robots of een stuk stront. En als ik heel eerlijk ben en het zou over een jaar of 5 onmogelijk zijn om als nederlandse chauffeur aan het werk te zijn dan ga ik eerst een poosje me hand op zitten houden bij de overheid en dan zal er vast wel weer iets anders voorbij komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei schoenenreus:

I. Het werk wat wij doen kan bijna niemand anders 

LOLLOLLOL

( Dat dachten "wij"ook toen de moelandermassaal met "ons "werk er vandoor gingen)

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Murphy:

Dussss……..???

"rusttijden, ook tijdens het weekend, in de cabine van de vrachtwagen mogen plaats vinden, …., in tegenspraak met een recent arrest van het Europees Hof 

Dat arrest was/is gebaseerd op de huidige wetgeving, straks nieuwe wetgeving en dan mag het wel (onder bepaalde voorwaarden) :ja: , als het allemaal doorgaat met die nieuwe wetgeving. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
Op 6-6-2018 om 15:38 zei europeaan:

Jouw standpunt Ger? of dat van het CNV??wat je als" goed bondslid" moet verdedigen??:bey:

Je weet overigens ook mijn standpunt,en dat is wél van mezelf.:ja::D

Op 6-6-2018 om 17:15 zei europeaan:

IK beschuldig je nergens van Ger,ik vroeg alleen wiens idee t was,lees de vraag maar na.:kiss:

Je vroeg, inderdaad.

En in de tweede regel - die ik vet gemaakt heb - toon je met "..en dat is wel van mezelf" dat je gelooft, vindt en/of denkt dat het absoluut niet Ger's eigen standpunt is.

Dat mag je best vinden hoor, maar wees dan kerel genoeg om achter te blijven staan wanneer Ger dat precies zo opvat zoals jij het bedoeld hebt.

Op 6-6-2018 om 17:07 zei shompie:

Dat is tegenwoordig iedereen die anders denkt

Neuh. Niet iemand die (iets) anders denkt of een andere mening heeft, maar diegene die gaat impliceren dat een standpunt niet van iemand zelf is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Had je niet beter voor schoolmeester of zo kunnen doorleren Leeuw? Steeds maar weer dat corrigerende en belerende toontje in allerlei topics...
Om moe van te worden soms, serieus...:rolleyes:

• Like 1
  • Thanks 1
  • Sneu 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Als je niets inhoudelijks hebt, kun je alleen nog maar over de toon van de ander beginnen.

Wat hier gebeurt, gebeurde ook bij routier en transploft. Wie écht niet met de mening van een ander kan omgaan en diegene niet inhoudelijk kan pareren, gaat de ander ongeloofwaardig proberen te maken en/of op de persoon spelen. Net zo lang "leven in de brouwerij" pompen tot die ander het voor gezien houdt en vertrekt...

Over die weekendrust gaat het eigenlijk al helemaal niet meer, het is nu gewoon een potje pesten geworden. Want je afvragen of de mening van iemand wel zijn eigen mening is, slaat nergens op. Alsof een eigen mening nooit met de mening van een ander of organisatie overeen kan komen...

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Leeuw:

Wat hier gebeurt, gebeurde ook bij routier en transploft. Wie écht niet met de mening van een ander kan omgaan en diegene niet inhoudelijk kan pareren, gaat de ander ongeloofwaardig proberen te maken en/of op de persoon spelen. Net zo lang "leven in de brouwerij" pompen tot die ander het voor gezien houdt en vertrekt...

Transploft...Cortrans, Henk Driehoek,
Die verliet zelf steeds stampvoetend het podium om daarna net zo snel weer terug te komen onder een ander pseudoniem. Die had zich beter 'De Boemerang' kunnen noemen, ook al kennen we deze naam ook op het forum, zij het van iemand anders met een dubbel account..
Bijna al die anderen waaronder Routier zijn verwijdert door het forumbeheer en hebben een ban gekregen. Terecht of onterecht laat ik even in het midden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Nou ik heb dat afgelopen week ff kunnen ervaren hoe dat is om in een hotel te bivakeren.

Pluspunt was dat wij luxe auto,s hadden die de voorlaad chauffeurs mee hadden en het wisselen gebeurde bij een autohof Porta WF.
Wisselen is bij een hotel  lastig ivm plaatsgebrek.
Het verblijf hotel ( 11 uur )  is wel te doen maar leuk is anders.
Het kon in ons geval niet anders, omdat de auto,s in NL gereinigd werden en voorgeladen in die 11 uur.

De week ervoor een hotel zonder airco op de kamer dus met die bloedhitte kamers met een temperatuur van plus 30 is gewoon klote.
Afgelopen week een hotel gevonden met airco, maar wat bleek de airco was alleen in de loby :(
In je vrachtwagen heb je vaak donkere gordijnen om het ook donker te hebben om te slapen.
Hotel had glasgordijnen, en overgordijnen waar je bijna doorheen keek.

Nou en als je dan gaat bekijken wat er in heel Europa onderweg is, zijn de mogelijkheden niet aanwezig om al die 45 uur makers in een hotel te krijgen.

Ben wel een voorstander om het te verplichten om op een truckstop je rust te maken en daar waar je het parkeergeld kunt verrekenen met je eten.

Dus niet op een dooie parkeerplek waar je gedwongen word om in de berm te schijten.

Ps, wisten jullie dat het in Polen heel netjes is langs de snelwegen, je ziet er nog geen propje papier liggen:ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Valkje

Duitsland is dat normaal op elke autohof, nuttig jij daar wat, of douche jij daar, is parkeren gratis.

Kwestie dus gewoon je mond opentrekken tegen de planning, ze kunnen plannen wat ze willen, ik maak nog altijd de keuze waar ik ga slapen en eten.

In mijn geval hoef ik dat niet eens te doen, die zorgen er al voor dat ik altijd ergens fatsoenlijk sta.

Ik denk dat daar gewoon een punt ligt dat chauffeurs dus zelf mondiger moeten worden en ook gewoon eens zeggen tegen de planning:

Hee, klootviool, ga eens mee en mag jij eens vertoeven en schijten langs de kant van de weg.

Beste is dat per mail of app te doen, aangezien je dan ook een schriftelijk antwoord terug krijgt.

Ook eens zo`n discussie gehad bij TVO, ja, koppel maar op het industriegebied, daar en daar.

Ik heb een beter plan, ik sta bij die en die routier, daar kunnen we ook koppelen.

Daar gewoon gekoppeld en heerlijk gegeten, onbekend wat we hadden moeten eten als we op dat industriegebied hadden gekoppeld, aangezien onze uren erop zaten.

Frankrijk kan je gewoon gratis douchen op elke autoroute die valt onder de peage, gisteren nog uitgebreid gedoucht, totaal voor noppes en gewoon schoon en alles intact.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
11 minuten geleden zei Valkje:

Kwestie dus gewoon je mond opentrekken tegen de planning, ze kunnen plannen wat ze willen, ik maak nog altijd de keuze waar ik ga slapen en eten.

Fijn dat jij dat voorrecht hebt dat je gewoon je mond kunt open trekken tegen de planning als je dat wilt.
Dat komt natuurlijk ook wel een beetje door het tekort aan chauffeurs wat er nu eenmaal is.
Denk dat als het andersom was dat je dan ook wel ff tot 10 zou tellen voor je iets zou zeggen waar je misschien wel eens spijt van zou kunnen krijgen.

Komt nog bij dat die mensen ( want dat zijn het in mijn ogen nu eenmaal, en West Europa kan nu eenmaal niet meer zonder hullie ) nu eenmaal niet zo mondig zijn zoals we in het Westen gewend zijn>>>> en wij Hollanders hebben nu eenmaal een grote muil tegen alles en iedereen, maar bv een Duitser is al heel anders tegen zijn broodheer.

Dus nog ff verder naar het Oosten zijn ze dat niet gewend om een grote mond te geven tegen de baas.

bewerkt door ouwe
foutje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
28 minuten geleden zei shompie:

Een kat scheit ook niet in zijn eigen tuin.

Niet?? ..... dan zijn onze goed slecht opgevoed

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Valkje

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik gewoon altijd mijn mond heb opengetrokken als het mij niet zinde.

Daar heb ik meer mee bereikt dan mijn ongerief te uiten tegen anderen, die kunnen weinig daar aan veranderen.

Maar met je mond opentrekken, bedoel ik dat je dit ook normaal kan bespreken, op een normale toon.

Ik heb nog altijd het voorrecht om Nee te zeggen en ben daar ook nog nooit voor ontslagen geworden.

Denk dat hierbij de toon de muziek maakt, ik het motto heb, gewoon direct dat tegen die persoon te zeggen, dan klagen bij collega`s, die domweg mee lullen, maar zelf ook bar weinig er aan willen veranderen, door domweg niet het tegen de juiste persoon te zeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Valkje:

In mijn geval hoef ik dat niet eens te doen, die zorgen er al voor dat ik altijd ergens fatsoenlijk sta.

Toe maar...dat zijn uitspraken zeg. Hoe lang ben je eigenlijk al onderweg voor de firma Borghuis alias Loskamp? :rolleyes:

2 uur geleden zei Valkje:

Frankrijk kan je gewoon gratis douchen op elke autoroute die valt onder de peage, gisteren nog uitgebreid gedoucht, totaal voor noppes en gewoon schoon en alles intact.

Dan heb je misschien geluk gehad.
Douchen in Frankrijk bij de tankstations (Shell) langs de autobaan is inderdaad gratis, maar verder over het algemeen zoals het in heel Frankrijk werkt: ze kijken niet te nauw wat hygiëne betreft, zeker bij de drukkere stations zoals Vemars waar half Letland en Roemenië staat te douchen is het ook gewoon een smerig zooitje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Valkje

Ik overleef de transport al bijna 30 jaar op mijn manier, nooit om werk verlegen gezeten, dus iets zegt mij, goed bezig Ron. :p

En ik stap gewoon naar de kassa toe indien het een bende is als ik mij wil douchen.

Zal je wat verklappen Pierre, wel niet verder vertellen.

Ik neem dan een kop koffie, meestal krijg ik die dan ook nog gratis en 5 of 10 minuten later is de douche netjes schoon.

Wekt uitstekend voor mij, dus misschien eens het proberen waard, Pierre ????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn chauffeurs staan zelden een weekend over maar verleden week was er eentje de sjaak. Ruim 60 uur, vanaf vrijdag eind van de middag tot maandagochtend stond ie in het zuiden van Frankrijk stil. Op een parking bij een dorpje. EN een boete gehad! 90 euro voor vissen zonder vergunning. Schande!

.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 9

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites