[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Routeplicht ADR bij tunnelrestrictie


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb het genoegen om komende week met tanks te gaan rijden met tunnelrestrictie B.
Omdat ik graag nu en in het vervolg goed beslagen ten ijs kom, is mijn vraag of er ergens iets te vinden is wat betreft de routeplicht bij een tunnelverbod. In mijn geval moet in naar Rotterdam-Botlek en heb zowel de Drechttunnel als de Botlektunnel op mijn route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Routeplicht en tunnelverbod zijn 2 verschillende dingen. Er kan bij een tunnel een alternatieve route aangegeven worden zodat je niet zelf hoef te zoeken. (bv bij de Botlektunnel/brug)   Maar met een B restrictie is het best mogelijk dat je ook routeplichtig ben. Ik ga er dan van uit dat je een voorgeschreven route meekrijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is het wat Doornekamp al zei of over de eilanden en bij de Thomassen tunnel bovenlangs of via de N3 en daar via de N915 het water over en uiteraard over de Botlekbrug.  Als ik zelf met zeer brandbaar en giftig rij heb ik nog maar tunnel restrictie D dus als jij restrictie B hebt dan is het wel een erg naar goedje of zijn het misschien gascontainers? Als dan het brandbaar of doodskopetiket er op zit ben je routeplichtig. Forumlid Windhoos of misschien Danny kan je daarover meer vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:


X333, pyrofore vloeistof die op gevaarlijke wijze met water reageert
Het zijn een paar grote tanks, leeg, ongereinigd, B/E. Het is tankvervoer dus restrictie B. Dat word dan via de N3.

Hoe groot zijn de tanks? En hoeveel? Want zijn die onder de 2000l en niet meer dan 6 dan kan je gelang het UN nummer onder de punten komen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Pierre:

Ik heb het genoegen om komende week met tanks te gaan rijden met tunnelrestrictie B.
Omdat ik graag nu en in het vervolg goed beslagen ten ijs kom, is mijn vraag of er ergens iets te vinden is wat betreft de routeplicht bij een tunnelverbod. In mijn geval moet in naar Rotterdam-Botlek en heb zowel de Drechttunnel als de Botlektunnel op mijn route.

DE Drecht tunnel is een categorie C tunnel,en de Botlektunnel een D tunnel:

 

https://www.ilent.nl/onderwerpen/gevaarlijke-stoffen-vrachtwagen/regels-tijdens-vervoer-gevaarlijke-stoffen-over-de-weg/tunnels

 

 

Vanaf het zuiden moet je dus de A 16 verlaten bij Dordrecht zuid,daar d eN33 nem,en ,de Papendrechtse brug over,de A 15 op en de eerstvolgende afslag,Alblasserdam, er weer af,want je mag niet door de Noordtunnel,de N915 nemen en bij H.I.Ambacht weer de A 15 op.bij de Botlektunnel moet je weer eraf en de Botlekbrug nemen.

Als de botlekbrug storing heeft is e rfoute dat jede A 29 neemt,bij Willemnstad,over de sluizen de N59 nemen tot Oede tonge,van daar de N 215 naar Stellendam en vervolgens de N 57 naar Den Briel,( Brielle) waar je weer de A15 op kunt naar het Botlek/Europoort gebied.

 

Routeplicht is er alleen in bepaalde stedelijke gebieden waar je soms langs moet om bij een klant te komen,routeplicht is geen aanvulling op de tunnelrestrictie,hoewel af en toe wel een route aangegeven staat bij sommige tunnels.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:


As ik me goed heb laten informeren zijn ze 9000 ltr., dus geen tunnels.

 Wat is de vervoerscategorie( als je t UN nummer weet en de verpakkingsgroep kun je dit aflezen in kolom15 van de nummerieke lijst,dezelfde kolom waar je ook je tunnelcategorie voor het product kunt aflezen.):

 

http://www.gevaarlijke-stoffen.be/downloads/L_ADR_TAB.pdf

 

Lege ,ongereinigde, verpakking vallen ,behalve als t producten van vervoerscategorie 0 zijn,altijd in vervoerscategorie 4,en zijn vrijgesteld van bepaalde eisen van het ADR,zoals o.a.de tunnelrestrictie en de plicht om ADR borden te moeten voeren.

 

http://www.gevaarlijke-stoffen.be/downloads/L_ADR_TAB.pdf

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou niet alleen spelfoutjes, of hij moet bedoelen dat je vanaf De Fendert (Fijnaard)of BOZ(Bergen op Zoom) via Oude Tonge moet rijden, want als je vanaf de A15 moet omrijden via de Zuid Hollandse eilanden moet je niet over de sluizen bij Willemstad, dan heb je de afslag gemist die net na de Haringvlietbrug komt.

Kom er net vandaan en men had de afslag in ieder geval niet verplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei Doornekamp33:

Nou niet alleen spelfoutjes, of hij moet bedoelen dat je vanaf De Fendert (Fijnaard)of BOZ(Bergen op Zoom) via Oude Tonge moet rijden, want als je vanaf de A15 moet omrijden via de Zuid Hollandse eilanden moet je niet over de sluizen bij Willemstad, dan heb je de afslag gemist die net na de Haringvlietbrug komt.

Kom er net vandaan en men had de afslag in ieder geval niet verplaatst.emoji16.pngemoji16.png

Goed op je kaart kijken Doornekamp:

Als je,vanaf "de Fendert,of Bergen op Zoom komt rij je op de A 59 en rij je over de sluizen,direct daarna neem je,in plaats van de Haringvliet brug op te gaan,de N 59 naar Oude Tonge.

Zo legde ik t uit aan Pierre,en schreef er nog uitdrukkelijk bij: als je vanaf het zuiden komt,

Als hij vanaf de A15 zou komen komt ie uit t noorden,

maar t lijkt me dat Pierre wel zo wijs is om,als hij vanuit t zuiden komt niet eerst de A16 te nemen,vervolgens bij Dordrecht de N 3 om vervolgens de A 15 te nemen en bij Barendrecht weer de A29 naar de haringvlietbrug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed op je kaart kijken Doornekamp:

Als je,vanaf "de Fendert,of Bergen op Zoom komt rij je op de A 59 en rij je over de sluizen,direct daarna neem je,in plaats van de Haringvliet brug op te gaan,de N 59 naar Oude Tonge.

Zo legde ik t uit aan Pierre,en schreef er nog uitdrukkelijk bij: als je vanaf het zuiden komt,

Als hij vanaf de A15 zou komen komt ie uit t noorden,

maar t lijkt me dat Pierre wel zo wijs is om,als hij vanuit t zuiden komt niet eerst de A16 te nemen,vervolgens bij Dordrecht de N 3 om vervolgens de A 15 te nemen en bij Barendrecht weer de A29 naar de haringvlietbrug.

Dat staat niet in je bericht, niet duidelijk tenminste, heb het even twee keer terug gelezen, maar jij gaat vanaf de N3( je schrijft N33, maar die ligt bij Assen) naar de A15, en als de botlekbrug storing heeft neem je de A29 en ga je over de sluizen.

 

Lees je bericht eens rustig terug, en daar hoef ik niet voor op de kaart te kijken, die hoek kan ik met mijn ogen dicht dromen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-12-2017 om 09:35 zei Doornekamp33:

Dat staat niet in je bericht, niet duidelijk tenminste, heb het even twee keer terug gelezen, maar jij gaat vanaf de N3( je schrijft N33, maar die ligt bij Assen) naar de A15, en als de botlekbrug storing heeft neem je de A29 en ga je over de sluizen.

 

Lees je bericht eens rustig terug, en daar hoef ik niet voor op de kaart te kijken, die hoek kan ik met mijn ogen dicht dromen.

 

Je hebt gelijk,ik schreef A 29,en dat had A 59 moeten zijn.

Maar als Pierre vanuit t zuiden komt,zal hij wel begrijpen dat hij niet de hele ronde via dordrecht Papendrecht en Barendrecht moet maken om alsnog viade eilanden te komen.

Of.........intussen dat Pierre deze route rijdt moetde botlektunnel in storing gegaanzijn,,,,,maar als de hemel valt zijn ook alle boonstaken krom.:wijn:

 

23 uur geleden zei Pierre:

 

 

Terugkomende op de kwestie zoals ik die komende week ga krijgen, geld voor mij de vrijstelling vanwege 'leeg, ongereinigd' niet.

Ik vervoer namelijk tanks, 'leeg, ongereinigd' van gevarenklasse 4.3 (X333) en deze zijn volgens tabel VLG bijlage 2, hoofdstuk II tabel I ook routeplichtig.

(onder 8: lege tanks, voertuigen of containers ongereingd van hierboven genoemde stoffen)

 

 

 

 

 Intussen dat de fles hier staat te chambreren  LOL even in mijn boek gekeken:

\

De tank die je geladen hebt heeft,met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid  UN 3394 Pyrofore  metaalorganische stof vloeibaar 4.2( 4.3) 1 (B/E) bevat.:D

( dit is de enige stof die ik kan vinden met gevaarsidentificatie X 333)

 

Deze stof is inderdaad routeplichtig en is ,ondanks het verpakkingsgroep 1 heeft,ingedeeld in vervoerscategorie "0" en is dus nergens van vrijgesteld,ook de lege vrepakking niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leeg ongereinigd zou ik via de eilanden rijden, net wat relaxter.. Verder staat hierboven alles al beschreven, in ieder geval geen enkele tunnel nemen..


 

 

En x333 UN3394 ben je altijd routeplichtig, daar valt ook geen 1000punten regeling voor te tellen haha

okdoei
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Danny:

En x333 UN3394 ben je altijd routeplichtig, daar valt ook geen 1000punten regeling voor te tellen haha

okdoeiemoji870.png
 

Maar het feit dat een stof routeplichtig is wil toch niet zeggen hij nooit onder de 1000 punten regeling(ADR 1.1.3.6) kan vallen ?

 

10 uur geleden zei Danny:

Leeg ongereinigd zou ik via de eilanden rijden, net wat relaxter.. Verder staat hierboven alles al beschreven, in ieder geval geen enkele tunnel nemen..

okdoeiemoji870.png
 

Ondanks dat hij dan 40 km omrijdt ,kan hij wel mooi een bakkie gaan doen bij De Tram in nieuwe Tonge.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ondanks dat hij dan 40 km omrijdt ,kan hij wel mooi een bakkie gaan doen bij De Tram in nieuwe Tonge.
De uitsmijter is daar heerlijk haha
Maar het feit dat een stof routeplichtig is wil toch niet zeggen hij nooit onder de 1000 punten regeling(ADR 1.1.3.6) kan vallen ?
Nee dat klopt maar ik dacht dat un3394 erbuiten viel maar dat is un3392.. En net wat André zegt voor tanks geldt t niet

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei andremast:

Onder de 1000 punten regeling heb je geen routeplicht,en met tankvervoer heb je geen 1000 puntenregeling

 

DE module tankvervoer heb ik nooit gedaan,en weet daar weinig van,maar als je ,in een tankwagen een product geladen hebt van verv categorie 1,2,of 3, en je bent leeg.

Valt je lege tankwagen dan onder vervoerscategorie 4 ? zoals andere lege ,ongereinigde verpakkingen,behalve die van vervoerscategorie 0 ( zoals Pierre zn vracht)

Want dan valt hij n.l wél onder 1.1.3.6. van het ADR ( beter bekent als de "1000 punten regeling")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
DE module tankvervoer heb ik nooit gedaan,en weet daar weinig van,maar als je ,in een tankwagen een product geladen hebt van verv categorie 1,2,of 3, en je bent leeg.
Valt je lege tankwagen dan onder vervoerscategorie 4 ? zoals andere lege ,ongereinigde verpakkingen,behalve die van vervoerscategorie 0 ( zoals Pierre zn vracht)
Want dan valt hij n.l wél onder 1.1.3.6. van het ADR ( beter bekent als de "1000 punten regeling")
Een lege ongereinigde tankwagen is gelijk aan vol.
1000 punten regeling geld alleen voor stukgoed.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik mij wel vaker afvraag, maar zelf nog niet mee te maken heb gehad: Als je niet door de Drechttunnel mag, dan mag je toch bij Zwijndrecht cq Dordrecht-Centrum eraf en door de stad via de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht?

Anders via Hendrik-ido-Ambacht en Alblasserdam via de brug ipv de tunnel en dan via de N3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei The_knitter:

Wat ik mij wel vaker afvraag, maar zelf nog niet mee te maken heb gehad: Als je niet door de Drechttunnel mag, dan mag je toch bij Zwijndrecht cq Dordrecht-Centrum eraf en door de stad via de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht?

Anders via Hendrik-ido-Ambacht en Alblasserdam via de brug ipv de tunnel en dan via de N3.

Nee,want met ADR mag je ook niet in de bebouwde kom komen als je daar niks te zoeken hebt,en als hij Dordt eraf gaat moet hij zowel door bewoond gebied in Dordt als Zwijndrecht.

Hij mag ook niet met het pontje van Maassluis naar Rozenburg,om dezelfde reden.

Pontje Zuid Beijerland naar Spijkenisse mag ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden