[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Routeplicht ADR bij tunnelrestrictie


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Routeplicht voor ADR goederen kent men alleen in Nederland,in andere landen is dat weer anders geregeld.

In Nederland zijn goederen die in de tunnelklasse C ,zoals vermeld in 1.9.5.2.2 vallen altijd routeplichtig.

Een verplichte route kan worden aangewezen door de minister,de provinciale staten of door de gemeenteraad van de betrokken gemeente.

 

Hetb college van burgemeester enwetthouder kan een vergunning verlenen om van een bestaande route af te wijken. 

 

Indien er geen route aanwezig is:

De bebouwde kom moet worden gemeden ongeacht de hoeveelheid en aard van de vervoerde stof,behalve:

voor laden/lossen binnen de dorpskernen.

Als redelijkerwijze geen andere route aanwezig is.

Dit geld ook voor vrijgestelde en beperkte hoeveelheden (1.1.3.6. de 1000 punten)

 

Bron:http://www.esi.be/nl/land_nederland.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
59 minuten geleden zei europeaan:

De bebouwde kom moet worden gemeden ongeacht de hoeveelheid en aard van de vervoerde stof,behalve:

voor laden/lossen binnen de dorpskernen.

Als redelijkerwijze geen andere route aanwezig is.

Dit geld ook voor vrijgestelde en beperkte hoeveelheden (1.1.3.6. de 1000 punten)

 

Ben je dan ook 'verplicht' om, bij adressenwerk, het adres waarvoor een ADR artikel is (bij 1000 punten grens) als eerste te bedienen?

Of mag je wel de meest optimale route (door bebouwde kommen etc.) voor het uitventen van de laadbak gebruiken.. én kan het zijn dat dat ADR artikel als laatste eruit gaat

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei Durashift:

 

Ben je dan ook 'verplicht' om, bij adressenwerk, het adres waarvoor een ADR artikel is (bij 1000 punten grens) als eerste te bedienen?

Of mag je wel de meest optimale route (door bebouwde kommen etc.) voor het uitventen van de laadbak gebruiken.. én kan het zijn dat dat ADR artikel als laatste eruit gaat

Das n heel goede,die zou je bij de ILenT neer moeten leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 24-12-2017 om 15:14 zei Pierre:

Ik heb het genoegen om komende week met tanks te gaan rijden met tunnelrestrictie B.
Omdat ik graag nu en in het vervolg goed beslagen ten ijs kom, is mijn vraag of er ergens iets te vinden is wat betreft de routeplicht bij een tunnelverbod. In mijn geval moet in naar Rotterdam-Botlek en heb zowel de Drechttunnel als de Botlektunnel op mijn route.

Stukgoed tanks met tunnel code B. Wat zit daar dan in?

Ik heb de adr app op mijn iphone staan.

Daarmee kan ik van alles opzoeken en aan de hand van de uitkomst worden tunnels getoond die ik wel/niet mag nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 24-12-2017 om 16:29 zei Pierre:


X333, pyrofore vloeistof die op gevaarlijke wijze met water reageert
Het zijn een paar grote tanks, leeg, ongereinigd, B/E. Het is tankvervoer dus restrictie B. Dat word dan via de N3.

Tankcontainers zijn niet per definitie tankvervoer.

Wij rijden ook zulke tanks. 

Er zijn er zelfs bij waarmee je leeg ongereinigd niet een adr borden hoeft te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden