Spring naar bijdragen
Pierre

Routeplicht ADR bij tunnelrestrictie

Recommended Posts

Ondanks dat hij dan 40 km omrijdt ,kan hij wel mooi een bakkie gaan doen bij De Tram in nieuwe Tonge.
De uitsmijter is daar heerlijk haha
Maar het feit dat een stof routeplichtig is wil toch niet zeggen hij nooit onder de 1000 punten regeling(ADR 1.1.3.6) kan vallen ?
Nee dat klopt maar ik dacht dat un3394 erbuiten viel maar dat is un3392.. En net wat André zegt voor tanks geldt t niet

okdoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Doornekamp33:
12 uur geleden zei europeaan:
Ondanks dat hij dan 40 km omrijdt ,kan hij wel mooi een bakkie gaan doen bij De Tram in nieuwe Tonge.emoji3.pngemoji3.png

En als die daar gaat eten, de Garnalen cocktail is heerlijk vooraf.

40 Km. is dan een eindje om, maar 07.00 's ochtends is voor mij toch iets te vroeg voor een garnalencocktail. :D 

In ieders geval, ik ben weer een hoop wijzer geworden. Bedankt allemaal voor jullie inbreng! :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei andremast:

Onder de 1000 punten regeling heb je geen routeplicht,en met tankvervoer heb je geen 1000 puntenregeling

DE module tankvervoer heb ik nooit gedaan,en weet daar weinig van,maar als je ,in een tankwagen een product geladen hebt van verv categorie 1,2,of 3, en je bent leeg.

Valt je lege tankwagen dan onder vervoerscategorie 4 ? zoals andere lege ,ongereinigde verpakkingen,behalve die van vervoerscategorie 0 ( zoals Pierre zn vracht)

Want dan valt hij n.l wél onder 1.1.3.6. van het ADR ( beter bekent als de "1000 punten regeling")

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DE module tankvervoer heb ik nooit gedaan,en weet daar weinig van,maar als je ,in een tankwagen een product geladen hebt van verv categorie 1,2,of 3, en je bent leeg.
Valt je lege tankwagen dan onder vervoerscategorie 4 ? zoals andere lege ,ongereinigde verpakkingen,behalve die van vervoerscategorie 0 ( zoals Pierre zn vracht)
Want dan valt hij n.l wél onder 1.1.3.6. van het ADR ( beter bekent als de "1000 punten regeling")
Een lege ongereinigde tankwagen is gelijk aan vol.
1000 punten regeling geld alleen voor stukgoed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik mij wel vaker afvraag, maar zelf nog niet mee te maken heb gehad: Als je niet door de Drechttunnel mag, dan mag je toch bij Zwijndrecht cq Dordrecht-Centrum eraf en door de stad via de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht?

Anders via Hendrik-ido-Ambacht en Alblasserdam via de brug ipv de tunnel en dan via de N3.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei The_knitter:

Wat ik mij wel vaker afvraag, maar zelf nog niet mee te maken heb gehad: Als je niet door de Drechttunnel mag, dan mag je toch bij Zwijndrecht cq Dordrecht-Centrum eraf en door de stad via de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht? (...)

Die route word door mijn navigatiesysteem ook op die manier weergegeven als ik de instellingen wijzig in ADR.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei The_knitter:

Wat ik mij wel vaker afvraag, maar zelf nog niet mee te maken heb gehad: Als je niet door de Drechttunnel mag, dan mag je toch bij Zwijndrecht cq Dordrecht-Centrum eraf en door de stad via de brug tussen Dordrecht en Zwijndrecht?

Anders via Hendrik-ido-Ambacht en Alblasserdam via de brug ipv de tunnel en dan via de N3.

Nee,want met ADR mag je ook niet in de bebouwde kom komen als je daar niks te zoeken hebt,en als hij Dordt eraf gaat moet hij zowel door bewoond gebied in Dordt als Zwijndrecht.

Hij mag ook niet met het pontje van Maassluis naar Rozenburg,om dezelfde reden.

Pontje Zuid Beijerland naar Spijkenisse mag ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Routeplicht voor ADR goederen kent men alleen in Nederland,in andere landen is dat weer anders geregeld.

In Nederland zijn goederen die in de tunnelklasse C ,zoals vermeld in 1.9.5.2.2 vallen altijd routeplichtig.

Een verplichte route kan worden aangewezen door de minister,de provinciale staten of door de gemeenteraad van de betrokken gemeente.

Hetb college van burgemeester enwetthouder kan een vergunning verlenen om van een bestaande route af te wijken. 

Indien er geen route aanwezig is:

De bebouwde kom moet worden gemeden ongeacht de hoeveelheid en aard van de vervoerde stof,behalve:

voor laden/lossen binnen de dorpskernen.

Als redelijkerwijze geen andere route aanwezig is.

Dit geld ook voor vrijgestelde en beperkte hoeveelheden (1.1.3.6. de 1000 punten)

Bron:http://www.esi.be/nl/land_nederland.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei europeaan:

De bebouwde kom moet worden gemeden ongeacht de hoeveelheid en aard van de vervoerde stof,behalve:

voor laden/lossen binnen de dorpskernen.

Als redelijkerwijze geen andere route aanwezig is.

Dit geld ook voor vrijgestelde en beperkte hoeveelheden (1.1.3.6. de 1000 punten)

Ben je dan ook 'verplicht' om, bij adressenwerk, het adres waarvoor een ADR artikel is (bij 1000 punten grens) als eerste te bedienen?

Of mag je wel de meest optimale route (door bebouwde kommen etc.) voor het uitventen van de laadbak gebruiken.. én kan het zijn dat dat ADR artikel als laatste eruit gaat

bewerkt door Durashift

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Durashift:

Ben je dan ook 'verplicht' om, bij adressenwerk, het adres waarvoor een ADR artikel is (bij 1000 punten grens) als eerste te bedienen?

Of mag je wel de meest optimale route (door bebouwde kommen etc.) voor het uitventen van de laadbak gebruiken.. én kan het zijn dat dat ADR artikel als laatste eruit gaat

Das n heel goede,die zou je bij de ILenT neer moeten leggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-12-2017 om 15:14 zei Pierre:

Ik heb het genoegen om komende week met tanks te gaan rijden met tunnelrestrictie B.
Omdat ik graag nu en in het vervolg goed beslagen ten ijs kom, is mijn vraag of er ergens iets te vinden is wat betreft de routeplicht bij een tunnelverbod. In mijn geval moet in naar Rotterdam-Botlek en heb zowel de Drechttunnel als de Botlektunnel op mijn route.

Stukgoed tanks met tunnel code B. Wat zit daar dan in?

Ik heb de adr app op mijn iphone staan.

Daarmee kan ik van alles opzoeken en aan de hand van de uitkomst worden tunnels getoond die ik wel/niet mag nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-12-2017 om 16:29 zei Pierre:

X333, pyrofore vloeistof die op gevaarlijke wijze met water reageert
Het zijn een paar grote tanks, leeg, ongereinigd, B/E. Het is tankvervoer dus restrictie B. Dat word dan via de N3.

Tankcontainers zijn niet per definitie tankvervoer.

Wij rijden ook zulke tanks. 

Er zijn er zelfs bij waarmee je leeg ongereinigd niet een adr borden hoeft te voeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei corne64:

Sterker nog, Als die tanks echt onder tankvervoer vallen en jij alleen een stukgoed adr certificaat hebt, mag je er niet eens mee rijden.

Deze 9000 ltr. tanks vallen gewoon onder ADR Tankvervoer, ik heb ADR basis + tank en mag hier dus gewoon mee rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden