Spring naar bijdragen
windhoos

Tsjechie

Recommended Posts

Kan ik nog wat vinden om te eten voor de ring van Praag komende vanaf Dresden dinsdagmiddag.
Bedoel je echt net voor de ring of ruim ervoor ook goed? Langs de autobaan kun je wel aardig eten, net voor Praag krijg je een aantal tankstations achter elkaar.. De enige chauffeurstent die ik heb kunnen vinden is bij Lovosice maar dan zit je nog een klein uurtje voor Praag

okdoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja mag er wel iets voor zijn moet woensdag om 800 uur lossen opzij van de ring van Praag dus als ik nog even moet rijden is het geen probleem, sta er dinsdag al op tijd als het goed is.

Bij afirt 9 bedoel je de Tesco steakhause.

bewerkt door windhoos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi ja, het eten was erbij ingeschoten, want kwam op de ring van Praag moest bovenlangs en daar waren er zat en toen ik dacht ga de volgende eraf net voor mijn 9 uur rijden en toen kwam er geen meer.

Dus kwam ik bij de klant terecht, en dat was een dorpje achteraf en daar was niks.

Dus maar netjes mijn broodjes opgemaakt. 

Heb nog wel een paar gezien en gelijk even aantekening gemaakt op het eerste stuk naar Praag heb ik er zeker 3 gezien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-12-2017 om 22:42 zei windhoos:

Ja maar dan kom ik even terug op deze week, routeplicht hihi.

"Routeplicht" kent men alleen in Nederland( en ook alleen maar voor welbepaalde goederen),in andere landen is dat dikwijls anders geregeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Duitsland hebben wij ook met een soort routeplicht te maken hoor, maar klopt elk land heeft zijn verplichtingen op hun eigen wijze geregeld.

Maar ik probeerde hier alleen even aan te geven dat ik niet overal wil en mag gaan staan.

bewerkt door windhoos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe t in Duitsland geregeld is weet ik niet zo,dat mag je hier altijd laten weten.

In het ADR staat dat je in Nederland( indien geen route voorgeschreven is) altijd de bewoonde zones moet vermijden.

IN Belgie is t voorschrift dat je ten alle tijden de autosnelwegen neemt,je mag in België alleen via secundaire wegen als de omweg via de autosnelweg meer is dan de route die je nodig hebt via een secundaire weg.

IN Spanje dien je de autopistas te nemen,als die er niet liggen moet je via de N wegen gaan.

Overige wegen mag je alleen rijden als je bestemming daar ligt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Vergunningsplicht

Voor het vervoer van een aanzienlijk aantal gevaarlijke stoffen bestaat in Duitsland een bijzondere regeling voor het vervoer over de weg, meerbepaald met betrekking tot de te vervoeren hoeveelheden en vrijstellingsgrenzen. 

Aangezien deze lijsten meer uitzonderingen dan regels kennen, en er bovendien regelmatig wijzigingen worden doorgevoerd, is het aangewezen om voor aanvang van de transportopdracht enkele zaken te controleren in de Duitse nationale GGVSE regelgeving, §7. Met name geldt dit voor het vervoer van gevaarlijke stoffen die opgesomd worden in de tabellen 1, 2.1 en 2.2 van het GGVSE waarvoor, al dan niet boven een bepaalde hoeveelheid, een speciale vergunning is vereist, de zogenaamde Fahrwegbestimmung (zie punt 2).

Voor het vervoer over de weg, dat aansluit op het gecombineerd vervoer (ro/ro), moet de afzender in de vervoersdocumenten de naam van het station of de haven opgeven, en vermelden "Beförderung nach §35 Abs. 4 Nr. 2 GGVSE". Bovendien moet de chauffeur ook een bevestiging van reservering kunnen voorleggen van de Duitse Spoorwegen. Voor het vervoer na het spoor moet het gewone vervoersdocument kunnen worden getoond.

Vervoer over de weg van deze stoffen kan alleen als de vervoersafstand in Duitsland minder dan 200 km bedraagt voor het transport in tanks of in grote containers, of minder dan 400 km voor het vervoer in colli, en als het grootste gedeelte van het traject niet via het spoor of het water kan gebeuren.

Indien spoor-/watervervoer niet mogelijk is, dient dat te worden aangetoond middels een verklaring van het Eisenbahn Bundesamt of van de Wasser- und Schiffahrtdirektion:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2. Aanvragen van een vergunning (overeenkomstig GGVSE §7)

Het te volgen traject moet vooraf door de vervoerder, de afzender, de verlader of de bestemmeling bij de bevoegde overheid worden aangevraagd. Zonder Fahrwegbestimmung mag de chauffeur niet vertrekken, omdat tijdens het transport deze op verzoek van de controlebeambten moet kunnen worden voorgelegd. Indien op het te volgen traject omleidingen voorkomen, dan mogen deze gevolgd worden zonder dat opnieuw een Fahrwegbestimmung moet worden gevraagd. De Fahrwegbestimmung wordt verleend voor één enkel traject of voor een beperkt of onbeperkt aantal ritten gedurende een termijn van maximum drie jaar. Ook kan de Fahrwegbestimmung door middel van een algemeen besluit worden vastgelegd. In de Fahrwegbestimmung kunnen eventueel nevenbestemmingen worden opgenomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2018 om 08:06 zei windhoos:

1. Vergunningsplicht

Voor het vervoer van een aanzienlijk aantal gevaarlijke stoffen bestaat in Duitsland een bijzondere regeling voor het vervoer over de weg, meerbepaald met betrekking tot de te vervoeren hoeveelheden en vrijstellingsgrenzen. 

Aangezien deze lijsten meer uitzonderingen dan regels kennen, en er bovendien regelmatig wijzigingen worden doorgevoerd, is het aangewezen om voor aanvang van de transportopdracht enkele zaken te controleren in de Duitse nationale GGVSE regelgeving, §7. (...)

Hoe moet je dit in Godsnaam ooit allemaal kunnen controleren of je het toch allemaal wel goed gedaan hebt? Welkom in de wereld van ADR...:rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2018 om 08:07 zei windhoos:

2. Aanvragen van een vergunning (overeenkomstig GGVSE §7)

Het te volgen traject moet vooraf door de vervoerder, de afzender, de verlader of de bestemmeling bij de bevoegde overheid worden aangevraagd. Zonder Fahrwegbestimmung mag de chauffeur niet vertrekken, omdat tijdens het transport deze op verzoek van de controlebeambten moet kunnen worden voorgelegd. Indien op het te volgen traject omleidingen voorkomen, dan mogen deze gevolgd worden zonder dat opnieuw een Fahrwegbestimmung moet worden gevraagd. De Fahrwegbestimmung wordt verleend voor één enkel traject of voor een beperkt of onbeperkt aantal ritten gedurende een termijn van maximum drie jaar. Ook kan de Fahrwegbestimmung door middel van een algemeen besluit worden vastgelegd. In de Fahrwegbestimmung kunnen eventueel nevenbestemmingen worden opgenomen.

IK heb dat even gegoogled,dat GGVSE,ik kende t niet.

https://www.bussgeldkatalog.net/ggvse/

Dat is"een beetje"schnee von gestern",het merendeel heeft( had) betrekking op het vervoer per spoor en de waterwegen.

Het GGVSE is ge-integreerd in het ADR,zoals in Nederland het VLG dat ook is( zeker op t gebied van internationaal vervoer).

Wat daaruit wel voortvloeit is dat ,in Duitsland, gevaarlijke goederen uitsluitend over de autobahn vervoert mogen worden:

• § 7 GGVSE: Dieser Teil der Gesetzessammlung erklärt die Bestimmungen in Bezug auf den Fahrwegund die Verlagerung im Straßenverkehr. Der hier verankerte Grundgedanke ist, dass der Großteil der Gefahrgüter im Straßenverkehr ausschließlich auf Autobahnen transportiert werden darf. Ausnahmen werden nur gemacht, wenn dadurch unzumutbare Wege entstehen oder die Benutzung der Autobahn zum betreffenden Zeitpunkt nicht möglich ist.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Pierre:

Hoe moet je dit in Godsnaam ooit allemaal kunnen controleren of je het toch allemaal wel goed gedaan hebt? Welkom in de wereld van ADR...:rolleyes:

Klopt daarom altijd voorzichtig zijn is de boodschap, en net wat Europeaan zegt er is zoveel, en wij moeten alles weten want wij zijn vakmensen.:ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden