[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De onkostenvergoeding en betaald parkeren


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik hoef sommigen op hier op het forum niks uit te leggen. Iedere avond 4-gangen met de gebruikelijke aperitiefjes aan de bar....zo kan het dus ook ;)

Begrijp gewoon niet waarom het hier zoveel moet kosten. Gewoon de mensen het vel over de oren trekken, niet meer en niet minder.

20171031_000535.jpg

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hoef sommigen op hier op het forum niks uit te leggen. Iedere avond 4-gangen met de gebruikelijke aperitiefjes aan de bar....zo kan het dus ook 
Begrijp gewoon niet waarom het hier zoveel moet kosten. Gewoon de mensen het vel over de oren trekken, niet meer en niet minder.
En dan ben je 20 euro kwijt, ik weet wat t is Pierre. Hier in Nederland willen ze gewoon je hele nachtvergoeding hebben en liefst nog meer

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Pierre:

Ik hoef sommigen op hier op het forum niks uit te leggen. Iedere avond 4-gangen met de gebruikelijke aperitiefjes aan de bar....zo kan het dus ook ;)

Begrijp gewoon niet waarom het hier zoveel moet kosten. Gewoon de mensen het vel over de oren trekken, niet meer en niet minder.

20171031_000535.jpg

Is een vergelijking die nergens over gaat Pierre.

Ten eerste is het eten absoluut niet vergelijkbaar tussen dat wat je in een Franse routier voorgeschoteld krijgt, of wat je hier in Nl krijgt.

Ik ben graag in Frankrijk te vinden maar het eten is altijd slechter dan waar je in Nl ook eet.

Daarnaast is het sanitair ook niet vergelijkbaar.

De armoede straalt er bijna bij elke routier vanaf.

Parkeerplaatsen waar je op je als je niet op op past verdwijnt in de gaten.

Een verharde parking is in frankrijk een uitzondering.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei corne64:

Is een vergelijking die nergens over gaat Pierre.

Ten eerste is het eten absoluut niet vergelijkbaar tussen dat wat je in een Franse routier voorgeschoteld krijgt, of wat je hier in Nl krijgt.

Ik ben graag in Frankrijk te vinden maar het eten is altijd slechter dan waar je in Nl ook eet.

Daarnaast is het sanitair ook niet vergelijkbaar.

De armoede straalt er bijna bij elke routier vanaf.

Parkeerplaatsen waar je op je als je niet op op past verdwijnt in de gaten.

Een verharde parking is in frankrijk een uitzondering.

 

Dat neemt niet weg dat het er wel veel gezelliger is  dan in menig {chauffeurs} café in Nederland, om over Duitsland maar helemaal te zwijgen .

Ik heb er jaren naartoe gereden en menigmaal goed gegeten .!:wijn::ja:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar is dan ook helemaal niets mee mee.

Alleen lijken we in Nederland wél kwalitatief maaltijden en hoogwaardige voorzieningen te verwachten, die in Frankrijk ineens helemaal niet meer belangrijk lijken te zijn. Dan moet je ook niet verbazen over een verschil in prijsniveau's (nog even los van de uitschieters, waar deze in Venlo er één van lijkt te zijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Pierre:

 

Ik wil dan zelfs nog wel iets specifieker in mijn betoog gaan ook, en dan gaan we het hier niet eens  hebben over TruckParking Venlo.
Ik weet niet Leeuw in hoeverre jij bekend bent met het Franse, maar om zomaar een voorbeeld te nemen, de Frankrijk-rijders hier kunnen en zullen mijn verhaal wel herkennen..


 

...........................................................................

 

 

Vorige week maandag Rheinbollen gestaan in Duitsland; amper €15,-, gegeten en gedronken. Neem de gemiddelde resto-routier in Nederland en je bent minimaal 30-35 lichter voor je wat gegeten en gedronken hebt, en verders ook niks bijzonders of speciaals.
De vergelijking Nederland-Frankrijk gaat dus in mijn opinie niet helemaal op, en begrijp me goed: ook in Nederland zijn er prima chauffeursrestaurants waar ik zeker graag mag komen, maar de prijsverschillen tussen de meesten hier en Frankrijk in het algemeen zijn ook niet helemaal uit te leggen...
Dat heeft met kwaliteit niet altijd te maken; net zoveel Franse routiers vind ik qua kwaliteit beter dan sommige Nederlandse routiers, omgekeerd geld dat ook. Het is soms anders, en dat kun je verwachten als je er voor kiest om buitenland te rijden.  Andere gewoonten, andere spijzen.
Eenmaal op vakantie noemt men het 'de romantiek' van het vakantieland, hier zeurt men nu over prijs -en kwaliteitsverhouding...

 

Je vergeet alleen te melden Pierre dat de prijzen in de routiers in Frankrijk zo goedkoop zijn omdat ze bij die Routiers vereniging zijn aangesloten en daar ook een deel inkomsten van krijgen en zo dus de prijzen laag kunnen houden, hebben we zo'n organisatie in Nederland? Ik dacht het niet.

 

Wat zijn de belasting tarieven in Frankrijk? Zou me niks verbazen als je daar de helft minder betaald en zodoende dus je maaltijden goedkoper kunt aanbieden.

 

Sanitair in Frankrijk is op enkele uitzonderingen na nog smeriger als varkensstal en daar mag je dan toch €2,50 voor aftikken en dat neem je dan op de koop toe.

 

€2,65 voor een pepersausje is inderdaad prijzig dat ben ik met je eens maar als die dat niet los vermeld had en hij had dat gewoon standaard op de kaart gezet als een schnitzel van €18,65 dan was het je niet eens opgevallen. Ik ben ook van mening dat geld vragen voor mayonaise als ondernemer niet slim is want zet gewoon zo'n grote tube van de Sligro op tafel en veel plezier. Ik kan de uitbater ook geen ongelijk geven want zolang iedereen toch mayonaise pakt en zich niet druk maakt over die 0,70 cent tsjah waarom zou ik het dan voor niks weggeven.

 

Een bonnetje van €64 vind ik toch best wel schokkend hoor Pierre, hoeveel alcohol had je de volgende ochtend toen je ging rijden nog in je bloed? Compleet onverantwoord als je het mij vraagt en je hoeft niet met het excuus te komen dat het niet zoveel was want dan kom je niet aan €64,-. Ik vind ook dat jij het probleem bij de uitbater legt omdat jij een gezellige avond wil en tot het licht uit gaat wil blijven hangen maar dan wel voor €20,-.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei schoenenreus:

 

Je vergeet alleen te melden Pierre dat de prijzen in de routiers in Frankrijk zo goedkoop zijn omdat ze bij die Routiers vereniging zijn aangesloten en daar ook een deel inkomsten van krijgen en zo dus de prijzen laag kunnen houden, hebben we zo'n organisatie in Nederland? Ik dacht het niet.

 

Wat zijn de belasting tarieven in Frankrijk? Zou me niks verbazen als je daar de helft minder betaald en zodoende dus je maaltijden goedkoper kunt aanbieden.

 

Sanitair in Frankrijk is op enkele uitzonderingen na nog smeriger als varkensstal en daar mag je dan toch €2,50 voor aftikken en dat neem je dan op de koop toe.

 

€2,65 voor een pepersausje is inderdaad prijzig dat ben ik met je eens maar als die dat niet los vermeld had en hij had dat gewoon standaard op de kaart gezet als een schnitzel van €18,65 dan was het je niet eens opgevallen. Ik ben ook van mening dat geld vragen voor mayonaise als ondernemer niet slim is want zet gewoon zo'n grote tube van de Sligro op tafel en veel plezier. Ik kan de uitbater ook geen ongelijk geven want zolang iedereen toch mayonaise pakt en zich niet druk maakt over die 0,70 cent tsjah waarom zou ik het dan voor niks weggeven.

 

Een bonnetje van €64 vind ik toch best wel schokkend hoor Pierre, hoeveel alcohol had je de volgende ochtend toen je ging rijden nog in je bloed? Compleet onverantwoord als je het mij vraagt en je hoeft niet met het excuus te komen dat het niet zoveel was want dan kom je niet aan €64,-. Ik vind ook dat jij het probleem bij de uitbater legt omdat jij een gezellige avond wil en tot het licht uit gaat wil blijven hangen maar dan wel voor €20,-.

Je info klopt niet helemaal.

De routiers moeten juist betalen om lid te mogen zijn van les routiers volgens mij.

Die organisatie verplicht hun leden ook een maximaal repas prijs te hanteren.

Het is niet voor niks dat steeds meer routiers geen lid meer zijn van les routiers.

Frankrijk is op italie na mijn favoriete land om heen te rijden, maar het eten is er niet vergelijkbaar met het eten hier in NL.

Ik vraag me ook altijd af hoe ze die prijzen zo laag kunnen houden. Ga maar eens boodschappen doen in een franse supermarkt.

Die prijzen zijn nagenoeg hetzelfde dan hier in nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind dit dus zeuren om wat te zeuren te hebben Pierre. Je weet als je de menukaart bekijkt al of je in een dure of goedkope tent zit en dan ga je uiteindelijk zelf bestellen wat je graag wilt, dat is ook prima maar dan achteraf niet klagen dat je een hoge rekening hebt. Je had al niet naar die dure tent hoeven te gaan en je had ook zeker niet voor €64,- hoven te bestellen daar ben je altijd nog zelf bij. Ik vind het wel schandalig om hier nu te gaan insinueren dat de uitbater niet met een pen of riek schreef maar zelfs met een hark. Had dan gewoon het lef gehad om daar ter plekke er wat van te zeggen en gezamenlijk de rekening te controleren, ieder mens maakt fouten.

 

Ik snap ook het hele probleem niet zoals je zelf aangeeft krijg je ongeveer €48 onkostenvergoeding per nacht wat overigens niet klopt want dat is pas vanaf de 2e nacht tot de voorlaatste nacht. Maar goed laten we van die €48,- uitgaan dan besteed je er 25€ van aan je avondmaaltijd en heb je nog altijd 23€ over om je hypotheek of wat dan ook van te betalen. Eigenlijk wil jij hier min of meer zeggen dat die €48 euro in de komende CAO onderhandelingen best naar beneden mag want jij kunt in frankrijk toch voor €20,- eten dus die andere €28,- ONKOSTEN vergoeding heb jij dus niet nodig want jij kunt in frankrijk altijd voor 2 tientjes eten. Je moet en mag een ONKOSTEN vergoeding niet rekenen tot je salaris want daar is het immers niet voor bedoeld toch? Het is juist een vergoeding om je ONKOSTEN onderweg te betalen zoals je maaltijden, douches, toiletbezoek, parkeren enz. Houd je daar wat van over dan heb je geluk en is dat mooi mee genomen. Ik ga zelf ook weer buitenland rijden en mijn ONKOSTEN vergoeding gaat op aan de eventuele boodschappen, maaltijden, douches, toiletbezoek, parkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei corne64:

Je info klopt niet helemaal.

De routiers moeten juist betalen om lid te mogen zijn van les routiers volgens mij.

Die organisatie verplicht hun leden ook een maximaal repas prijs te hanteren.

 

Klopt helemaal;de restaurants die aangesloten zijn betalen een jaarlijkse bijdrage en worden dan opgenomen in de jaarlijkse "Les routiers gids, en hebben dan ook het recht om het bekende blauw /rode schild te voeren.

Ieder jaar word de prijs van het menu vastgesteld en de eigenaar is verplicht tegen deze prijs een voorgerecht,een hoofdgerecht ,en een nagerecht te serveren. bij sommigen ligt de prijs  prijs van het menu iets hoger,maar is er een kwartliter drinken en een koffie erbij inbegrepen.

 

Als je een hele goede hebt kun je dikwijls kiezen tussen één of meerdere betere soorten vlees of een vis.

Je kiest dan voor een "supplement"of het "menu touristique" hier betaal je dan een bescheiden prijsverhoging van enkele euro's voor.

Sauzen,zoals mayonaise,mosterd e.d. zijn altijd gratis en bij het menu inbegrepen,evenals peper,zout en het stokbrood.

Ook de caraffe plat water word nooit in rekening gebracht.

En tegen betaling is ,i.p.v de gewone wijn ( vin de table of vin du pays) altijd wel een flesje superieur te koop( alhoewel t niet snel een "chateau Rothschild" zal zijn in het assortiment.

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

 Dus je wilt voor de parkeerkosten eigenlijk je baas 2x laten betalen? eerst in de onkostenvergoeding en dan ook nog eens het bonnetje inleveren?

Waarom zou hij dat niet doen? het is zijn auto,onkosten vergoedingen zijn niet om parkeerkosten te betalen.

 

Als je,zoals bij veel autohofen in Duitsland,je parkeerticket teugkrijgt bij t afrekeken van je verteer,heeft de baas mazzel,ik ga ook niet betalen met t parkeerticket en alsnog dit bij de baas declareren.

IK heb in het verleden nog nooit problemen gehad als ik bewaakt parkeerde,wij werden erzelfs naar toe getuurd,ook leeg.

Een zeil wat kapotgekerft is repareren kost al meer dan een nacht bewaakt parkeren.

 

IK heb ook helemaal niks tegen bewaakte parkeerplaatsen,ik heb iets tegen bewaakte parkeerplaatsen waar geen  horeca voorzieningen bij zijn

( als ik hele avonden door tralies na de rest van de wereld moet kijken kan ik beter op t slechte pad gaan.:D).

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

 Dus je wilt voor de parkeerkosten eigenlijk je baas 2x laten betalen? eerst in de onkostenvergoeding en dan ook nog eens het bonnetje inleveren?

Ik weet niet of dit in dit topic verder mag.

Maar met die parkeerbonnetjes door je baas te laten betalen is niet handig als het van je van je maaltijdrekening wordt afgetrokken.

Bij mijn vorige werkgever gingen ze een soort lijndienst op Furth in Duitsland rijden, dan gingen ze door de weeks omkoppelen in Ransbach meestal tussen 18.00 en 20.00 uur, dus gelijk ff eten daar dan ging de een weer terug richting Z.Duitsland de ander naar Nieuwegein aansluitend lossen.

Die moesten dus ook parkeren betalen en dat werdt dus van de etensbon afgetrokken, maar leverde toch die bonnetjes in bij de zaak, tot men er achter kwam dat ze dat terugkregen bij het eten, toen zijn dat uit gaan zoeken en moeste die gasten het van haast 1 jaar terugbetalen, en dat was niet zo weinig hoorde ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat iemand kan vertellen, waarvoor de onkostenvergoeding "officieel" bestemd is?  Ik vind het zo snel niet...  Lijkt me wel relevant bij het beantwoorden van de vraag, of je parkeerbonnetjes "mag" inleveren en of je dat dan al dan niet twee keer vergoed krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Leeuw:

Misschien dat iemand kan vertellen, waarvoor de onkostenvergoeding "officieel" bestemd is?  Ik vind het zo snel niet...  Lijkt me wel relevant bij het beantwoorden van de vraag, of je parkeerbonnetjes "mag" inleveren en of je dat dan al dan niet twee keer vergoed krijgt.

Onkosten vergoeding , het woord zegt het al , is bedoeld om de kosten de dekken die je maakt omdat je niet thuis bent , dus , douche , ontbijt , kop koffie ed,

en andere kosten die je maakt voor je zelf omdat je niet thuis overnacht.

Zal in  het CAO boekje wel helemaal beschreven zijn , maar dit wordt er zo'n beetje mee bedoeld .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

Onkostenvergoedingen gelden in principe als indirecte loonkosten. Dit betekent dat ze gerelateerd zijn aan de situatie van individuele werknemers. Zij ontvangen een vergoeding als compensatie voor kosten die ze hebben gemaakt bij het uitoefenen van hun functie.

Werknemers krijgen de vergoeding nadat ze een onkostendeclaratie hebben ingediend. Voorbeelden van de kosten die zij kunnen declareren zijn die voor woon-werkverkeer, studie en het gebruik van een telefoon van de zaak.

 

Citaat

Werkgevers kunnen ervoor kiezen om een werknemer een vaste onkostenvergoeding te geven om zo in één keer meerdere kosten te dekken. Kies je voor een vaste onkostenvergoeding, dan moet het aantoonbaar zijn dat er een redelijke verhouding bestaat tussen de kosten die worden vergoed en de kosten die de werknemer daadwerkelijk maakt. Hiervoor moet je als ondernemer regelmatig controleren of de onkostenvergoeding niet bovenmatig is.

Een vaste onkostenvergoeding is gebonden aan de functie die een werknemer op dat moment vervult. Krijgt hij een andere functie, ga dan na of de vaste vergoeding nog steeds van toepassing is.

 

Citaat

Door als ondernemer ervoor te zorgen dat je werknemers correct declareren, kun je onnodige kosten besparen. De Belastingdienst hanteert namelijk bij een foutieve declaratie de volgende rekensom: maandelijkse vergoeding x aantal werknemers x 12 maanden x 5 jaar. Dit kan een flinke correctie opleveren.

Door onkostendeclaraties goed op orde te hebben, voorkom je bovendien dat werknemers (al dan niet per ongeluk) fraude kunnen plegen. Bijvoorbeeld doordat ze een vergoeding aanvragen voor niet gemaakte óf persoonlijke uitgaven, of doordat ze fouten maken bij het rapporteren van uitgaven.

 

https://www.ondernemenmetpersoneel.nl/administreren/1023-onkostenvergoedingen-5-vragen-van-werkgevers.html

 

 

 

28 minuten geleden zei diklin:

Die moesten dus ook parkeren betalen en dat werdt dus van de etensbon afgetrokken, maar leverde toch die bonnetjes in bij de zaak, tot men er achter kwam dat ze dat terugkregen bij het eten, toen zijn dat uit gaan zoeken en moeste die gasten het van haast 1 jaar terugbetalen, en dat was niet zo weinig hoorde ik.

 

Logisch dus.. want de parkeerkosten zijn, uiteindelijk, niet gemaakt (op 0 euro gezet door de verrekening met het eten) en dan is het toch declareren eigenlijk het aanvragen van meer loon.. en dus belastbaar. ;).

 

Risico post voor de werkgever dus en daarom dus de terugvordering.. kan de werkgever aan de belastingdienst aantonen dat men er werk van maakt en er daarop geen boete hoeft te komen.

bewerkt door Durashift
.Citaat toegevoegd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei Leeuw:

Misschien dat iemand kan vertellen, waarvoor de onkostenvergoeding "officieel" bestemd is?  Ik vind het zo snel niet...  Lijkt me wel relevant bij het beantwoorden van de vraag, of je parkeerbonnetjes "mag" inleveren en of je dat dan al dan niet twee keer vergoed krijgt.

Die onkostenvergoeding is een tegemoetkoming inde kosten die jij,voor jezelf ,maakt,zoals eten en drinken.

Parkeren en dieselolie zijn ook onkosten,maar dei kan jewerkgever ook nite op jou verhalen.

 

dus als je de parkeerkosten kunt verrekenen met wat je binnen op eet,declareer je die niet bij je baas.

Sta je op een parking waar deze niet inwisselbaar zijn( die zijn er genoeg hoor,Madris,Barcelona, Milaan,Rome,Parijs <Lyon,Langres,Valenciennes, ded meesten in NL en B) dan declareer deze gewoon bij de boekhouder.

Wel zo eerlijk,toch? of niet dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laten we wel de discussie scheiden op het punt verplicht van de baas naar een betaalde parking of vrijwillig. Zodra je van je baas inderdaad betaald moet parkeren dan is het uiteraard logisch dat het bonnetje naar de baas gaat. Ga jij op eigen houtje op een betaalde parking staan dan zijn de kosten gewoon voor je eigen rekening en kun je die betalen van je onkostenvergoeding omdat jij tenslotte zelf ervoor gekozen hebt om die onkosten te maken om wat voor rede dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar ik gewerkt heb was dat nooit een item,de chauffeur besliste zelf waar en op wat voor parking hij ging staan.De planning ging er van uit dat je ,waar mogelijk,gewoon bewaakt ging staan.

En het bonnetje werd gewoon gedeclareerd,daar was nooit geen" verplichting van de baas "voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden