[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De onkostenvergoeding en betaald parkeren


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat is heel netjes van je baas @europeaan maar dat is niet vanzelfsprekend en naar mijn idee meer een stimulans naar de chauffeur om een degelijke parking te zoeken om overlast te vermijden in welke vorm dan ook. Ik zeg ook niet dat een baas het niet zou mogen betalen maar ik ben van mening dat zodra een chauffeur er zelf voor kiest dan ook zelf de onkosten voor zijn rekening neemt waar de baas hem toch al rijkelijk in tegemoet komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei schoenenreus:

Dat is heel netjes van je baas @europeaan maar dat is niet vanzelfsprekend en naar mijn idee meer een stimulans naar de chauffeur om een degelijke parking te zoeken om overlast te vermijden in welke vorm dan ook. Ik zeg ook niet dat een baas het niet zou mogen betalen maar ik ben van mening dat zodra een chauffeur er zelf voor kiest dan ook zelf de onkosten voor zijn rekening neemt waar de baas hem toch al rijkelijk in tegemoet komt.

Bij ons was dat wel vanzelfsprekend;men ging er van uit dat je ,vol of leeg,altijd zo veilig mogelijk parkeerde.

Dus als er betaald moest worden deed men dat ook,zonder verdere discussie.

Er was ook geen "toestemming "voor nodig.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei diklin:

Ik weet niet of dit in dit topic verder mag.

Maar met die parkeerbonnetjes door je baas te laten betalen is niet handig als het van je van je maaltijdrekening wordt afgetrokken.

Bij mijn vorige werkgever gingen ze een soort lijndienst op Furth in Duitsland rijden, dan gingen ze door de weeks omkoppelen in Ransbach meestal tussen 18.00 en 20.00 uur, dus gelijk ff eten daar dan ging de een weer terug richting Z.Duitsland de ander naar Nieuwegein aansluitend lossen.

Die moesten dus ook parkeren betalen en dat werdt dus van de etensbon afgetrokken, maar leverde toch die bonnetjes in bij de zaak, tot men er achter kwam dat ze dat terugkregen bij het eten, toen zijn dat uit gaan zoeken en moeste die gasten het van haast 1 jaar terugbetalen, en dat was niet zo weinig hoorde ik.

terecht wat mij betreft.

Als jij meer terug vraagt aan je werkgever dan je in feite kwijt bent aan het parkeren ben je een dief die van zijn werkgever steelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
8 uur geleden zei schoenenreus:

Je vergeet alleen te melden Pierre dat de prijzen in de routiers in Frankrijk zo goedkoop zijn omdat ze bij die Routiers vereniging zijn aangesloten en daar ook een deel inkomsten van krijgen en zo dus de prijzen laag kunnen houden, hebben we zo'n organisatie in Nederland? Ik dacht het niet.

...

Uhhhh...

Stichting Les Routiers Européens, zetelt in Wijchen, das bij Nijmegen!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei corne64:

Is een vergelijking die nergens over gaat Pierre.

Ten eerste is het eten absoluut niet vergelijkbaar tussen dat wat je in een Franse routier voorgeschoteld krijgt, of wat je hier in Nl krijgt.

Ik ben graag in Frankrijk te vinden maar het eten is altijd slechter dan waar je in Nl ook eet.

Daarnaast is het sanitair ook niet vergelijkbaar.

De armoede straalt er bijna bij elke routier vanaf.

Parkeerplaatsen waar je op je als je niet op op past verdwijnt in de gaten.

Een verharde parking is in frankrijk een uitzondering.

 

Ik heb in Frankrijk twee soorten restaurants mee gemaakt: of het was erg goed te eten, of het was niet echt te eten. De Centre Routiers scoorden niet erg hoog qua voer, de toppers waar ik geweest ben:  Auberge Loraine in Colombey Les Belles en Routier Le Caen Paris in Saint Ouen de Thouberville (vlakbij Rouen), dus het kan wel degelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:


Misschien bij jou werkgever, maar zoals ik al eerder aangaf is dat bij mijn werkgever nooit punt van discussie en word dat ook gewoon vergoed,  zie verder tekst en uitleg van Europeaan.

 

Ik zeg toch ook niet dat dat een discussie moet zijn en het is netjes van je baas dat die het toch betaald maar ik snap ook als die het niet zou betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei schoenenreus:

 Dus je wilt voor de parkeerkosten eigenlijk je baas 2x laten betalen? eerst in de onkostenvergoeding en dan ook nog eens het bonnetje inleveren?

Ik heb een werkgever gehad waar dat zo werkte. Het basissalaris was niet veel, de overnachtingsvergoeding was 38 euro , maar we mochten alle bonnetjes inleveren en die kregen we terug. Dus eten, drinken, auto wassen etc. Zelfs een ijsje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei schoenenreus:

laten we wel de discussie scheiden op het punt verplicht van de baas naar een betaalde parking of vrijwillig. Zodra je van je baas inderdaad betaald moet parkeren dan is het uiteraard logisch dat het bonnetje naar de baas gaat. Ga jij op eigen houtje op een betaalde parking staan dan zijn de kosten gewoon voor je eigen rekening en kun je die betalen van je onkostenvergoeding omdat jij tenslotte zelf ervoor gekozen hebt om die onkosten te maken om wat voor rede dan ook.

Tot je in de regio Rotterdam komt en er geen keus meer is........

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-12-2017 om 19:30 zei Pierre:


Als ik het dus goed begrijp, "een sigaar uit eigen doos" om het zo maar uit te drukken?

 

Ja, in principe wel ja. Als je veel overnachtingen hebt ben je spekkoper, maar anders is het behelpen. Daarom zeg ik hier ook wel eens dat die CAO-beroepsgoederenvervoer helemaal zo slecht nog niet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Pierre:


Ik weet niet hoe het zit met betaald parkeren bij zo'n Appie Happie of Truckparking, maar als jij b.v. leeg komt in Spijkenisse en je moet de ochtend daarop een paar km. verderop laden in de Waalhaven, dan denk ik dat jou werkgever niet gelukkig word als jij op je gemak 70 km op en neer naar De Gouden Leeuw kachelt.
Andere opties zijn er nagenoeg niet; parkeren in de haven van Rotterdam kost €90,-, voor de rest staan alle parkings in de omgeving en langs de autobaan allang vol rond die tijd. 
 

Parkeren in de Rotterdamse haven (klik>>>)

In de haven van Rotterdam geldt een streng parkeerbeleid, hier wordt ook actief op gehandhaafd. Vrachtwagens en trailers mogen tussen 20.00 uur en 06.00 uur alleen worden geparkeerd op de met borden aangegeven plekken. Het Havenbedrijf Rotterdam biedt voldoende alternatieven om in het Rotterdamse havengebied te kunnen parkeren op beveiligde truckparkings. De locaties, parkeerkosten, voorzieningen, e.d. van de diverse truckparkings en parkeerplaatsen staan op de website van het Havenbedrijf Rotterdam

 

 

dan is het toch ook niet vrijwillig? de baas weet dondersgoed dat je moet betalen en als het dan zo gepland wordt dan is het logsch dat de gevolgen en dat zijn in dit geval de kosten van het parkeren voor zijn rekening zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een grootspraak allemaal weer ..... was het altijd maar zo simpel 
Bij mij wel ja, is zo simpel, een oude baas vond dat het pondje Nieuw Bijerland/Spijkenisse ook onder de onkosten vergoeding viel, prima omrijden kost een klein uurtje, en de laatste klant mee naar huis ivm uren, kreeg de keer daarop al vooraf munten mee.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei *Ger*:

 

 

Je kunt het wel grootspraak noemen maar hij heeft gelijk.

Onkosten vergoeding is voor jou onkosten en niet die van de werkgever, parkeergeld zijn onkosten van de werkgever tenzij hij jou een gratis alternatief bied, als die vol zijn heeft hij toch echt pech en zal het moeten betalen.

Als je eet en je kunt dit verrekenen met parkeren prima, maar het is geen must. Ze kunnen jou niet verplichten om daar te eten waar het hun uitkomt. Wel bonnetje inleveren met de kortingsbon er nog aan ;)

 

Ik moest een tijd terug in Duisburg koppelen met een charter van ons, hij wilde niet afkoppelen toen ik kwam, had uren vol zei hij. Prima dan morgen vroeg.

En ik ga daar ook echt niet eten, nog niet voor niets. Overigens had ik ook al gegeten.

 

Bonnetje netjes ingeleverd en betaald gekregen 

 

 

 

Het ging me er ff meer om over dat zomaar ff naar de gouden leeuw rijden en met taxi naar huis......je moet de rijuren maar hebben en auto zomaar achterlaten en doei zeggen maak je ook geen vrienden mee.

 

Maak ik kosten onderweg word dat ook gewoon gedeclareerd hoor en vergoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb 1 keer de auto laten staan, en de baas heeft hem zelf kunnen laten ophalen, dus je mag het grootspraak noemen, boeit mij niet zo hoor.

 

Maar niet overnachten klopt, ik heb het heel lang geleden (meer dan 20 jaar)1 maal gedaan, ik heb rot geslapen zo niet bijna niet, was kapot de volgende ochtend, de douche was niet warm te krijgen, en het ontbijt was niet te knagen,

want ik kon toen alleen van die voorverpakte zooi bij de pomp krijgen, het restaurant was nog niet open,en toen heb ik voor mijzelf gezegd, eens en nooit meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei Pierre:

 

Je overnacht in voorkomend geval, of je krijgt van mij de allerkleinste dagcabine met een plat dak. Gelukkig ermee... :D:bey:

 

Die heb ik al. LOLLOLLOLLOL

Ook ik heb al meerdere keren de keuze gehad om (vast) met zo'n slaapcabine te gaan rijden. Maar ik ga NIET in die auto slapen. Einde discussie.

 

Dus zit nog steeds in het werk wat ik het liefste doe......;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



 
Soms vraag ik me serieus wel eens af waarom iemand ooit chauffeur is geworden. :rolleyes:
 
Zowiezo is het uiteraard een keuze die je maakt om te overnachten of niet, maar het lijkt mij dat je in een voorkomend geval gewoon onderweg blijft staan als het een keer niet anders kan. Dat risico loopt je als je chauffeur bent.
Daar kun je weer allerlei smoesjes voor gaan lopen verzinnen zoals "een vinger geven en m'n hand kwijt aan het eind van de week", ik schaar het allemaal onder de noemer slappe zever.
Bij m'n vorige werkgever hadden we er daar ook nogal wat van rondlopen: gingen ze 2 uur staffelpauze staan maken op een goed uur van huis, konden ze op de uren niet meer thuis komen en was het Leiden in last. Dan moesten ze vanuit Tilburg in Wevelgem, Wolvega etc. opgehaald worden omdat ze niet wensten te overnachten.
Wel een kussen en dekbed bij, maar dat lag er gewoon een beetje voor de show. Tsja...en de leiding trapte erin: werden ze niet opgehaald zaten ze de dag erna in de ziektewet...overspannen of zo. 
 
Dus ik ken ze wel, de boys... ze willen wel met de grootste en dikste auto's gezien worden, maar owee als ze een keer een nachtje niet thuis zijn....
Zou ik werkgever zijn dan had ik daar mijn eigen oplossing voor.
Je overnacht in voorkomend geval, of je krijgt van mij de allerkleinste dagcabine met een plat dak. Gelukkig ermee... :bey:
 


Verrassing dan, ik reed met een plat dafje 75 met dagcabine, en ik reed fijnmazigd distri, nu tuf ik rond met een gas iveco, en ja daar zit een bed in, maar omdat ik elke dag een andere mee heb ga ik niet elke keer een kussen en dekbed mee zeulen omdat het misschien kan voorkomen dat ik niet thuis zou kunnen komen omdat men verkeerd zou kunnen plannen, en daarbij, de ene auto is redelijk schoon, de volgende is redelijk doorrookt, terwijl ik niet roker ben maar daar niet over ga lopen klagen, raampje open en dikke prima, en de derde is gewoonweg een zwijnenstal, ook prima, doekje over stuur en wat ik moet aanraken, grootste rotzooi flikker ik opzij.

En dan nog wat, ik hoef en wil geen dikke auto, ik wil een auto waar ik mijn werk goed mee kan doen, en het liefst een zo laag mogelijke cabine zodat ik veel kan zien rond de auto vooral die levens moede fietsers en voetgangers.
En ook hoef ik geen vaste auto of vaste route zoals een hoop er wel willen, want die winkels kunnen ze niet vinden, ik vind ze allemaal en meestal nog op tijd ook.

En wat betreft die vinger, die krijgen ze niet, ik houd me aan de afspraken, dus hou ik hun ook aan hun afspraken, en dat is 4 dagen rijden, en om de week op zaterdag, en als het hoge nood is vragen, en niet zomaar inplannen op de dag dat ik vrij ben volgen schema.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik volg dit nou n beetje van afstand en moet altijd lachen hoe Pierre dit soort 'gevallen' tackeld.
Want wees nou eerlijk jongens, af en toe n nachtje gezellig overstaan is toch t mooiste wat er is? Mits je anders thuis je koffers kan pakken natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden