[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

De Payroll constructie


HIT

Vraag

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Of er volledig CAO betaald word bij de nieuwe werkgevers of via payroll

Ehm, Payroll maakt toch niet uit voor de CAO? Bij mijn weten moet via payrol ook gewoon CAO vergoed betaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Op schimmige constructies wel ja, en misschien is het flex werken wel een beetje aan het doorslaan, net als het niet vast aannemen van personeel, max aantal tijdelijke contracten en doei, kom over 6 maanden maar eens terug.

Van werkgeverskant kan ik het begrijpen, er word steeds meer risico op ze afgewenteld, ziekte doorbetalen, enz enz.
Maar werknemers zitten steeds meer in onzekerheid of ze morgen nog wel werk hebben, ken er 1 die al 15 flex werk doet, in zijn vakgebied is er geen werkgever die vast personeel aan neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 uur geleden zei europeaan:

Wat is dan het grote voordeel dat de werkgever heeft?

En waarom hebben sommigen( vooral uit de vakbondshoek) dan een aversie tegen dit soort instellingen?

En vooraL: wat zouden de nadelen voor de werknemer kunnen zijn???

 

 

Die hebben iets tegen alles wat niet conform hun cao betaald word.

 

Eigen rijders, pay roll en zzp ers.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Op schimmige constructies wel ja, en misschien is het flex werken wel een beetje aan het doorslaan, net als het niet vast aannemen van personeel, max aantal tijdelijke contracten en doei, kom over 6 maanden maar eens terug.

Van werkgeverskant kan ik het begrijpen, er word steeds meer risico op ze afgewenteld, ziekte doorbetalen, enz enz.
Maar werknemers zitten steeds meer in onzekerheid of ze morgen nog wel werk hebben, ken er 1 die al 15 flex werk doet, in zijn vakgebied is er geen werkgever die vast personeel aan neemt.

Lang Leve de vakbonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe bedoel je dat, positief of negatief, van shompie weet ik het wel, veel geblaat weinig wol.

Het huidige klimaat is geschapen door lijdzaam afwachten van de werknemers en de bezuinigings/afschuifdrift van Den Haag, met andere woorden, verstoppen achter een boom en hopen dat het mij niet treft, zal wel niet zo'n vaart lopen wat men daar schrapt op het pluche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
8 minuten geleden zei Doornekamp33:

Hoe bedoel je dat, positief of negatief, van shompie weet ik het wel, veel geblaat weinig wol.

Het huidige klimaat is geschapen door lijdzaam afwachten van de werknemers en de bezuinigings/afschuifdrift van Den Haag, met andere woorden, verstoppen achter een boom en hopen dat het mij niet treft, zal wel niet zo'n vaart lopen wat men daar schrapt op het pluche.

 

 

Weer geroeptoeter Heer Doornkamp.

 

Het is algemeen bekend hoe de vakbonden over anders denkende denken hoor. Dus ik snap jou niet helemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Doornekamp33:

Hoe bedoel je dat, positief of negatief, van shompie weet ik het wel, veel geblaat weinig wol.

Het huidige klimaat is geschapen door lijdzaam afwachten van de werknemers en de bezuinigings/afschuifdrift van Den Haag, met andere woorden, verstoppen achter een boom en hopen dat het mij niet treft, zal wel niet zo'n vaart lopen wat men daar schrapt op het pluche.

Laten we er het op houden dat mijn mening over vakbonden heel dicht bij die van @shompie komt. En dat ik een broertje dood heb aan die vakbondsrakkers die niet voor zichzelf kunnen zorgen, Als je vakman bent weet je wat je waard bent en ben je geen bond nodig om je te verkopen, in welk ambacht ook. Een vakbond is opgericht voor de mensen die net tussen wal en schip vallen en eigenlijk het woord vakman niet mogen dragen.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach ja, zonder de vakbonden hadden we nu nog een matig loon gehad, dus hoe jullie er ook over denken, is ook voor jullie weinig te verdienen zonder, dan had alleen de elite in rijkdom geleeft.

Dus slaap verder, de boom is dik genoeg om achter te gaan staan piepen als er weer eens iets niet naar jullie zin is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

dat ik een broertje dood heb aan die vakbondsrakkers die niet voor zichzelf kunnen zorgen, Als je vakman bent weet je wat je waard bent en ben je geen bond nodig om je te verkopen, in welk ambacht ook. Een vakbond is opgericht voor de mensen die net tussen wal en schip vallen en eigenlijk het woord vakman niet mogen dragen.

Volgens mij ben je niet goed wijs!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 uur geleden zei Doornekamp33:

Ach ja, zonder de vakbonden hadden we nu nog een matig loon gehad, dus hoe jullie er ook over denken, is ook voor jullie weinig te verdienen zonder, dan had alleen de elite in rijkdom geleeft.

Dus slaap verder, de boom is dik genoeg om achter te gaan staan piepen als er weer eens iets niet naar jullie zin is.

 

 

Jij heb echt een bekrompen gedachtengang.

 

Ik hoor jullie alleen maar piepen en klagen , en jullie brengen elke maand een avondje stappen naar de bond. En evengoed piepen en janken, help me even hoor. Maar hoor jij die paar zelfstandigen hier op het forum piepen en janken.

 

Dus blijf jij maar lekker achter die boom staan snotteren :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ook hier kom ik het zinnetje tegen dat de werknemer de gevolgen niet kan overzien dus eigenlijk gewoon dommer is dan een ander.

 

Er zijn ook mensen die er heel bewust voor kiezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan ben ik wel benieuwd naar de motivatie van de mensen die er bewust voor kiezen Ron. De hele pay-roll constructie is voor en door werkgevers verzonnen om het voor hun administratief makkelijker te maken en om niet aan "vaste" contracten vast te zitten. Dat ze daar een toeslag voor moeten betalen (de payroll vergoeding) nemen ze dan graag op de koop toe.

 

Welke voordelen zouden er voor een werknemer aan vast zitten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Knoalster:

Welke voordelen zouden er voor een werknemer aan vast zitten? 

 

Precies dezelfde reden...namelijk het gemak

Je hoeft dat zelf niks meer bij te houden qua administratie, alleen je uren doorgeven aan de payroll

 

Ik begreep laatst van een collega die via Payroll werkt dat je zelfs ziekengeld krijgt als je ziek word tijdens een (aangenomen) klus

Dus die uren die je ingehuurd bent worden dan gewoon doorbetaald.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei scania1965:

 

Precies dezelfde reden...namelijk het gemak

Je hoeft dat zelf niks meer bij te houden qua administratie, alleen je uren doorgeven aan de payroll

 

 

 

Ook als werknemer in dienst van een transportbedrijf hoef je in principe niets bij te houden (je bent een rund als je het niet doet ;)), dus hier kan ik geen voordeel voor een werknemer in vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 minuten geleden zei Knoalster:

 

Ook als werknemer in dienst van een transportbedrijf hoef je in principe niets bij te houden (je bent een rund als je het niet doet ;)), dus hier kan ik geen voordeel voor een werknemer in vinden. 

 

Er werd net al aangehaald dat het netto loon hoger is. Dat dit mede komt omdat er minder of geen pensioenafdrachten worden gedaan weet iedereen nu wel zo'n beetje. Ik ken mensen die hun bedrijf verkocht heb en er er op deze manier wat bijverdienen. 

 

Lekker makkelijk zonder al te veel verplichtingen. Er zijn mensen die dat als prettig ervaren. En ook iedereen weet dat de bonden daar jiet blij mee zijn. Ze ventileren naar hun achterban dat het door dit soort mensen lastiger word om een goede cao af te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

LIgt er natuurlijk aan hoeveel je netto meer verdient.

Je zou het verschil b.v. in een lijfrenteconstructie kunnen storten ( dan gaat de premie alsnog van je bruto belastbaar  inkomen af) en dan zou het op de lange duur wel eens tot een signifikant hogere uitkering kunnen leiden.

Je moet dan echter wel de dicipline hebben om deze premie daadwerkelijk iedere maand te storten in dat fonds,en daar ligt dikwijls het probleem,ga je na n jaar of enkele maande weg bij die payroller en gaat bijn een "normale"werkgever weer aande gang,staat nog wel die verplichting bij dat lijfrentefonds,die kun je nietzo maar opzeggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei scania1965:

 

 

Ik begreep laatst van een collega die via Payroll werkt dat je zelfs ziekengeld krijgt als je ziek word tijdens een (aangenomen) klus

Dus die uren die je ingehuurd bent worden dan gewoon doorbetaald.

 

Niet alleen bij payroll constructie hoor,zelfs ik,met mijn(bijna) 70 jaar, krijg ziekengeld als ik ziek word en mijn 0 uren contract niet uit kan voeren.

Dat heet rechtsvermoeden van arbeids overeenkomst

 

 

https://werkwacht.nl/artikel/rechtsvermoeden-van-arbeidsovereenkomst/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het grote voordeel als werknemer vond ik juist dat ik geen pensioen hoef af te dragen aan die partij die het volgens een bepaalde CAO zou moeten krijgen.

Al jaar en dag kan/mag je in bijna elke andere sector ( ik zeg dus niet elke sector ) zelf beslissen waar je bij wilt zijn aangesloten. 

 

Voor een werkgever is de grootste reden om via PayRoll te werken het ziekteverhaal. Bij langdurige ziekte is  niet de werkgever meer die de rekening betaald. 

En zeker voor kleine bedrijven zoals ikzelf is dat ook niet op te brengen, maar ook het verzekeren er tegen is door kleine  bedrijven niet te betalen.

 

Verder zijn er PayRoll bedrijven die gewoon aangesloten zijn bij een pensioenvereniging, net als er ook UZB's zijn die dat zijn.

 

Waarom zijn de bonden tegen? 

  • er wordt niet afgedragen aan Pensioenfonds Vervoer
  • er wordt niet afgedragen aan SOOB
  • er is een mogelijkheid om af te wijken van de bedragen die in de loonschalen staat ( de indeling van de loonschalen )

Maw, als ik naar de eerste twee kijk waar veel vakbondsbestuurders ook bestuurder van zijn krijgen ze minder inkomsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
53 minuten geleden zei *Ger*:

 

Voordelen lijfrentepolis

  • Fiscaal voordelig sparen voor een aanvullend pensioen als er sprake is van een pensioentekort.
  • Met een lijfrentepolis bestaat de zekerheid dat je uitkeringen ontvangt totdat je overlijdt. (maar die zekerheid heb je met een pensioen ook)
  • Je kunt kiezen uit verschillende vormen.

Nadelen lijfrentepolis

  • Kom je eerder te overlijden dan het moment waarop het totaal opgebouwde bedrag is uitgekeerd, dan komt dit bedrag ten goede van de verzekeraar.
  • Overstappen naar een andere verzekeraar is niet altijd toegestaan.

Een pensioentekort word vanzelf gecreerd wanneer b.v. een payroller geen pensioen premie voor je afdraagt.

Natuurlijkm zijn er nog andere voren van banksparen die je latere pensioen ,belasting technisch voordelig ,aan kunnen vullen.

Maar i.d.d ; het zal in voorkomende gevallen slechts om kleine bedragen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
58 minuten geleden zei *Ger*:

 

 

  • Met een lijfrentepolis bestaat de zekerheid dat je uitkeringen ontvangt totdat je overlijdt. (maar die zekerheid heb je met een pensioen ook)
  •  

Dat is niet zo:

Met een lijfrente polis krijg je een ,tevoren overeengekomen,periodieke uitkering( een X bedrag gedurende een X aantal jaren) zodra je kapitaal op is ,is t gedaan.

( dit X bedrag word jaarlijks bij je belastbaar inkomen geteld en slechts daar betaal je belasting over,de hoofdsom word ook niet in box 3 belast met vermogens rendements heffing)

Zolang de overeenkomst loopt blijft de hoofdsom,die weliswaar iedere keer kleiner word,een,vooraf vastgestelde, rente genereren,en de hoofdsom aanvult.

Kom je vóór de einddatum van de hoofdsom te overlijden,erven je nabestaanden( vrouw/kinderen) het restant van de gehele resterende som.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

© jouw bron:

levenslange uitkering is niet mogelijk, simpelweg omdat niemand van te voren weet hoe lang hij of zij nog te leven heeft.

 

Bij ons "gewone" pensioenfonds kent men dat wel,als je 100 word trek je nog net zo veel als in de eerste maand na je pensioenering.

Ga je echter een maand na  je pensioenering al hemelen,trekt je weduwe alleen een gedeelte van je pensioen waar jij recht op had ( bij het P.V. vervoer is dat 70 %)

https://www.pfvervoer.nl/ik-ben-partner-nabestaande/partners/nabestaandenpensioen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden