[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tv kijken onderweg


schoenenreus

Recommended Posts

  • Forumlid

aangezien ik binnenkort weer buitenland ga rijden met voornamelijk alleen rijwerk zou ik graag de overige uren wat nederlandse tv willen kijken. ik heb al wat info proberen te vinden maar er is zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. zijn er hier mensen die dit hebben en eventueel een systeem aan kunnen bevelen? het zal in principe alleen om nederland en duitsland gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Of het in Duitsland ook werkt weet ik niet, maar meerdere collega's van mij rijden rond met Digitenne van KPN en dat werkt goed binnen Nederland.

Wel met een buitenantenne, maar die is ongeveer de maat van een literpak vruchtensap (en half zo dik) dus dat kan het probleem niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is inderdaad een optie maar denk dat je dan wel een hele grote databundel nodig hebt [mention=2123]trieftol[/mention]

Ligt er aan hoeveel je kijkt. Lage kwaliteit ongeveer 160 MB per aflevering van een serie. Je kunt bij Netflix ook thuis via WiFi downloaden en dan onderweg kijken.

 

Met een Nederlands Digitenne (DVB-t) abonnement kunt je in Duitsland wel de vrije zenders gewoon ontvangen.

 

Persoonlijk vind ik Netflix een uitkomst. Geen doelloos gezap en irritante reclame.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Digitenne werkte tot voor een +/- 1/2 jaar geleden inderdaad in het buitenland maar nu niet meer. Duitsland (als ook België en de overige landen waar het is) hebben hun dvb-t verbeterd. Nederland loopt daarin achter waardoor de digitenne ook bij lang niet meer de zenders kan ontvangen als voorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op ‎1‎-‎1‎-‎2018 om 21:15 zei schoenenreus:

Dat is inderdaad een optie maar denk dat je dan wel een hele grote databundel nodig hebt @trieftol

 

Grote databundels kosten tegenwoordig niet veel meer en zijn geldig in heel Europa. Ik zit bij KPN op 50 GB/maand voor 33 euro. Tijdens het rijden zet ik gebruik ook vaak gewoon spotity of een youtubeplaylist en sluit ik hem gewoon op de radio aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Digitenne werkte tot voor een +/- 1/2 jaar geleden inderdaad in het buitenland maar nu niet meer. Duitsland (als ook België en de overige landen waar het is) hebben hun dvb-t verbeterd. Nederland loopt daarin achter waardoor de digitenne ook bij lang niet meer de zenders kan ontvangen als voorheen.
Komt verandering in.
https://tweakers.net/nieuws/134413/kpn-gaat-voor-eind-2018-over-op-dvb-t2-voor-digitenne.html
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden