[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrachtwagen rijden en ziek zijn


GTAKevin023

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

 

Ik heb griep. En omdat het me niet veilig leek voor mezelf en andere weggebruikers te weg op te gaan heb ik me vandaag ziek gemeld. Ik rijd namelijk nog steeds vrachtwagen en dat gaat goed!! :D:D:D (Na al mijn onzekere vragen op dit forum )

 

Maar toch vraag ik het me af. Hebben jullie situaties meegemaakt dat jij of andere chauffeurs met griep, of een andere (tijdelijke) ziekte, juist wel de weg op ging? En ging dit toen goed? Of is het fout gegaan? En hoe is dit later opgelost?

 

Hebben jullie tips voor me als ik in de toekomst wel ziek in de vrachtauto zit en hoe ik dit moet oplossen?

 

Vriendelijke groeten,

 

Kevin.

bewerkt door GTAKevin023
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

In mijn hele loopbaan geregeld "ziek" op pad geweest. Is ook wat lastiger indien je "grieperig" wordt en je bent een rijdag of 2 van huis.....

Keelpijn? Gekluts ei met een scheutje conjakki (oeps, dat kan nu niet meer, he?)

Hoofdpijn? Een pakje aspro's doet wonderen.

En was je te duizelig, bleef je liggen en belde in de loop van de dag dat de douane nog niet klaar was ;)

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ach, vaak ben je in je gewone doen vaak beter af dan zielig op de bank thuis maar dat is mijn mening. Ik heb ook wel eens de trailer links af moeten spuiten omdat in de loop van de nacht het raam even open moest op de snelweg :eek:

 

Maar als het echt niet gaat dan gaat het niet; ben al eens vertrokken uit Zutphen met 'n eigenwijs hoofd en bij Kootwijk toch maar gedraaid; dan heeft ook nienand wat :rolleyes:. Dat bleek het Nero-virus te worden: 10- rittenkaart per uur om naar de WC te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Denk dat je zelf het beste kan beoordelen of dat het niet meer gaat. 

 

Voorbeeldje van mezelf: dubbel bemand op pad, en op een gegeven moment was ik zo misselijk, dat ik de wagen aan de kant heb gezet, en eerst maar eens de boel er uit heb gewerkt. De komende 2 dagen niet meer gereden, maar als een zeer slechte bijrijder gefunctioneerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei Liesje:

Onee de Mannengriep! emoji23.png

Griep overleef je wel, gewoon lekker rustig aan doen en zeggen dat het over druk is.

Het wordt pas echt lastig rijden bij een gebroken been emoji23.png

Verstuurd vanaf mijn G3421 met Tapatalk
 

Als je goed koorts hebt weet ik niet of het wel zo verstandig is te gaan rijden. Daardoor kun je goed van de wereld zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor zover ik me het kan herinneren ben ik twee keer ziek geweest.

 

De eerste keer kwam ik weer langs de zaak en heeft een collega de auto overgenomen.

 

De tweede keer kon ik niet eten waardoor ik op een gegeven moment zo slap als een vaatdoek was. Na een nachtrust van 12 uur en een dag niet eten ging het alweer een stuk beter.

 

Maar in principe ben ik er voorstander van om gewoon uit te zieken en niet te gaan werken als ik ziek ben. Tenzij het echt niet anders kan, maar dan zsm. naar huis om uit te zieken.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als ik echt de griep heb, is het niet verantwoord om te rijden.

had een werkgever die daar geen oog voor had, en toch moest komen,

omwille mijn baan te behouden.

dus ik ben naar werk gereden met een dosis asperine.

heb de wagen gepakt, en recht naar huis gereden, 

heb hem later opgebeld, dat het echt nie ging.

had die dan toch vrede mee LOL  tsja :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ieder mens is verschillend en niet iedere griep of ziekte is het zelfde..

 

ik ben zo stom geweest om ziek ook altijd te gaan rijden en dit is dan ook wel eens mis gegaan.. 

maar dit was in de tijd dat ik internationaal reed.. als je dan 1 dag thuis wilde uitzieken zat je de hele week thuis.. 

of de griep kwam onderweg bleef dan toch doorrijden.. 

 

heb zo een x mijn arm gekneusd in het weekend..

maandag gewoon in gestapt onder het mom van ga ik wel redden..

helaas ging het schakelen niet zo goed met een gekneusde arm dus dan maar schakelen met links... 

dat ging uiteraard niet goed en moest gelukkig alleen maar een spiegel vervangen..

en werd die zelfde dag door mijn werkgever naar de dokter gestuurd en de hele week thuis..

 

tijdens de zwangerschap vaak op de vluchtstrook gestaan om over te geven.. maar daarna was het ziekte gevoel ook weer weg..

 

nu ik op binnenland rijd is het toch wat makkelijker om met ziekte thuis te blijven.. 

maar zal het nog niet snel doen.. 

 

inmiddels 5 jaar geleden voor het laatst thuis gezeten door ziekte..

na 3 dagen werken met buikpijn langs de dokter gegaan en bleek blindedarm ontsteking te zijn..:(

 

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden