[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Zeeburgertunnel afgesloten


Domino

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Volgens het krantenbericht op NH Nieuws:

 

"Een woordvoerder van het transportbedrijf meldt dat de deksel van de container opengewaaid. Dat gebeurde vlak voor de buis van de binnenring."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
57 minuten geleden zei Leeuw:

Volgens het krantenbericht op NH Nieuws:

 

"Een woordvoerder van het transportbedrijf meldt dat de deksel van de container opengewaaid. Dat gebeurde vlak voor de buis van de binnenring."

 

 

Dit is echt goed afgelopen. Dit had veeeeeeel erger af kunnen lopen. Goed balen dit voor de chauffeur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Inmiddels is alles opgeruimd en de tunnel is gewoon open... Dan krijg ik toch het idee dat het er alleen voor het aanzicht zit en net zo goed weggelaten kan worden. Nu zie je een eerlijke Hollandse wolkenlucht (en geen dragende delen of betonnen dak).

 

Dus een portaaltje er voor om 'n tweede Waalwijk te voorkomen ;) en klaar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei Teddybeer:

Waarom?

 

Er is toch een hoogte signalering met bijbehorende slagboom?

 

 

Die signalering gaat af bij 4.25 even uit mijn hoofd maar de Zeeburgertunnel is veel hoger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 minuten geleden zei Marotrans:

Ik bedoel maar!! Die tunnels zijn wel goed beveiligd (tegen normale omstandigheden dan)

 

Maar dat is ook het enig nuttige wat ik kan bedenken  aan die verzameling aluminium profielen daar bovenin: 'n soort van buffer voor het ècht mis gaat.

Die hele constructie is om de overgang van licht naar donker wat geleidelijker te maken, zodat de ogen zich langzamer kunnen aanpassen. Maar evengoed er zijn genoeg automobilisten die zelfs bij zonlicht al volledig nachtblind zijn. De slagbomen bij de wisselstrook zijn ondertussen een "verbruiksartikel".

En als die containerklep dicht was bij de hoogtecontrole, maar door een rare windturbulentie bij die constructie opengezogen wordt, houdt het natuurlijk op. Neemt niet weg dat de chauffeur de klep had moeten vergrendelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar goed dat op dit forum alleen maar goed opgeleide chauffeurs zitten die weten wanneer je wat moet zekeren, of het nu een container is of de klep daarvan.  :cool:

Als dat een bekend euvel is hoeft dat natuurlijk niet, zeker niet als het ook nog waait.....

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi allemaal ..sorry voor de late reactie maar inderdaad de klep is open gewaaid met de storm ..het was een container van een half jaar oud en zat een verkeerde cylinder op gemonteerd..en een ketting.. wat niet weg neemt om er een geen band om te gooien maar dit had niet mogen gebeuren geeft de dealer ook toe..maar goed van achter kijk je een koe in zn reet ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-1-2018 om 14:54 zei ec300:

volgens mij meer zo n container

die klep moet je altijd eff vastzetten met een spanbandje als ie gesloten is

is mij verteld door fg2200 zn werkgever:D

ik weet overigens niet of t in de tunnel ook zo gebeurd is

was er niet bij hé :p

6657965-1.jpg

het was inderdaad zo container ..ik kan niet zien of hier ook een sluit ketting op de hoek zit ..dat is bij ons wel het geval ..

bewerkt door dick bakker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 6-1-2018 om 11:07 zei Marotrans:

Dan krijg ik toch het idee dat het er alleen voor het aanzicht zit en net zo goed weggelaten kan worden. Nu zie je een eerlijke Hollandse wolkenlucht (en geen dragende delen of betonnen dak).

Deze constructie zit daar om twee redenen, 1 is stabiliteit van de wanden wat vooral belangrijk is tijdens het zetten van de grond tegen de wanden. 2 is tegen laaghangende zon bij het naar boven rijden de tunnel uit. Elke tunnel in Nederland wordt gebouwd om via twee zijden in en uit te kunnen rijden bij calamiteiten of werkzaamheden vandaar ook dat voor elke tunnel een cado is.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei dick bakker:

het was een container van een half jaar oud en zat een verkeerde cylinder op gemonteerd..en een ketting.. wat niet weg neemt om er een geen band om te gooien

 

Tof dat je hier reageert. :ok:

 

Komt er nu, naast de juiste cilinder, ook een plaatje op de container met de tekst: spanbandje om de klep heen doen tijdens transport?

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 18-2-2018 om 14:53 zei HIT:

Deze constructie zit daar om twee redenen, 1 is stabiliteit van de wanden wat vooral belangrijk is tijdens het zetten van de grond tegen de wanden. 2 is tegen laaghangende zon bij het naar boven rijden de tunnel uit. Elke tunnel in Nederland wordt gebouwd om via twee zijden in en uit te kunnen rijden bij calamiteiten of werkzaamheden vandaar ook dat voor elke tunnel een cado is.

voor de leken.een ''cado'' is een calamiteitendoorgang. vaak een vangrailconstructie die snel te verwijderen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden