[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Wat te doen tegen een overval.?


Amstelman

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
47 minuten geleden zei Amstelman:

Er gebeurd langs de weg wel eens een overval op een chauffeur.

Hoe is dat risico te verkleinen en hoe kan je dat voorkomen.??

Neem aan dat je snachts bedoeld?

 

niet uit de auto gaan... neem bv lege fles mee om eventueel plasje te kunnen plegen. 

Spanband tussen de deuren. 

En mocht je toch overvallen worden: 

 Berg je waardevolle spullen bv in voeteneinde van slaapzak en leg een oud mobieltje en evt portemonnee met 5 of 10 euro en wat verlopen pasjes inde cabine. 

Het enigste wat ze willen is heel snel gsm en geld roven. 

 

 

 

 

 

 

Of een groot vleesmes zichtbaar voor je raam. 

Of slapen met een klauwhamer in je handen en bij het minste of geringste om je heen gaan meppen. 

 

Denk dat het eerste het beste is....

tweede en derde optie zijn geheel voor eigen risico. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Doe de spanband zelf ook niet....

maar weet van oud collega die het al 40 jaar wel doet. 

Maar ik overnacht gelukkig niet veel. En dan probeer ik ook nog wel in NL te staan. 

Collega ban andere firma heeft het onlangs nog meegemaakt. Wakker geworden om te plassen en met dat hij terug in de auto was zaten ze al bij hem. Met mes! Twee telefoons kwijt. Portemonnee kwijt en krassen op zijn arm. 

Liep al met al goed af. En is een vent van twee meter.... maar dan ben je heel klein. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
47 minuten geleden zei roadtrain:

Of slapen met een klauwhamer in je handen en bij het minste of geringste om je heen gaan meppen. 

 

Lijkt me geen aanrader voor iemand die onrustig slaapt: Hoe ga je op de zaak uitleggen dat je cabine van binnen total-loss is zonder dat er een boef binnen is geweest? :D

 

 

Maar serieus: Als je al niet meer gewoon ergens kunt overnachten in je eigen auto zonder deze ellende. :mad:

Heb het gelukkig nooit meegemaakt terwijl ik regelmatig op afgelegen plekken stond want daar was het lekker rustig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oplegger meestal niet op slot (lading is meestal toch onverkoopbaar), zo slopen ze de boel niet. En in de duren heb ik rode ledjes zitten (boven het raam), waardoor het lijkt of er iemand binnen wakker is. En natuurlijk de benodigde bewapening binnen handbereik.

 

Je diesel krijgen ze toch wel, daar kan je vrij weinig tegen doen.

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei *Ger*:

Ik kan je zeggen dat je behoorlijk ziek wordt van dat gas :ja:


Wat heeft dat nachtslot met gas te maken?
Gas hou je nooit tegen, en dat je daar ziek van word geloof ik direct en heb het gelukkig nooit meegemaakt.
Een spanband tussen de deuren heb ik wel ooit gedaan, en vind dat dat nachtslot van Daf op hetzelfde neer komt.

Gas hou je er niet mee tegen, maar wel diegene die ff snel in willen breken denk ik misschien en misschien ook niet, weet ik veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het beste is het om gewoon thuis of in een hotel te slapen, dan kan je ook niet overvallen worden in je voertuig. Rest je geen andere keuze dan onderweg te overnachten, dan denk ik aan dat je moet proberen op een bewaakte parkeerplaats of bij een klant te overnachten. Is dat beide niet mogelijk, zoek dan een parkeerplaats die goed verlicht is en/of waar camera bewaking is. Wat ook nog wel eens wil helpen is op een plaats te gaan staan die in principe niet geschikt is voor vrachtwagens. Overvallers zullen daar immers ook niet gaan zoeken.

 

Persoonlijk ben ik niet kapot van spanbanden of nachtsloten. Want naast overvallen hoor je immers ook wel eens dat vrachtwagens door kortsluiting in de brand vliegen. Als je niet zonder spanbanden of nachtsloten durft te overnachten, dan zou ik er zelf voor kiezen om de elektriciteit van het voertuig af te zetten. Al gebruik je ze misschien niet, van DAF weet ik dat op de buitenkant vermeld staat dat er nachtsloten op de portieren zitten. Mogelijk heeft dat als voordeel dat de overvaller om die reden je voertuig voorbij loopt, daar hij dan kan denken toch niet binnen te komen.

 

Om niet te vergassen zou je tijdens het slapen de ramen van je voertuig heel iets open kunnen zetten, of het dakluik op de ventilatie stand. Op die manier blijft er altijd zuurstof je voertuig binnen stromen, wat vergassen toch net iets moeilijker maakt.

 

Waar ik zelf erg voorstander van ben is een paniek knop die 112 belt, van de voertuig verlichting een stroboscoop maakt en met de luchthoorns begint te toeteren als op de maat van de muziek. Mocht je in je rukbunker liggen en merken dat er mensen om je voertuig heen lopen, dan is het een optie om even door de kieren van je gordijnen door het raam te kijken. Vertrouw je het niet, even die paniek knop indrukken en gegarandeerd dat je buren ook even door de gordijnen komen loeren om te kijken wat er met jouw voertuig aan de hand is. Overvallers hebben een hekel aan herrie, dus die zullen ten alle tijde op de loop gaan.


Mochten de overvallers toch nog binnen kunnen komen, dan blijven er nog twee opties over. Overgeven of terugvechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Tja en dan word je wakker midden in de nacht..... belt de planning over wat er gebeurt is...... de eerste vraag was..... hoe is het met tankcards..... heb de telefoon erop gegooid en 13 uur getrapt naar de zaak en daar iemand de oren gewassen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 uur geleden zei Vrachtrijder:

Waar ik zelf erg voorstander van ben is een paniek knop die 112 belt, van de voertuig verlichting een stroboscoop maakt en met de luchthoorns begint te toeteren als op de maat van de muziek. 

 

Mercedes heeft zo'n alarm schakelaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sta nu hoofdzakelijk thuis :D   maar als er overnacht word is het bij de laadboer of losboer en anders op een autohof in bv Duitsland.

Geladen overnachten is er niet bij en als we leeg zijn heeft het dievengilde weinig intresse in die lege stinkkratten waar de stront nog in zit;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei *Ger*:

Inbrekers die met gas spuiten zullen na de daad altijd de deur open laten staan, doen ze dat niet en jij blijft in het gas liggen kun je gezondheidsschade oplopen.

Met een spanband of een nachtslot kan dat niet, ze zullen ook je raam niet inslaan vanwege het lawaai dus daarom  voor mij geen spanband of nachtslot.


Tja ze hebben toch nog iets menselijks die inbrekers:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Het beste is het om gewoon thuis of in een hotel te slapen, dan kan je ook niet overvallen worden in je voertuig. Rest je geen andere keuze dan onderweg te overnachten, dan denk ik aan dat je moet proberen op een bewaakte parkeerplaats of bij een klant te overnachten. Is dat beide niet mogelijk, zoek dan een parkeerplaats die goed verlicht is en/of waar camera bewaking is. Wat ook nog wel eens wil helpen is op een plaats te gaan staan die in principe niet geschikt is voor vrachtwagens. Overvallers zullen daar immers ook niet gaan zoeken.

Wel het beste, maar niet altijd mogelijk. Even een (fictief) voorbeeld van mezelf: 25 adresjes berlijn, en blijf steken op 23. Klanten zijn over het algemeen winkels, dus daar met een koeler staan zit er niet in.

 

Wat rest is dan jouw laatste optie: op een industrie terrein gaan staan. Daar zoeken ze niet.

Even een opsomming:

-Wagen gestript en diesel gejat: kleine duistere P in Duitsland

- Diesel uit oplegger gejat: grote P in Tsjechië, maar rechterkant stond in het Duister.

- poging tot beroving na het maken van een plasje tijdens de 30 minuten: kleine P in Duitsland 

- Oplegger opengetrokken: grote onverlichte P in Frankrijk

 

Op een industrietje? Weinig gekke dingen gezien/meegemaakt, terwijl ik van de 4-6 nachten per week er 3/4 van de tijd er sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Gewoon op een parking gaan staan waar veel homo's rondrijden 'snachts.
Als er veel publiek( homo's zijn ook publiek) is houden de h.h. overvallers niet van.
En hoe kan je deze herkennen Peter?? Misschien handig voor de collega's die onderweg slecht slapen

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei wesley 85:

En hoe kan je deze herkennen Peter?? Misschien handig voor de collega's die onderweg slecht slapen

groeten Wesley

Die hoef je niet te herkennen wesley,die herkennen jou wel.:D

Maar als je gewoon je gordijnen dicht doet en je rode lampje uit heb je er geen last van.

bewerkt door europeaan
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 uur geleden zei europeaan:

Gewoon op een parking gaan staan waar veel homo's rondrijden 'snachts.:D

Als er veel publiek( homo's zijn ook publiek) is houden de h.h. overvallers niet van.:D

 

Zijn die boeven bang dat er ook iemand ongevraagd bij hen binnenkomt? :angel:

 

Je hebt wel gelijk hoor, hoe meer mensen, hoe groter de kans dat het geboefte betrapt of gestoord wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden