[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Keren gaat fout: vrachtwagen belandt in de berm


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid
3 uur geleden zei josimo:

Dat is helemaal lariekoek....wie bepaalt waar je rijd .....de navi of jouw ogen

 

Een chauffeur heeft in DLD dat eerste geprobeerd..:angel:

 

Citaat

Een vrachtwagenchauffeur heeft in de Duitse plaats Schorndorf een ravage aangericht door een steeds nauwere straat in te rijden omdat zijn navigatie zei dat het kon. De 29-jarige Pool geloofde heilig dat de weg breed genoeg was. Hij sloeg alle waarschuwingen in de wind, ook die van schreeuwende omstanders, naar eigen zeggen omdat hij geen Duits verstond.

 

De man reed met verouderde navigatie. Er was inmiddels een rondweg gemaakt voor groot verkeer en de straat waar hij reed was versmald en alleen nog bedoeld voor bestemmingsverkeer. Er stonden al ver van tevoren verkeersborden om duidelijk te maken dat de situatie was gewijzigd, maar die negeerde hij consequent. Pas toen zijn oplegger muurvast kwam te zitten, gaf hij het op.

 

Citaat

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Durashift:

Een chauffeur heeft in DLD dat eerste geprobeerd..:angel:

 

Zie ook http://www.bild.de/regional/stuttgart/lkw/lkw-fahrer-steckt-zwei-tage-im-schlamm-fest-54476872.bild.html voor plaatjes.

De tekst lijkt op nepnieuws :cool: (ook de Nederlandse versie): Gezien de plaatjes zit hij ergens op één of ander bospad en niet in een bebouwde kom waar de weg smaller is gemaakt.

 

Edit: Zou het ook nog kunnen dat er rustig plekjes werden gezocht om te rusten? Je moet namelijk wel behoorlijk dom zijn, om te denken dat zo'n Duits bospad of Grunnings landweggetje een doorgaande weg is.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ja...ik heb me toch wel eens uit situaties 'geworsteld' waarbij ik wel eens dacht.. "dat had ook heel anders af kunnen lopen".
Je besluit om wat voor reden ook rechtsaf te gaan i.p.v. linksaf omdat het er nogal smal en onvertrouwd uitziet. Eenmaal rechtsaf rijd je in het donker een wijk in, je hebt nergens een mogelijkheid om te keren en je kan niet anders meer dan recht vooruit door straatjes die steeds smaller worden, hopende op een mogelijkheid om terug te komen op een doorgaande weg. Meestal lukt dat wel, heel soms niet en dan heb je een serieus probleem.
Achteraf als je op je gemak de situatie nog eens gaat terugbekijken en beoordelen, blijkt meestal dat het allemaal veel gemakkelijker had gekund. Had ik gewoon linksaf gegaan dan was ik een stukje verder op de rondweg uitgekomen, nu heb ik met het zweet in m'n handen en 1½ uur verder het halve centrum gehad.
Maar ja...'achteraf kijk je de koe in de kont'.
Heel herkenbaar Pierre. Met dat particulieren werk wat ik en mijn collega's doen is het vaak ook gokken. Gelukkig nog niet ernstig verkeerd gegokt maar idd af en toe wel benauwd maar ook vaak door fout geparkeerde auto's of da je plots voor een afsluiting staat die vtv niet aangegeven stond.

In Duitsland gok ik het er vaak geeneens meer op,auto aan hoofdweg laten staan en rest met kooiaap

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
Ik heb soms geen andere keuze, kooiaap hebben we niet en met de handpompwagen is onbegonnen werk...dus wij moeten wel.
Ik ben aan komen rijden door het centrum en via dat straatje wat je ziet vanuit mijn oplegger, dat hield echt niks over. Maar hier gaf de nieuwste en modernste TomTom trucknavigatie ook een gewone doorgaande weg aan.
Als er nu verderop iets aan de hand is en je moet hier in het donker terug -keren bij de klant gaat je niet lukken- dan heb je toch een serieuze uitdaging.
Zoals ik nu -na het lezen van de diverse reacties- begrijp is dat is dat allemaal te voorzien....:rolleyes:
 
20171019_083631.thumb.jpg.5fc9cee57223bd297c96fe1f2c312c3a.jpg
 
Ai je er moar plezier in heb he!

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Leeuw:

 

 

 

Edit: Zou het ook nog kunnen dat er rustig plekjes werden gezocht om te rusten? Je moet namelijk wel behoorlijk dom zijn, om te denken dat zo'n Duits bospad of Grunnings landweggetje een doorgaande weg is.

 

Maar is soms wel de enigste weg om ergens te komen  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei josimo:

 

daarmee wou ik aangeven dat hij niet hoefde te keren gewoon ff 200mtr doorrijden en dan was hij op een t splitsing gekomen waar hij HAD kunnen keren maar nog beter links of rechtsaf gaan aangezien het een N weg betrof waar hij op uit kwam

 

Niet iedereen gebruikt navigatie op zijn mobiel of heeft de dag van te voren de tijd om de hele route op google maps te bekijken. 

Omgeving van het laad/los adres bekijk ik nog wel eens of ik kijk het  na als ik twijfel of ik de juiste  (kortste) weg wel heb genomen en waar ik precies langs gereden ben.

Al ken ik de straat in Rotterdam waar ik mij vast reed en over mijn blinde kant moest keren niet echt vinden . 

Al was het maar om te kijken of het nu echt zo krap was en of er nu echt geen bord van 3.70 stond in het begin van die straat :stom:

Het was ergens tussen de Maastunnel....waar de navigatie je dus niet door wil hebben :rolleyes: .....en Schiedam 

 

Ik gebruik de navigatie van de vrachtwagen zelf wel, maar hij geeft regelmatig aan dat de route niet geschikt is voor een vrachtwagen. 

Mag je uitzoeken waarom niet. Meestal is het omdat het voor een deel van de dag voetgangersgebied is.

Maar ja, dat weet je niet :nee:

Het kan ook zijn dat er een brug of viaduct in zit, of een smalle weg.

Ook rij je nog wel eens km om als je de trucknavigatie volgt. :zegtniets:

Dus ja, ik wil ook nog wel eens eigenwijs zijn.

Daarbij zijn ze in het buitenland andere wegen gewent dan hier in Nederland waar alles geasfalteerd is en zelfs de fietspaden zo breed zijn dat er een vrachtwagen op past :D

Daarbij kan ik het mij voorstellen dat het daar stikke donker is, dus of hij kon zien dat er 200 meter verderop een weg is??

Ik denk het niet, anders had hij niet zo moeilijk gedaan.

 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lientje:

Maar is soms wel de enigste weg om ergens te komen  :ja:

 

Dat is bekend. Maar zoals te lezen was, moest de chauffeur in het tweede geval daar dus helemaal niet zijn en van het eerste geval weten we het niet. :rolleyes:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei lientje:

Ook rij je nog wel eens km om als je de trucknavigatie volgt. :zegtniets:

Dus ja, ik wil ook nog wel eens eigenwijs zijn.

 

Had ik vandaag.. althans, op onverklaarbare wijze belande ik in Velp i.p.v. op de A12 die er 'bovenlangs' loopt.. :mad:

 

Ben er wel weer uitgekomen.. maar ja, voor mij was de dag wel 'verkloot', vond ik zelf.

 

Duss, later die dag maar ff 'braaf' de navigatie gevolgd.. hoewel de route op de kaart een mooie (omgekeerde) U vorm toonde..

 

Tja, heb weer een centrum van dichtbij mogen zien..:D

Volgens mij alleen maar omdat de  indraai naar de toegangsweg via rechtsaf krap is.. en vanaf de andere kant eenvoudiger..

 

Ben je eindelijk bij de klant.. staat er een wegwijzer met 3 richtingen. 1 naar kantoor.. de andere 2 tonen allemaal 'ontvangst goedren  / grondstoffen..

Een wegwijzer met 'afhalen gereed product' kon er kennelijk niet meer vanaf. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-1-2018 om 21:31 zei Durashift:

 

Had ik vandaag.. althans, op onverklaarbare wijze belande ik in Velp i.p.v. op de A12 die er 'bovenlangs' loopt.. :mad:

 

 

Dan heb je op knooppunt Velperbroek dus een afslag te vroeg genomen. :p

Geeft niks, wat Pierre al zei, hebben we allemaal wel eens.

 

Ik heb wel eens een extra rondje rotonde gedaan omdat ik vergeten was af te slaan. En een keer bijna naar mijn woonplaats gereden terwijl ik nog naar het dc moest.

 

Zolang het allemaal schadevrij gaat maak ik me er niet druk om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op ‎14‎-‎1‎-‎2018 om 22:23 zei Pierre:

 

Ik heb soms geen andere keuze, kooiaap hebben we niet en met de handpompwagen is onbegonnen werk...dus wij moeten wel.

Ik ben aan komen rijden door het centrum en via dat straatje wat je ziet vanuit mijn oplegger, dat hield echt niks over. Maar hier gaf de nieuwste en modernste TomTom trucknavigatie ook een gewone doorgaande weg aan.
Als er nu verderop iets aan de hand is en je moet hier in het donker terug -keren bij de klant gaat je niet lukken- dan heb je toch een serieuze uitdaging.
Zoals ik nu -na het lezen van de diverse reacties- begrijp is dat is dat allemaal te voorzien....:rolleyes:

 

20171019_083631.jpg

 

Allemaal nog monumentale panden ook nog lijkt het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden