Spring naar bijdragen
drecki

Tekort aan chauffeurs groeit verder

Recommended Posts

Het is nu eenmaal niet altijd zo van morgen is er weer een dag. 

Natuurlijk zijn er banen waar dit wel mogelijk is. Daarom moet het werk bij jou passen en jij bij het werk wat je doet.

Als je niet tevreden bent moet je wat anders zoeken wat beter bij je wensen past.

Bij veel bedrijven moet het transport door. De schakeltjes moeten blijven draaien voor de hele machine vast loopt.

Als het meel niet op tijd wordt aangeleverd dan staat er 30 man/vrouw niets te doen en heeft de winkel de volgende dag geen brood of te laat.

^^Lopen die chauffeurs ook weer op achter op hun rit, komen te laat terug voor hun vervolg rit en dus ook weer te laat thuis om het kind van de opvang te halen, als ze al met de rtw uit komen omdat ze opeens in de spits rijden en overal in de file komen te staan en dus meer rij tijd nodig hebben. .....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is nu eenmaal niet altijd zo van morgen is er weer een dag. 
Natuurlijk zijn er banen waar dit wel mogelijk is. Daarom moet het werk bij jou passen en jij bij het werk wat je doet.
Als je niet tevreden bent moet je wat anders zoeken wat beter bij je wensen past.

Bij veel bedrijven moet het transport door. De schakeltjes moeten blijven draaien voor de hele machine vast loopt.
Als het meel niet op tijd wordt aangeleverd dan staat er 30 man/vrouw niets te doen en heeft de winkel de volgende dag geen brood of te laat.

^^Lopen die chauffeurs ook weer op achter op hun rit, komen te laat terug voor hun vervolg rit en dus ook weer te laat thuis om het kind van de opvang te halen, als ze al met de rtw uit komen omdat ze opeens in de spits rijden en overal in de file komen te staan en dus meer rij tijd nodig hebben. .....

Bij die bedrijven waar het transport door moet omdat er anders ergens een kink in de kabel komt gaat juist het meeste fout en zijn de wachttijden het langst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-1-2018 om 19:48 zei Ben-nie:

Hoe is dat bij de meeste winkelketens eigenlijk geregeld met rolcontainers, weet dat bij Deka/Dirk alleen de broodkarren door de chauffeur zelf gelost moeten worden, de rest op de laadklep zetten en klepje laten zakken. Bij schuitema zag ik de chauffeurs vaak de rc zelfs het magazijn in duwen. Lijkt me nog al een verschil in werk eigenlijk.

En volgens mij zijn er een hoop chauffeurs in de stukgoeddistributie die gewoon om n uur of zes thuis zijn. of 4 dagen in de week werken

Bij Jumbo is het meestal dat je het samen met het winkelpersoneel van de klep afhaalt en in het magazijn zet. Bij de meeste Jumbo's zijn ze wel zo vriendelijk om de emballage op de klep te zetten zodat jij boven kunt blijven om het op de plek te zetten. Bij de AH hoef je geloof ik je laadbak niet uit en bij de Coop doe je veel alleen. Met lossen helpen ze meestal nog wel, maar met emballage is het wat minder. Ik heb zelfs mee gemaakt dat ik de bon mocht tekenen, de emballage werd me aangewezen en de deur ging dicht. Maar goed, bij sommige Coop-winkels zijn ze ook niet te beroerd om te helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-1-2018 om 21:20 zei Marotrans:

Af en toe een ritje diepvries voor de Appie straf je mij dan ook niet mee, zeker niet als het 'n halve zaterdag werk is :angel:

Echt 'mooi winkelwerk'? Dan moet je toch naar onze Duitse vrienden gaan... alles op pallets, te verplaatsen per EPT ook bij de winkels! Het is alleen wat afstandelijker vind ik, maar ook dat is een keus die ieder voor zich moet maken. Af en toe op zaterdag doe ik ook wel eens 'n ritje Lidl vanuit Tiel; je lijdt er weinig aan maar echt gezellig kan ik het niet noemen...

Nou, ik heb er wel eens pallets bier tussen zitten, maar dat heb ik toch liever in rolcontainers. Die krijg ik makkelijker op de klep, qua ruimte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei *Ger*:

Iets wat onderschat wordt en wat ernstige gevolgen kan hebben heb ik ervaren, ook ik wuifde vroeger alles weg met de zin het kan u eenmaal niet dat ik dan thuis ben.

Gevolg was wel dat een van de kinderen een groot probleem had en in een traject terecht kwam 

En dat was een direct gevolg van het feit dat jij 'onderweg was'?

Met andere woorden...als jij iedere avond 'thuis was' geweest, was jou kind niet in dat traject terecht gekomen.

Geloof me, dat was ook zo gegaan als jij altijd thuis was geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees steeds dat de chauffeur heel flexibel moet zijn, maar bij mij werkt dat twee kanten op: ik verwacht het ook van mijn werkgever. Geef ik weken van te voren aan dat ik op een bepaalde dag naar de tandarts moet, dan wil ik daar op tijd zijn. En niet dat ik het rubber van de banden af moet rijden om nog op tijd in die slagersstoel te zitten.

Dat moet in ons vak ook normaal kunnen, maar de heren planners hebben daar schijnbaar de grootste moeite mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei *Ger*:

Als de punten op school plotseling dalen en een kind geeft aan dat het problemen heeft omdat zijn/haar vader zelden thuis is en dat hij/zij daar verdrietig van wordt dan zijn wij hier wel de laatsten die daar een oordeel over mogen vellen, hier zitten er echt een paar met een schroefje los.

Jammer @*Ger* dat er nu gelijk een schroefjeos zou zitten. Ik zeg alleen dat ik het me niet kan voorstellen, omdat ik het nooit zo ervaren heb. Ik veroordeel daar verder niemand over. Maar troost je met de gedachten dat je beide zoons goed terecht zijn gekomen met een goede baan en veel meer verdienen dan ons op die stomme auto, met veel minder uur!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei lientje:

Dan moet je niet lang van huis weg willen en is het inderdaad tijd om eens rond te kijken of er een beter passende baan is  waarbij je meer thuis kan zijn :angel:

Keuze genoeg  op het moment.

Volgens mij speelde dit in een (ver) verleden, lientje. Denk dat Ger nu zijn tijd bij VOS mooi volmaakt. ;)

10 uur geleden zei Vrachtrijder:

En moet jij lossen, maar de fabriek wil je niet lossen? Dan krijgt die fabriek zijn handel toch morgen. Of overmorgen. De factuur voor opslag krijgen ze vanzelf in de bus. De problemen van werkgever en/of planner moet je niet jouw probleem laten worden.

.. volgens mij werkt het tegenwoordig niet zo.. Je kan het doen... maar of je er dan nog lang werk aan over houdt?

Natuurlijk zit er wel een element van 'klant opvoeden' in.. maar sommige klanten achten zichzelf toch wel dermate belangrijk dat er weinig aan op te voeden valt,. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei RealZeus:

Nou, ik heb er wel eens pallets bier tussen zitten, maar dat heb ik toch liever in rolcontainers. Die krijg ik makkelijker op de klep, qua ruimte.

Klopt, de eerste paar zijn lastig zat, zeker op 'n vouwklep...;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei 105.510:

Jammer @*Ger* dat er nu gelijk een schroefjeos zou zitten. Ik zeg alleen dat ik het me niet kan voorstellen, omdat ik het nooit zo ervaren heb. Ik veroordeel daar verder niemand over. Maar troost je met de gedachten dat je beide zoons goed terecht zijn gekomen met een goede baan en veel meer verdienen dan ons op die stomme auto, met veel minder uur!

Het ging ook meer om de opmerkingen die er achteraan kwamen van een paar forumbezoekers, er zitten hier een paar dokters die het allemaal beter weten,.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Durashift:

.. volgens mij werkt het tegenwoordig niet zo.. Je kan het doen... maar of je er dan nog lang werk aan over houdt?

Natuurlijk zit er wel een element van 'klant opvoeden' in.. maar sommige klanten achten zichzelf toch wel dermate belangrijk dat er weinig aan op te voeden valt,. :D

Klanten hoeven niet opgevoed te worden, die moeten betalen voor geleverde diensten. Zoiets kan gewoon een voorwaarde zijn in het contract met de opdrachtgever.

En als die klant niet wil betalen voor geleverde diensten, dan is het een wanbetaler en moet de transporteur bij zichzelf te rade gaan of aan dat bedrijf nog diensten verleent moeten worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Vrachtrijder:

Klanten hoeven niet opgevoed te worden, die moeten betalen voor geleverde diensten. Zoiets kan gewoon een voorwaarde zijn in het contract met de opdrachtgever.

En als die klant niet wil betalen voor geleverde diensten, dan is het een wanbetaler en moet de transporteur bij zichzelf te rade gaan of aan dat bedrijf nog diensten verleent moeten worden.

Hou wel in je achterhoofd:...voor jou, 10 anderen !

Klanten willen graag service hebben.

Rijden en vervoeren kan iedere boerenlul ;)

Het gaat nu net om dat extra beetje meer (dus even wachten enzo)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei scania1965:

Hou wel in je achterhoofd:...voor jou, 10 anderen !

Klanten willen graag service hebben.

Rijden en vervoeren kan iedere boerenlul ;)

Het gaat nu net om dat extra beetje meer (dus even wachten enzo)

Als dat bij de dienstverlening zit zou eventuele wachttijd in het tarief berekend moeten worden, dus dat is het probleem niet. En dan achteraf ook niet gaan piepen als voertuig en vrachtrijder even een uurtje staan te wachten.

Maar je heb wel een punt. Als de transportondernemer graag netjes betaald wil worden voor zijn diensten, dan zijn er nog wel 10 anderen te vinden die het geen enkel probleem vinden om onder de kostprijs te rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Vrachtrijder:

Ik neem aan dat daar zeer duidelijke afspraken voor zijn.

Bij wachttijden worden wij geacht om de planning te bellen in ieder geval.

Vaak kan ik dan vrij snel daarna opeens wel lossen, en anders zal daar wel iets over zijn afgesproken.

Maar ik weet niet waar jij heen wil met jou reacties :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei lientje:

Ik neem aan dat daar zeer duidelijke afspraken voor zijn.

Bij wachttijden worden wij geacht om de planning te bellen in ieder geval.

Vaak kan ik dan vrij snel daarna opeens wel lossen, en anders zal daar wel iets over zijn afgesproken.

Maar ik weet niet waar jij heen wil met jou reacties :confused:

Als dat de oplossing is, dan is er niets aan de hand. Maar ik wil nergens heen, de discussie ontwikkelde zich zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Vrachtrijder:

Als de transportondernemer graag netjes betaald wil worden voor zijn diensten, dan zijn er nog wel 10 anderen te vinden die het geen enkel probleem vinden om onder de kostprijs te rijden.

Wat vind jij dan "de kostprijs"???

Als een concollega t goedkoper kan dan jouw baas,rijdt hij dan gelijk"onder de prijs"

Of heeft hij misschien mazzel dat hij zijn personeel anders in kan zetten dan jouw baas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-1-2018 om 09:44 zei *Ger*:

Iets wat onderschat wordt en wat ernstige gevolgen kan hebben heb ik ervaren, ook ik wuifde vroeger alles weg met de zin het kan u eenmaal niet dat ik dan thuis ben.

Gevolg was wel dat een van de kinderen een groot probleem had en in een traject terecht kwam 

Tussen bovenstaand bericht en het volgende stond welgeteld 1 bericht.

Op 17-1-2018 om 12:52 zei *Ger*:

en daarom bestaat het niet :confused:

Mogen we daaruit concluderen dat je je weer eens vreselijk aanstelt Ger? Met reacties als hier onder. Of bijvoorbeeld die gericht aan HIT waarin hij zich niet zo vriendelijk uit jegens de vakbonden?

10 uur geleden zei *Ger*:

Het ging ook meer om de opmerkingen die er achteraan kwamen van een paar forumbezoekers, er zitten hier een paar dokters die het allemaal beter weten,.

Geen dokters hier. Maar jij en ik weten ook niet of jouw zoon zich anders had gedragen als jij wel alle dagen thuis was geweest. Elk prsoon is nu eenmaal anders. En de uitleg die een kind er zelf aan geeft is meest niets meer dan een schreeuw om aandacht. Geen serieus vaststaand feit.

Hetzelfde wat je de laatse tijd zelf ook doet trouwens. Mis je een vaderfiguur soms?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei RobNiat:

Geen dokters hier. Maar jij en ik weten ook niet of jouw zoon zich anders had gedragen als jij wel alle dagen thuis was geweest. Elk prsoon is nu eenmaal anders. En de uitleg die een kind er zelf aan geeft is meest niets meer dan een schreeuw om aandacht. Geen serieus vaststaand feit.

Onderbouw die bewering eens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is een domme vraag natuurlijk. Mijn stelling is net zo onmogelijk te onderbouwen als de bewering van Ger dat de problemen met zijn kind veroorzaakt zijn door het 'ontbreken' van een vaderfiguur.

We kunnen de tijd niet terugdraaien en uitvinden waar het mis ging. Maar om het nu te wijten aan vader's lange werkdagen vind ik erg vergezocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei RobNiat:

Dat is een domme vraag natuurlijk. Mijn stelling is net zo onmogelijk te onderbouwen als de bewering van Ger dat de problemen met zijn kind veroorzaakt zijn door het 'ontbreken' van een vaderfiguur.

We kunnen de tijd niet terugdraaien en uitvinden waar het mis ging. Maar om het nu te wijten aan vader's lange werkdagen vind ik erg vergezocht.

Je weet niet eens hoe het in elkaar zit maar je velt wel een oordeel, ontkenning van dit soort dingen heeft vele zieke geesten voortgebracht.
Gelukkig is door het te herkennen en in te grijpen allemaal goed gekomen, maar geloof me maar dar is heel wat bij komen kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei *Ger*:

Je weet niet eens hoe het in elkaar zit maar je velt wel een oordeel, ontkenning van dit soort dingen heeft vele zieke geesten voortgebracht.
Gelukkig is door het te herkennen en in te grijpen allemaal goed gekomen, maar geloof me maar dar is heel wat bij komen kijken.

Dit is een (negatief) verhaal. Daartegenover staan gelukkig heel veel positieve verhalen. Alleen als je die verteld ben je weer "de beste"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei RobNiat:

Waarom natuurlijk? Je stelt zelf dat het meest een schreeuw om aandacht is, mag ik dan ook vragen waarop je dat baseert?

Dat het (deels) missen van een ouder een rol kán spelen bij problemen is bewezen.

Dat mág je vergezocht vinden, maar ik kan je verzekeren dat dergelijke zaken geen grote uitzondering zijn.

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.