[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Omgewaaide vrachtwagens


nawm

Vraag

  • Forumlid

Er zijn er vandaag nogal wat omgewaaid.

Veel bakwagens met aanhanger. Ook trekkers met oplegger. Ik heb geen enkele vrachtwagens (zoals wij hebben) op hun kant zien liggen.

 

Ik ben geen vrachtwagen chauffeur,  ik rij er alleen op, daarom de vragen:

-kunnen wij ook omwaaien?(we wegen 12ton)

- het is beter met deze wind stil te gaan staan. Maar met de kop of de kont in de wind?

Bert.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

En de bonden staan weer vooraan om met het vingertje naar de werkgevers te wijzen. Gatver de gatver de gatver.

 

Hieruit blijkt maar weer dat de bonden vinden dat de chauffeurs domme schapen zijn. Onderweg onder elkaar een grote muil en vervolgens bij het baasje een bruine arm halen.

 

Bah bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei shompie:

En de bonden staan weer vooraan om met het vingertje naar de werkgevers te wijzen. Gatver de gatver de gatver.

 

Hieruit blijkt maar weer dat de bonden vinden dat de chauffeurs domme schapen zijn. Onderweg onder elkaar een grote muil en vervolgens bij het baasje een bruine arm halen.

 

Bah bah

Waar haal je dat nou weer vandaan?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik stond in Vlaardingen langs t water te wachten op de goeie papieren, de wind stond er goed op en toch nog mannen die bovenop hun tank klommen zonder enige vorm van valbeveiliging. Tis dat de papieren nog niet geregeld waren dat ze op het losadres zeiden we sluiten de deuren tot vanmiddag, maar als me papieren wel al eerder waren geregeld was ik alsnog niet op die tank geklommen daar

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei Durashift:

^^^^ denk dat opa bert op 'de bruine arm' doelde..

 

Dat er met de planning gebeld wordt, klinkt mij niet heel onlogisch in de oren.

Iemand is nog niet heel ervaren.. stelt dus eigenlijk gewoon een vraag aan zijn baas. Wat is daar  nou mis mee?

 

 

En menig “planning/werkgever”

houd zich (al dan niet bewust) van de domme...... 

behalve die van die ene pool die in opdracht van de baas een veilig heenkomen mocht zoeken. Staat hij netjes op een parkeerplaats:

 

valt er een boom op de auto...

 

probleem was natuurlijk wel dat het niet overal tegelijk code rood was. En dat maakt besluitvorming moeilijk. 

Dan wordt er al gauw gezegd “kijk zelf maar”. 

Zo stond ik in de haven van den helder nog te pauzeren voor de storm begon: nog geen 5 minuten stond ik of ik dacht de cabine breekt er af.......

gelukkig met geladen bulk verder geen last maar denk dat een (lichte) zeilenwagen zo om had gelegen. 

Eenmaal op Texel was het stralend mooi weer en dat binnen anderhalf uur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

En de bonden staan weer vooraan om met het vingertje naar de werkgevers te wijzen. Gatver de gatver de gatver.

 

Hieruit blijkt maar weer dat de bonden vinden dat de chauffeurs domme schapen zijn. Onderweg onder elkaar een grote muil en vervolgens bij het baasje een bruine arm halen.

 

Bah bah

Er gaat ook werkelijk geen topic voorbij of meneer moet zijn frustraties jegens de bonden weer etaleren.

Ben je in het verleden veel door hen gepest?

Of komt het wellicht door het feit dat er nog steeds geen standbeeld voor je is opgetuigd als zijnde de beste (enige) chauffeur van  ̶N̶e̶d̶e̶r̶l̶a̶n̶d̶   de wereld?  Da's een schande meneer, wat u zegt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 minuten geleden zei Off-Roader:

Er gaat ook werkelijk geen topic voorbij of meneer moet zijn frustraties jegens de bonden weer etaleren.

Ben je in het verleden veel door hen gepest?

Of komt het wellicht door het feit dat er nog steeds geen standbeeld voor je is opgetuigd als zijnde de beste (enige) chauffeur van  ̶N̶e̶d̶e̶r̶l̶a̶n̶d̶   de wereld?  Da's een schande meneer, wat u zegt. 

 

Praat ik onzin dan?

 

Vanmorgen continue in het nieuws. Volgens de cnv werden chauffeurs gedwongen om de weg op te gaan door de werkgevers. 

 

Gewoon uit het nieuws, niets meer niets minder en daar reageer ik op.

 

En iedere chauffeur die zich liet dwingen om de weg op te gaan en vervolgens omwaaide is in mijn ogen een dom schaap die lekker een kantoorbaan moet zoeken. Door dat soort kneuzen worden alle chauffeurs in Nederland voor aso's uitgemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Off-Roader:

Er gaat ook werkelijk geen topic voorbij of meneer moet zijn frustraties jegens de bonden weer etaleren.

Eerst het nieuws volgen en dan kijken of zijn reactie terecht is zou ook helpen. Want ook hier willen de bonden graag de verantwoordelijkheid van de chauffeur op de werkgever afschuiven iets wat de wetgever in art. 5 WvW al onmogelijk heeft gemaakt.

 

En ja, de bonden hebben voor de eigenrijders meer kapot gemaakt dan goed gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 minuten geleden zei andremast:

Tsja je weigert om te gaan rijden, ben je een zeikert en als je gaat rijden en je waait omver dan ben je een kl..zak .(dit geld niet voor iedere werkgever/nemer)

 

Jij als chauffeur maaot de beslissing te rijden ja of nee. En dan maar een zeikerd, liever een zeikerd die zijn spulletje netjes op het pad zet als een klootzak die dwars over straat ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
7 uur geleden zei shompie:

Ik had na de storm een kennis aan de telefoon die op facebook een stukje had gezet over een of andere hotemutoot die ons maar dom volk vond.

 

Die kennis rijd nog niet zo lang vrachtwagen en heeft dus nog geen ervaring met dit soort weersomstandigheden. Die had zijn baas gebeld wat te doen. (Rijd containers en was rond de 30 ton) Baas had gezegd, gewoon blijven rijden want er gebeurd niets.

 

Dan vraag ik mezelf dus af waar het fout gaat. Jij bent toch degene die beslist?

 

Heb je je kennis aan de telefoon ook even ronduit verteld dat hij een dom schaap is in jouw ogen? Denk dat je dan wel andere bewoording kiest...

 

1 uur geleden zei shompie:

En iedere chauffeur die zich liet dwingen om de weg op te gaan en vervolgens omwaaide is in mijn ogen een dom schaap die lekker een kantoorbaan moet zoeken. Door dat soort kneuzen worden alle chauffeurs in Nederland voor aso's uitgemaakt.

 

Het is weer hetzelfde liedje als met die gladheid een tijd geleden of die paar dagen ijzel in het Noorden twee jaar geleden: Op de ene plek kun je vrij goed rijden, ergens anders is het goed mis. Als we massaal bij elke code de auto laten staan, wordt het ons ook niet in dank afgenomen. We doet het dus niet goed, of we doen het wel fout in de ogen van anderen... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 minuten geleden zei Leeuw:

 

Heb je je kennis aan de telefoon ook even ronduit verteld dat hij een dom schaap is in jouw ogen? Denk dat je dan wel andere bewoording kiest...

 

 

Het is weer hetzelfde liedje als met die gladheid een tijd geleden of die paar dagen ijzel in het Noorden twee jaar geleden: Op de ene plek kun je vrij goed rijden, ergens anders is het goed mis. Als we massaal bij elke code de auto laten staan, wordt het ons ook niet in dank afgenomen. We doet het dus niet goed, of we doen het wel fout in de ogen van anderen... :stom:

 

 

Wat denk je nu van mij?

 

Dat ik iemand die dat soort onzin tegen mij zegd ontzie, de dame in kwestie heb ik op mijn manier de waarheid verteld.

 

Ik ben elders niet anders dan hier....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 uur geleden zei roadtrain:

probleem was natuurlijk wel dat het niet overal tegelijk code rood was. En dat maakt besluitvorming moeilijk. 

Dan wordt er al gauw gezegd “kijk zelf maar”. 

Zo stond ik in de haven van den helder nog te pauzeren voor de storm begon: nog geen 5 minuten stond ik of ik dacht de cabine breekt er af.......

gelukkig met geladen bulk verder geen last maar denk dat een (lichte) zeilenwagen zo om had gelegen. 

Eenmaal op Texel was het stralend mooi weer en dat binnen anderhalf uur. 

 

Je kunt met goed fatsoen ook het hele land niet plat leggen, te meer omdat er in bepaalde prima te rijden was. De uitwerking van windstoten kan plaatselijk heel erg verschillen: Net voor Arnsberg liggen hele stukken bos om naast de A 445, terwijl op andere plekken onderweg nauwelijks stormschade te zien was.

 

Door geluk (of luiheid? :cool:) stond ik een uurtje pauze te maken toen het ergste bij Dortmund langsraasde. Auto met de kont in de wind en nog schommelde mijn hokje flink.. Later zag ik dat zelfs de vuilnisbakken uit hun houders geblazen waren. Iets verderop waren twee vrachtwagens dwars op de A2 gaan liggen en dat leverde me nóg een dikke pauze op. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
10 minuten geleden zei shompie:

Wat denk je nu van mij?

 

Dat ik iemand die dat soort onzin tegen mij zegd ontzie, de dame in kwestie heb ik op mijn manier de waarheid verteld.

 

Ik ben elders niet anders dan hier....

 

Ik vind je in "het echt" wat genuanceerder overkomen dan online. Daarom denk ik dat je iemand die nog niet zo lang rijdt, aan de telefoon niet ronduit voor dom schaap gaat uitmaken. Maar ik kan me natuurlijk vergissen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wees een vent (of wijf) en zeg als het fout is gegaan. Ik heb een foute keus gemaakt, ik heb de situatie onderschat.

 

Maar ga niet lopen wijzen naar een ander en dan zeggen ik werd gedwongen. Net als onderuit gaan met gladheid. Jij rijd, jij bent verantwoordelijk en niet je planner of werkgever. 

 

Ik zag zelfs al voorbij komen dat de overheid verantwoordelijk was. Omdat de berichtgeving onduidelijk was. Maar er zijn blijkbaar nog maar een aantal chauffeurs die zelf goed in staat zijn situatie in te schatten.  

 

Heel triest eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je kijkt toch om je heen? Je spreekt collega's ziet filmpje op de sociale media en je krijgt info via de radio of je planning.

 

En als er dan uitdrukkelijk gezegd word dat als je met een lege vrachtwagen onderweg bent deze op een parkeerplaats of wat dan ook te zetten en jij negeerd dat om dat je baasje heeft gezegd dat het nog wel kan maar je legt hem toch op zijn kant.

 

Wat ben je dan voor chauffeur? Leg mij dat dan eens uit.... 

 

Een topper omdat je zo goed naar het baasje heb geluister? Het zal echt allemaal wel aan mij liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Pierre, in dit geval werd er uitdrukkelijk gezegd om niet met lege vrachtwagens de weg op te gaan. Ik kreeg zelfs een berichtje binnen te blijven (alert)

 

En de cnv heeft geroepen dat er chauffeurs waren die gedwongen waren toch de weg op te gaan. Was vanmorgen meerdere keren op het journaal. 

 

Dus wat nou drama? Het zijn gewoon feiten Pierre.

 

En gelukkig zijn we niet allemaal shompie of Dokus, want ook die beschikt over het vermogen logisch na te denken.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Enkel word er op de radio geadviseerd om niet de weg op te gaan als het niet persé hoeft, omdat het KNMI code oranje of rood heeft afgekondigd.

 

Nah, het was wel iets dwingender, volgens mij. Ga niet de weg op, was het advies, voor de code rood gebieden.

Treinverkeer was stilgelegd, vliegverkeer was stilgelegd.

Op zich kan ik mij wel voorstellen dat de hulpverleners dan zeggen: stop dat vrachtverkeer nou ook maar, want wij moeten de rommel (in weer en wind) weer opruimen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Na de storm waarbij het KNMI waarschuwingscode rood had afgegeven, hield CNV Vakmensen een enquête onder de chauffeurs.

 

120 reacties.

Citaat

Nadat tijdens de storm tientallen trucks waren omgewaaid, vroeg CNV Vakmensen chauffeurs naar hun ervaringen. Drie uur later hadden al 120 chauffeurs gereageerd. "Ruim 60 procent zei niets van de werkgever gehoord te hebben. Ook nadat code rood werd afgegeven, nam 70 procent van de werkgevers niet de moeite om contact op te nemen", zegt bondsbestuurder Tjitze van Rijssel.

 

Bron:

https://nos.nl/artikel/2212821-cnv-chauffeurs-moesten-tijdens-storm-de-weg-op.html

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden