[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Omgewaaide vrachtwagens


nawm

Vraag

  • Forumlid

Er zijn er vandaag nogal wat omgewaaid.

Veel bakwagens met aanhanger. Ook trekkers met oplegger. Ik heb geen enkele vrachtwagens (zoals wij hebben) op hun kant zien liggen.

 

Ik ben geen vrachtwagen chauffeur,  ik rij er alleen op, daarom de vragen:

-kunnen wij ook omwaaien?(we wegen 12ton)

- het is beter met deze wind stil te gaan staan. Maar met de kop of de kont in de wind?

Bert.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei Pierre:

 

 

Veel vrachtwagenchauffeurs die donderdag tijdens de zware storm op pad gingen, moesten dat van hun werkgevers. Dat zegt bestuurder Tjitze van Rijssel van CNV Vakmensen. (...) De transportsector liet deze week weten in overleg te gaan met Rijkswaterstaat over te nemen maatregelen bij extreem weer. Van Rijssel wil ook dat CNV Vakmensen bij dit overleg wordt betrokken.

Dan ook dit stukje:

Na de storm waarbij het KNMI waarschuwingscode rood had afgegeven, hield CNV Vakmensen een enquête onder de chauffeurs. “Veel chauffeurs kregen van hun werkgever te horen ‘joh, geen gelul, je gaat gewoon de weg op’. Dat ze gedwongen werden om te rijden, daar ben ik er wel heel chagrijnig over. Code rood wordt niet voor niets afgegeven”, aldus Van Rijssel. (...)

 

Al met al een mooie publiciteitsstunt van het CNV, een beetje het klootjesvolk van Nederland in de kaart spelen.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/cnv-vrachtwagenchauffeurs-gedwongen-om-te-rijden-tijdens-storm/

 

Is dit de man die voor onze belangen op moet komen :confused:

Nee het is niet zomaar een verhaal van een journalist, meneer van Rijssel verteld het echt in de camera.

Tjonge jonge hoe voed je het onbegrip op de weg.

 

 

 

 

 

Inderdaad ...

 

 

Citaat

Een beetje met alle winden meewaaien" om maar even in termen te blijven spreken. Ofwel...de media naar de mond praten.

 

 

Geweldig :nee::nee:

Je kan het maar beter naast je neer leggen ja.

Net als het geouwehoer op verjaarsfeestjes dat die chauffeurs van tegenwoordig toch maar asociaal zijn?

Jaaa, want zelfs de vakbond zegt dit ....:kill:

 

Dat de bazen je dwingen om te rijden

.... of het ook verantwoord was dat ze door reden, verteldt het verhaal niet....

zou zomaar best kunnen dat het met een zware lading van west naar oost best ging.

 

:stom:Maar je bent zelf verantwoordelijk voor je keuzes die je maakt.

Dus bij tweifel.

Aan had ik maar heb je niets.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

 

Is dit de man die voor onze belangen op moet komen :confused:

Nee het is niet zomaar een verhaal van een journalist, meneer van Rijssel verteld het echt in de camera.

Tjonge jonge hoe voed je het onbegrip op de weg.

 

 

 

 

 

Inderdaad ...

 

 

 

 

Geweldig :nee::nee:

Je kan het maar beter naast je neer leggen ja.

Net als het geouwehoer op verjaarsfeestjes dat die chauffeurs van tegenwoordig toch maar asociaal zijn?

Jaaa, want zelfs de vakbond zegt dit ....:kill:

 

Dat de bazen je dwingen om te rijden

.... of het ook verantwoord was dat ze door reden, verteldt het verhaal niet....

zou zomaar best kunnen dat het met een zware lading van west naar oost best ging.

 

:stom:Maar je bent zelf verantwoordelijk voor je keuzes die je maakt.

Dus bij tweifel.

Aan had ik maar heb je niets.

 

 

Heb het een en ander is door zitten lezen Iedere chauffeur wil zijn voordeel hebben Dat mag????? Heeft de chauffeur er ook bij stil gestaan wat de kosten zijn om een vrachtwagen te bergen Kan dit schrijven onder de 2000 komen ze echt niet En dan nog de schade aan het voertuig En de verzekering betaald echt niet alles

Want bij wind kracht 10 Dan is het overmacht En ga je toch rijden je brengt wel een ander in gevaar

 

Huub

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Leeuw:

 

- Als het chauffeurs werkelijk aan zelfstandig denkvermogen zou ontbreken, hing de vlag er in Nederland heel anders bij. Dank voor het vertrouwen in je collega's...

- Meer betutteling versterkt de wens om aan de hand genomen te worden, uit angst iets fout te doen. Een angst die, gezien de forse boete's in ons land, begrijpelijk is.

- Misschien zouden mensen eens een beetje kunnen gaan waarderen, dat anderen gewoon hun werk doen. Zodat mensen de dag na de storm ook niets tekortkomen.

Want stel je voor dat het mensen aan iets ontbreekt omdat we niet geleverd hebben: Wie is er dan de gebeten hond?

Het gebrek aan zelfstandig denkvermogen reikt veel verder dan de transportsector. Dat is iets wat maatschappelijk breed probleem wat overal zichtbaar is, ook gewoon bij mensen in de vrije tijd.

 

Het mooie ervan is dat jij in jouw reactie precies bevestig wat ik bedoel; ' Want stel je voor dat het mensen aan iets ontbreekt omdat we niet geleverd hebben. Daar zie je direct het probleem ontstaan van het gebrek aan zelfstandig denkvermogen. Als de bakker vandaag geen meel heeft gehad en om die reden geen brood heeft gebakken. Zeg ik dan iets heel vreemds als je dan iets anders moet eten?

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei zoetwatermatroos:

 

Wie gaat bepalen dat het code rood is/wordt ?  En als het achteraf  meevalt kunnen dan de kosten van het stilstaan verhaalt worden op die instantie?

  Maar van mij mag het hoor, gewoon stilzetten en alle vrachten die in dat tijds bestek  gepland zijn cancelen.... Niet dat we de rest van de week  bezig zijn om de achterstand in te halen. Dat levert teveel werkdruk op en dat  is ook niet best voor de verkeersveiligheid en  past sowieso niet in het plan schema van de deelwerkers als ik het zo lees....:rolleyes:

Dat wordt nu bepaald door de overheid, dus ik zie niet in waarom dat zou moeten veranderen. En waarom zouden die kosten verhaald moeten worden? Er bestaat toch ook nog iets als een bedrijfsrisico? Bovendien, je kan je ook gewoon verzekeren tegen weersomstandigheden.

 

Afgelopen week duurde code rood een uur of 8, dus dat kan het probleem niet zijn geweest.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei swoike:

De problemen voor transporteur en vrachtrijder gaan dan pas beginnen.

Even praktisch,

waar ga je met al die vracht- en bestelwagens naartoe,  er zijn zo al parkings tekort

Wat ga je als werkgever doen, iedereen onderweg, dan opeens toch code rood ipv oranje, ga je 's avonds bussen inleggen om je personeel op te halen( en mag die bus wel rijden bij code rood ? ;))

Ik hou van praktisch, dus dat komt mooi uit.

 

- Als alle voertuigen onderweg zijn, hebben transportbedrijven een lege plaat. Laat de passant daar parkeren.

- Parkeren op rijbanen op bedrijventerreinen. Veel overlast kan het niet geven, het vrachtverkeer rijdt toch niet.

- Eventueel de rechter rijstrook sluiten, snelheid naar 50km/u en parkeren op de vluchtstrook.

- Overnachten in voertuig. Dus vraagt ook wat eigen verantwoordelijkheid van de vrachtrijder in kwestie. Zorg dat je in geval van nood kan eten/overnachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Citaat
 
 
CODE ROOD - KORT DOOR DE BOCHT
Tijdens de storm van afgelopen week hebben wij gewoon onze wagens de weg opgestuurd. Met Code Rood nemen we wel veel maatregelen. Zoals niet op pad met zeilen wagens, vermijden van leeg rijden en vermijden van bruggen en dijken waar veel wind kan staan. Als de chauffeur het te gevaarlijk vind kan hij natuurlijk gaan schuilen en zijn wagen aan de kant zetten. 
Op het Alpherium hebben we wel de wagens stil gelegd. Op de foto zie je 2 uurtjes stilstand tijdens het hoogte punt van de storm. 
Helaas. In de krant staan veel ‘kort door de bocht’ uitspraken over onze sector tijdens de storm. Iedere dag zijn er meer dan 300.000 vrachtwagens in Nederland op de weg. De schade is beperkt gebleven. De Nederlandse transporteurs hebben hun verantwoordelijkheid genomen. Wellicht goed om de internationale chauffuers beter in te lichten. En bepaalde routes, dijken, bruggen etc te Sluiten voor het vrachtverkeer. Dan kunnen we de volgende storm ook met vertrouwen te gemoed zien.
foto van Nedcargo Logistics.

 

 

Van de fb pagina van Nedcargo geplukt.
Die verwacht van chauffeurs dat ze zelf kunnen nadenken.
Je kunt als werkgever advies mee geven natuurlijk, en ze de vrijheid geven om te stoppen als ze het niet meer verantwoord vinden om door te rijden. Maar verder.... gezond verstand gebruiken toch?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
33 minuten geleden zei shompie:

 

 

Als ik dit soort discussies lees ben ik blij dat ik van maar heel weinig mensen afhankelijk ben. En dat ik zoveel mogelijk mijn eigen keuzes kan maken.

Wat zou je denken dat er dan gebeurt?morgen ineens code rood en iedere vrachtwagen moet aan de kant,waar? thuis?ja dat kan,maar niet iedereen staat thuis,bij de klanten is niet altijd plaats.

En hoe ga je dat doen met buitenlanders die alleen in transit door ons land rijden?parkings zijn nu al te klein,op de vluchtstrook dan maar.

Hoe ga je t uitleggen aan een stenenrijder die loodzwaar is en leeg ook geen last vande wind heeft,dat hij niet mag rijden??

Fransen hebben de gewoonte om in grotedelen van het land een rijverbod voor vrachtverkeer in te stellen,weet je wat er gebeurt? de rechterbaan vande autoroute word gebruikt om vrachtwagens te parkeren,maar dei chauffeurs blijven geen dag bij de auto's,die gaan wat te eten zoeken in nabij gelegen dorpen.

Met als resultaat dat ,lang nadat zo een rijverbod opgeheven word,er nog verlaten vrachtwagens op de autowegen staan en t verkeer er dus nog niet overheen kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Vrachtrijder:

Het gebrek aan zelfstandig denkvermogen reikt veel verder dan de transportsector. Dat is iets wat maatschappelijk breed probleem wat overal zichtbaar is, ook gewoon bij mensen in de vrije tijd.

 

Het mooie ervan is dat jij in jouw reactie precies bevestig wat ik bedoel; ' Want stel je voor dat het mensen aan iets ontbreekt omdat we niet geleverd hebben. Daar zie je direct het probleem ontstaan van het gebrek aan zelfstandig denkvermogen. Als de bakker vandaag geen meel heeft gehad en om die reden geen brood heeft gebakken. Zeg ik dan iets heel vreemds als je dan iets anders moet eten?

Dan gaat die bakker naar de boerenbond een zaak meel halen En het brood wordt 0,25 duurder. Daarbij in de meeste steden mag een vracht wagen langer dan 10 meter niet meer komen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Huub Klaassen:

Daarbij in de meeste steden mag een vracht wagen langer dan 10 meter niet meer komen

 

Nooit van motorwagens gehoord?

laten die nou meestal tot 10

meter zijn......

 

 

en om even bij de les te blijven:

ook van die kleine “B” truckjes woeien om met de storm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Huub Klaassen:

Dan gaat die bakker naar de boerenbond een zaak meel halen En het brood wordt 0,25 duurder. Daarbij in de meeste steden mag een vracht wagen langer dan 10 meter niet meer komen

Huub

Die theorie klinkt leuk, maar ik heb zomaar het idee dat de Boerenbond niet voldoende meel heeft voor 1 bakkerij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei lambiek:

Dan gaat die bakker toch morgen weer

De bakker krijgt zijn meel toch voor een langere periode aan geleverd 

en de brood fabriek zit ook niet midden in het dorp  

De warme bakker doet 1 of 2 welen met zijn voorraad (basis) meel en bloem. 

Beetje broodfabriek draait de silo’s wel leeg op een dag.

 

conclusie: als de warme bakker nog net bevoorraad is als code rood losbarst houd hij het langer vol dan de broodfabriek (dus de supermarkten)......

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Op ‎21‎.‎01‎.‎2018 om 15:35 zei lambiek:

Weer of geen weer 24/7 geen vrachtwagens meer op de weg

We gaan het vervoer doen met Caddy´s of zo

Ben je gelijk van dat inhaal verbod af, dus ook dat gezeik gelijk opgelost  

Tsja, maar om DAN een 45 uur in die badkuip op het dak te moeten doorbrengen.....

Want dat zou dan wel mogen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Misschien ligt daar een schone taak voor wegbeheerders?

Bij de spoorwegen werd er in ieder geval vroeger veel meer aan het groenbeheer gedaan. Naast het spoor eerst een strook gras, dan laag struikgewas en dan pas bomen. Dat ging overigens voornamelijk om het voorkomen van brand door vonken van remblokken en -in NL heel lang geleden- stoomtreinen, maar bij stormen had je ook minder problemen dan nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden