[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Omgewaaide vrachtwagens


nawm

Vraag

  • Forumlid

Er zijn er vandaag nogal wat omgewaaid.

Veel bakwagens met aanhanger. Ook trekkers met oplegger. Ik heb geen enkele vrachtwagens (zoals wij hebben) op hun kant zien liggen.

 

Ik ben geen vrachtwagen chauffeur,  ik rij er alleen op, daarom de vragen:

-kunnen wij ook omwaaien?(we wegen 12ton)

- het is beter met deze wind stil te gaan staan. Maar met de kop of de kont in de wind?

Bert.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei roadtrain:

De warme bakker doet 1 of 2 welen met zijn voorraad (basis) meel en bloem. 

Beetje broodfabriek draait de silo’s wel leeg op een dag.

 

conclusie: als de warme bakker nog net bevoorraad is als code rood losbarst houd hij het langer vol dan de broodfabriek (dus de supermarkten)......

 

 

10 uur geleden zei roadtrain:

De warme bakker doet 1 of 2 welen met zijn voorraad (basis) meel en bloem. 

Beetje broodfabriek draait de silo’s wel leeg op een dag.

 

conclusie: als de warme bakker nog net bevoorraad is als code rood losbarst houd hij het langer vol dan de broodfabriek (dus de supermarkten)......

 

Heb een geluk dat ik altijd een voor raad van 6 weken in huis heb De diepvries zit een kapot varken in en een paar kippen Ga zo maar door

De sla in de bloempot voor het raam Luk toch

 

Huub

  • Haha 3
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei Huub Klaassen:

 

Heb een geluk dat ik altijd een voor raad van 6 weken in huis heb De diepvries zit een kapot varken in en een paar kippen Ga zo maar door

 

 

Huub

3 konijnen, 1 hert, 10 vissen, 2 schapen, 1 paard ???of bedoel je dit niet ??

:D 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^.. joh, ik denk dat Huub gewoon bedoelt dat er wat bakken speklapjes in zijn vriezer ligt. Of het de naturel of gemarineerde variant is.. dát is dan wel weer een vraag natuurlijk. ;)

 

Idem dito met de kip.. Is dat een naturel of een piri piri?

 

Die sla in de bloempot voor het raam.. die vind ik wel wat verwarrend eerlijk gezegd. :confused:

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Code Rood is helegaar niet zo'n bezwaar, als ik onderstaand bericht mag geloven.

 

 

Citaat

 

Enquête: meerderheid chauffeurs positief over wettelijk rijverbod bij Code Rood

Vrachtwagenchauffeurs staan in beginsel in meerderheid positief tegenover een wettelijk rijverbod bij Code Rood. Dat is althans de (eerste) uitkomst van een korte online rondvraag van Facebook-groep Chauffeursnieuws onder de beroepsgroep.
Zeventig procent van de 350 respondenten stemt in met een wettelijk rijverbod bij levensgevaarlijke situaties, aldus Chauffeursnieuws. De Facebook-groep kent ruim 50 duizend volgers.

 
 

Parkeren

De ondervraagde chauffeurs plaatsen wel de nodige vraagtekens bij de praktische uitvoerbaarheid, vertelt initiatiefnemer Jacques van der Linden. ,,Code Rood werd in de loop van de ochtend afgegeven voor het midden van het land, niet voor Noord- en Zuid Nederland. Hoe ga je daar mee om, waar leg je de grens? Waar moeten al die duizenden vrachtwagens onderweg parkeren? Er is nu al veel te weinig ruimte en parkeren chauffeurs soms noodgedwongen op de vluchtstrook.’’
 

 

Lees meer bij de bron:

 

https://truckstar.nl/enquete-meerderheid-chauffeurs-positief-wettelijk-rijverbod-code-rood/

 

 

Qua uitzonderingen dacht ik ook aan de trailers met staalplaten.. zijn ook niet zo hoog qua opbouw en hebben wel wat gewicht mee te dragen, dacht ik zo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Durashift:

Code Rood is helegaar niet zo'n bezwaar, als ik onderstaand bericht mag geloven.

 

 

 

Qua uitzonderingen dacht ik ook aan de trailers met staalplaten.. zijn ook niet zo hoog qua opbouw en hebben wel wat gewicht mee te dragen, dacht ik zo.

 

 

 

Wat dacht je van die wagen van Dijco?  Als hij vol was geweest dan was hij niet weggeblazen. 

De chauffeur beslist of je kan rijden of niet, gezond verstand. 

Ik vraag mij verder af of je met rijlessen ook geleerd wordt om met gladheid en harde wind al je assen aan de grond te houden :confused:

Hoe verschillende soorten opleggers zich gedragen met gladheid of storm in vergelijking met een koeler/ starre 3 asser. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 om met gladheid en harde wind al je assen aan de grond te houden. 

 

 

Ben ik niet helemaal met je eens. Eerder hadden wij opleggers waarbij je de eerste as kon liften. Nu niet meer. En bij natte/ gladde wegen had je dan wat meer druk op je trek-as. Dat verschil merk je toch wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei roadtrain:

 om met gladheid en harde wind al je assen aan de grond te houden. 

 

 

Ben ik niet helemaal met je eens. Eerder hadden wij opleggers waarbij je de eerste as kon liften. Nu niet meer. En bij natte/ gladde wegen had je dan wat meer druk op je trek-as. Dat verschil merk je toch wel.

 

Tja, bij veel opleggers van ons wordt de laatste as automatisch gelift als je niet aan je gewicht bent. 

Dan krijg je het tegenover gestelde effect 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

 

Tja, bij veel opleggers van ons wordt de laatste as automatisch gelift als je niet aan je gewicht bent. 

Dan krijg je het tegenover gestelde effect 

Om laten bouwen dus: bij juiste belading automatisch zakken en leeg naar behoefte liften.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Durashift:

^^.. joh, ik denk dat Huub gewoon bedoelt dat er wat bakken speklapjes in zijn vriezer ligt. Of het de naturel of gemarineerde variant is.. dát is dan wel weer een vraag natuurlijk. ;)

 

Idem dito met de kip.. Is dat een naturel of een piri piri?

 

Die sla in de bloempot voor het raam.. die vind ik wel wat verwarrend eerlijk gezegd. :confused:

 

:D

Ik toch niet Met een bloempot kun je wel groente in laten groeien Sla Een bloemkool ga zo maar door Alleen een chauffeur is zo rijk dat die het niet zal doen

huub

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

 

Tja, bij veel opleggers van ons wordt de laatste as automatisch gelift als je niet aan je gewicht bent. 

Dan krijg je het tegenover gestelde effect 

Als het goed is, kan je  hem ook gedwongen aan de grond laten. Dan zit er bij de remventielen nog een derde ventiel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

 om met gladheid en harde wind al je assen aan de grond te houden. 

 

 

Ben ik niet helemaal met je eens. Eerder hadden wij opleggers waarbij je de eerste as kon liften. Nu niet meer. En bij natte/ gladde wegen had je dan wat meer druk op je trek-as. Dat verschil merk je toch wel.

 

2 uur geleden zei lientje:

 

Tja, bij veel opleggers van ons wordt de laatste as automatisch gelift als je niet aan je gewicht bent. 

Dan krijg je het tegenover gestelde effect 

 

56 minuten geleden zei roadtrain:

Om laten bouwen dus: bij juiste belading automatisch zakken en leeg naar behoefte liften.......

 

41 minuten geleden zei HIT:

Als het goed is, kan je  hem ook gedwongen aan de grond laten. Dan zit er bij de remventielen nog een derde ventiel. 

 

 

 

Ja dat bedoel ik. 

Met storm en gladheid alle assen aan de grond !!!

Maar zo zijn er wel meer momenten dat je beter dat asje aan de grond kan zetten in plaats van hem automatisch te laten heffen.

Bij voorbeeld als behoorlijk wat gewicht op de achterassen hebt ten opzichte van de trek as ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
48 minuten geleden zei HIT:

Als het goed is, kan je  hem ook gedwongen aan de grond laten. Dan zit er bij de remventielen nog een derde ventiel. 

 

 

Niet altijd. Wij hebben er ook 2 waar je niets zelf bij kunt doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

Als het goed is, kan je  hem ook gedwongen aan de grond laten. Dan zit er bij de remventielen nog een derde ventiel. 

 

optie  niet standaard, bij ons is het geen ventiel maar een schakelaar 

(draadje komt dacht ik uit poort X5 van wabco liftasventielenblok)wabco x5aslift.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Is toch ook hoe je het bekijkt?

 

Pallets met hoog gestapelde papierrollen (toiletpapier) weegt weinig.. maar wel wiebelig.. Die wil je (althans, ik en ook de laadploegen) als eerste er in hebben.. en dan zo afbouwen van laag naar hoog. Blokpallets met pakken appelsap zijn lekker aan het gewicht.. maar niet hoog. Die staan dan toch meestal achterin.. boven één van de 3 assen... in de trailer.

 

Maar, ik begrijp nu wel waarom vannacht de TC aansloeg.. toen ik de draai van de A12 naar de A30 nam.. bocht uit..  Ik had een paar pallets fust ergens op 3/4 van de trailer neergezet (scheelt een stukje lopen bij het lossen ;) ) .  Weinig druk op de trekas.. nat wegdek en een beul van een motor onder de kont natuurlijk :D  :cool:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hoeft geen scherpe bocht te maken om op zijn kant te gaan wanneer je het gewicht achterin in plaats van voorin zet hoor :eek:

Zeker niet als je achterste as is opgetrokken of als een stuuras achterop heb. 

Wind, gladheid of spoorvorming kan genoeg zijn om geen controle meer te hebben over je span wanneer je te weinig kogeldruk hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden