[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeluk november 2017 op de E16 bij mij in de buurt


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Het gaat er mij om dat hier in iedergeval duidelijk is te zien WAT het ongeval heeft veroorzaakt. Een wagen raakt van zijn/haar weghelft en raakt frontaal een tegenligger.

Wat de oorzaak is van dit afdwalen, ben ik nog niet te weet gekomen, helaas.

Maar dit is iets waar ik geregeld mee te maken heb. Op de kronkelige wegen weten niet alle bestuurders de wagen op de eigen weghelft te houden waardoor er best wel eens warme momentjes zijn.....

In het najaar is op hetzelfde stuk een lijnbus over de streep gekomen waardoor er een frontale klapper kwam met een vrachtwagen. De buschauffeur heeft de klap niet overleeft.

Iets wat mij wel vaker opgevallen is dat het "gewone" noorse, NL, D, B chauffeurs zijn, niet enkel bezopen MOE landers....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei minuteman:

Telefoonvasthouders vrees ik.

 

Wat een klap trouwens, ik schat in 80km x 2 is 160km tegen elkaar aan. 

 

die 160 km is nonsens, het gaat om de aftand die je nodig hebt om tot stilstand te komen.
80 km/u = 22,22 m/s, voor de keuring is een vertraging verplicht van 5 m/s, dus de afremming is minimaal 4 maal  zo sterk(snel) als minimaal geëist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eehh, er botsen in het filmpje 2 elkaar tegemoetkomende auto's zonder te remmen op elkaar die beiden rond de 80 kilometer per uur rijden.

 

Dus je rijdt niet ergens met 80 tegenop maar je rijdt met 80 tegen een tegenligger aan die zelf ook nog eens met 80 op je afkomt. Qua massatraagheid is dat wel een dingetje en zal de klap 2 keer zo groot zijn.

 

Ik ben met je eens dat de klap niet in een keer tot stilstand leidde zoals tegen een blinde muur (denk aan dat vreselijke ongeluk met die bus), maar evengoed heeft een van de bestuurders het niet overleeft en dat vast niet gekomen zijn doordat hij 'slechts' 4 keer sneller dan de keuring voorschrijft is afgeremd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden