Spring naar bijdragen
_alain_

Grensovergang vrachtwagens

Recommended Posts

Misschien niet de juiste plaats,

Maar mag je met een lege vrachtwagen (geen douane nodig) op elke grensovergang passeren?

Ik zou van Örebro naar Elversum moeten en dacht om de grens nabij Charlottenberg (61 - 2) te nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor je mag leeg van Zweden naar Noorwegen iedere grensovergang nemen, bij de grens bij Charlottenberg is er toevalligerwijze wel douane aanwezig.

Ik zou geen kleinere grensovergang nemen (die er ook genoeg zijn in die buurt), dit ivm de grote hoeveelheden sneeuw die er in die regio gevallen is de laatste tijd.

De weg naar de grens charlottenberg is normaal gesproken redelijk te rijden in de winter en je hebt geen al te gek smalle wegen.

Groeten

Hans

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongeveer hetzelfde als de laatste laten we zeggen 30 kilometers weg in Zweden, dus met verstand rijden dan kom je er wel, hou wel rekening met gladde wegen, daar in de buurt worden volgende week de zweedse rally/wrc rally gereden dus dan kun je verwachten dat er barre winterse toestanden zijn.

De route die je wil rijden is niet de kortste maar in de winter wel de meest verstandige.

Groeten

Hans

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hou je er wel rekening mee dat je een tolkastje VERPLICHT bent? Dus als je die niet hebt, zal je toch echt moeten stoppen en vragen.....

En realiseer je dat je de EU uitgaat....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Murphy dat is gekend en in orde.

Ik kom wel af en toe in Noorwegen, maar tot nu toe altijd via Svinesund moeten rijden.

Nu kom ik dus van een andere richting en dit is een onbekende regio voor mij.

Ik ben nog punten aan het verzamelen voor de gouden ketting en wit stuur. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei _alain_:

@Murphy dat is gekend en in orde.

Ik kom wel af en toe in Noorwegen, maar tot nu toe altijd via Svinesund moeten rijden.

Nu kom ik dus van een andere richting en dit is een onbekende regio voor mij.

Ik ben nog punten aan het verzamelen voor de gouden ketting en wit stuur. 

Ik heb gisteren en vandaag  mun eerste punten verzameld, gouden ketting heb ik al ( Thais goud ) maar voor dat wit stuur heb ik nog net nie genoeg :D

Ja kweet het, maar ff vreemd gegaan> collegiale in huur.

IMG_0013.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^^^ Oh, ik lees dat het collegiale inhuur was.. en, zover ik weet, heb je bij verhuur van een voertuig een schouwingsformulier voor het aankruisen van schades etc..

Ja, dit kan ook op de huurovereenkomst geschreven worden, kwam ik een week of wat geleden achter.. Is maar net hoe grondig men het hebben wilt..

Evengoed, was ook meer grappend bedoeld.. inhakend op dat witte stuur enzo. Dat niet brandende 'patser' lampje viel mij dan weer op. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Durashift:

^^^^ Oh, ik lees dat het collegiale inhuur was.. en, zover ik weet, heb je bij verhuur van een voertuig een schouwingsformulier voor het aankruisen van schades etc..

Ja, dit kan ook op de huurovereenkomst geschreven worden, kwam ik een week of wat geleden achter.. Is maar net hoe grondig men het hebben wilt..

Evengoed, was ook meer grappend bedoeld.. inhakend op dat witte stuur enzo. Dat niet brandende 'patser' lampje viel mij dan weer op. ;)

Nou ut ging meer van, s,nachts om 1.00 hier weg met de bedrijfswagen ( fiat combo ) en via de telefoon zo van de auto staat in Rijkevorssel en de sleutel licht daar en daar, en je red het wel he. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden