[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Smeerolie ADR?


Erik-dL

Recommended Posts

  • Forumlid

hel ligt eraan natuurlijk wat erin zit maar het zou natuurlijk gewoon mogelijk zijn dat dit onder adr valt.

olie producten kunnen brandbaar zijn of irriterend.

heb zelf een keer 1 emmer smeervet vervoerd met stickers bijtend en irriterend.

waren weining tot geen punten maar de restlading was adr dus voor deze emmer moesten ook papieren worden opgemaakt.

mvg pluisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als een product onder de ADR regels valt, is de afzender verplicht jou hiervan een gevarenkaart te geven en je te vertellen om welke klasse gaat. Hier staat ook een UN nummer op en een productbeschrijving.

Of een product onder de ADR regels valt wordt beslist nadat er diversen waarden en tests op uitgevoerd zijn. Het is dus wel mogelijk dat een bepaalde soort smeerolie onder de ADR valt, hoewel ik nog niet eerder een ben tegengekomen tijdens mijn tankwagenperiode...

Als je dus een gevarenkaart hebt gekregen, post dan eens de productnaam en de klasse+UN nr, misschien dat we je dan meer kunnen vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb vandaag op de cursus adr deze vraag voor je gesteld.

smeerolie valt niet onder het adr ook niet in grote hoeveelheden!

Hey kijk! Dat is nog eens service! Dank je wel!

@Big Red1: Ik heb geen UN nummers, ik rijd er namelijk niet mee. Maar ik kreeg een telefoontje of ik interesse had om brandstofdistributie te gaan doen. Nou is mijn ADR verlopen, dus dat wordt niks. Toen ik dat zei zouden ze gaan kijken of eventueel op een smeeroliewagen een optie was. Vandaar dus mijn vraag. Heb overigens niks meer gehoord, dus wacht verder wel af ;)

Thnx!

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat is smeerolie?

het is een vloeistof!

indeleing zou daarom moeten in klasse3 de brandbare vloeistoffen.

.

Waarom zou een vloeistof per definitie onder klasse 3 moeten vallen?

Het zou ook onder de giftige, bijtende of millieugevaarlijke (vloei)stoffen kunnen vallen.

Smeerolie is een basisolie met diverse toevoegingen (dope's) waarvan er sommige wel gevaarlijk zijn. Maar door de geringe hoeveelheid valt het eindprodukt niet onder het adr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wij rijden voor een groot bedrijf ibc,s met smeerolie bestemd voor staalfabrieken.

en daar zitten soms toch echt wel ibc,s bij waar een klasse 3 etiket op zit en waar het op de cmr staat dat het wel degelijk adr is.

dus het ligt er denk ik maar net aan wat voor soort smeerolie het is. ik zal de volgende keer wel eens kijken wat er precies in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smeerolie kan wel degelijk gevaarlijk zijn.

Hoewel de meerderheid ongevaarlijk is.

Wij rijden deze produkten ook wel.

Valt meestal onder klasse 9.

Ook zijn er produkten die vanaf een bepaalde temp. (zie gev.kaart) gevaarlijk worden.

Maar hoe dan ook, meestal is het dus ongevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wij rijden voor een groot bedrijf ibc,s met smeerolie bestemd voor staalfabrieken.

en daar zitten soms toch echt wel ibc,s bij waar een klasse 3 etiket op zit en waar het op de cmr staat dat het wel degelijk adr is.

dus het ligt er denk ik maar net aan wat voor soort smeerolie het is. ik zal de volgende keer wel eens kijken wat er precies in zit.

Ik denk eerder dat dat walsolie is in plaats van smeerolie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden