Spring naar bijdragen
Gast Happeb

Rijden zonder werkgever

Recommended Posts

Gast Happeb

Mag iemand met een bestuurderskaart en een C rijbewijs rijden in een bakwagen ookal is hij/zij nergens in dienst?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, als je maar geen beroepsgoederen vervoer ermee doet, dus jezelf verhuizen mag je gewoon doen, of voor de LOL rondjes rijden.

Tenzij je een eigen rijder bent en in het bezit van de vergunning, dan mag het wel werk gerelateerd zijn.

bewerkt door Doornekamp33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Happeb

Haha! Zal t ff uitleggen. Ik ben zzper en heb een eigen bakwagen. Mijn man heeft inmiddels zijn C gehaald en is in het bezit van een bestuurderskaart. Vanaf 1 april begint hij bij een nieuwe werkgever  als bakwagen chauffeur. Tot 1 april is hij in dienst in een hele andere tak van sport. Mag hij in mijn bakwagen rondrijden? Mag hij ook een stuk rijden als ik aan het werk ben voor een opdrachtgever? Kan hem wel bij mij in dienst nemen als oproepkracht tot 1 april maar dat is ook zo n gedoe voor die 2 maanden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast 123

Als je partners bent voor de belastingaangifte bestaat er nog iets als meewerkend partner. Maar voor een vrachtwagen besturen is dat lastig uit te leggen. Immers kan hij niet aan tonen dat hij in dienst is. Ook staat hij niet geregistreerd als partner. Oplossing, die allicht prijzig is, is om hem op de payroll te zetten. Jij geeft als inlener door hoeveel uur je werknemer heeft gewerkt. Scheelt hoop administratie, en je man kan netjes aantonen dat hij in dienst is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gast Happeb:

Haha! Zal t ff uitleggen. Ik ben zzper en heb een eigen bakwagen. Mijn man heeft inmiddels zijn C gehaald en is in het bezit van een bestuurderskaart. Vanaf 1 april begint hij bij een nieuwe werkgever  als bakwagen chauffeur. Tot 1 april is hij in dienst in een hele andere tak van sport. Mag hij in mijn bakwagen rondrijden? Mag hij ook een stuk rijden als ik aan het werk ben voor een opdrachtgever? Kan hem wel bij mij in dienst nemen als oproepkracht tot 1 april maar dat is ook zo n gedoe voor die 2 maanden. 

Als jij wel een NIWO vergunning hebt en je man in loondienst neemt is er niks aan de hand.

Als je geen NIWO hebt mag t ook,maar dan mag hij er geen vervoer voor derden mee verrichten( en jij ook niet:D),dan mag je er alleen leeg mee rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bijdrage zal goedgekeurd moeten worden door een moderator

Gast
Je maakt een opmerking als gast. Als je een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...