Spring naar bijdragen
lientje

Het 1e volwaardige chauffeurshotel in Nederland

Recommended Posts

4 uur geleden zei Marotrans:

Gedwongen worden ze niet nee... maar aan de andere kant ; als ik de keus zou  hebben tussen WW óf vier van de vijf weken in zeg Spanje rijden voor 5000 euro om mijn gezin te onderhouden is die keus wel snel gemaakt. Alleen doen dat er inmiddels zoveel dat én de markt nu scheef groeit én er wetten worden bedacht (of afgestoft) om dat weer recht te trekken. Dat leidt tot gedrochten als die hotels om de weekendrust in door te brengen, omdat er gedreigd wordt met controle's... Ik zeg één of twee keer voor de show en dan is het over. Las eerder deze week al ergens dat IL&T niet gaat handhaven op privé-parkings, dat is een klap in het gezicht van de Tweede Kamer etc. etc.

Daar ligt ook een markt open: eigenaren van omheinde terreinen kunnen geld gaan maken, truckstops kunnen weekendstalling gaan verhuren net als met Kerst etc. etc.

Niet dat ik een pasklare oplossing heb, maar ik wil alleen maar zeggen dat deze met die hotels 'm ook niet is.

Precies dat: "Gedwongen worden" kun je verschillende manieren opvatten. Behalve met een pistool op je hoofd (hebben diegenen die zo denken zelf iets op hun hoofd gehad?) kan er ook sprake zijn van economische noodzaak. Ook zonder me verdiept te hebben in de WW in Oostbloklanden, stel ik me er niet teveel van voor...

Aan de scheefgroei van de markt wordt door de politiek bewust niets aan gedaan. Integendeel, ze halen er liever nog een paar extreem-lage-lonen-landen bij als Oekraïne, Georgië en Moldavië. Rusland plagen en goedkope krachten binnenhalen...

Die handhaving is ook alleen maar voor de bühne, want zolang er nog overal op vluchtstroken ongehinderd pauze gemaakt kan worden.... :rolleyes:

Zoals al eerder aangegeven: De scheefgroei van de markt is gewild. Zoals europeaan aangeeft, bestaan "wij" in Brussel niet eens, wij zijn niet interessant. Voor diegenen die in Brussel wel bestaan, leveren in het Westen werkende Oostblokkers geld op en dát is wat daar wél telt.

Een politiek die de scheefgroei van de markt aanpakt zou een oplossing zijn, maar Pasen, Pinksteren en Kerst zullen nog eerder op één dag samen gevierd worden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei europeaan:

Als ik op ging naar Italië op het eind van de week vertrok ik rond een uur of 11 uit Etten-Leur, op zaterdag ochtend ,en kon ,volkomen legaal, naar Pfaffenhofen,net voor München, rijden.

We hebben het over het vakantie rijverbod op zaterdag dat geld van zaterdag  7:00 - 20:00 uur, om 22:00 uur gaat het zondag rijverbod in, dus ook vroeger kon jij niet legaal in Pfaffenhofen komen of je moest binnendoor rijden :bey:

1.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus jij vindt het normaal dat een instantie in bv duitsland, jou mag controleren en beboeten omdat jij 27 dagen geleden in finland een 4 min te lang gereden hebt.

Dat een instantie jou verteld niet in de cabine te verblijven tijdens een weekend onderweg?

Dat jij je VRIJE weekenden zelfs moet kunnen verantwoorden?

Je beperkt wordt in je vrijheden omtrent werktijden/rusttijden en dan in bijzonder het aantal uren dat je mag werken/rijden per week/2 weken?

Dat je moet (verplicht) rusten terwijl je een 15 min van huis/klant/ferry bent?

Dat je die rust MOET maken, maar er tegenwoordig steeds minder gelegenheid is om dit te (veilig) kunnen maken?

Dat de lonen, na verhuoding met wat je ervoor doet, niet bepaald marktconform zijn?

Jaja... ik weet het, de lonen waren vroeger ook niet je van het....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Murphy:

Dus jij vindt het normaal dat een instantie in bv duitsland, jou mag controleren en beboeten omdat jij 27 dagen geleden in finland een 4 min te lang gereden hebt.

Dat een instantie jou verteld niet in de cabine te verblijven tijdens een weekend onderweg?

Dat jij je VRIJE weekenden zelfs moet kunnen verantwoorden?

Je beperkt wordt in je vrijheden omtrent werktijden/rusttijden en dan in bijzonder het aantal uren dat je mag werken/rijden per week/2 weken?

Dat je moet (verplicht) rusten terwijl je een 15 min van huis/klant/ferry bent?

Dat je die rust MOET maken, maar er tegenwoordig steeds minder gelegenheid is om dit te (veilig) kunnen maken?

Dat de lonen, na verhuoding met wat je ervoor doet, niet bepaald marktconform zijn?

Jaja... ik weet het, de lonen waren vroeger ook niet je van het....

Ja dat vindt ik normaal, net als dat ik het normaal vindt dat ik op een wc kan gaan zitten en dat ik kan douchen met warm water.

De wereld veranderd, de regels ook, ga met je tijd mee en lig niet te zeuren dat vroeger alles beter was.

Als jij 15 minuten voor huis moet blijven staan heb je je huiswerk niet goed gemaakt, je hoeft je vrije weekend niet te verantwoorden, je moet verantwoorden dat je niet gewerkt hebt, kwestie van een knopje ja indrukken, niet in je cabine verblijven is ook zoiets, kwestie van juist plannen en je hebt er geen last van, je kunt 2 weken van huis zijn, meer als voldoende toch.

Man wat een gezeur over iets wat verreweg de meesten van ons nooit meer mee zullen maken, zelfs niet eens meer mee willen maken.

Vertel me nu eens wie nog zolang van huis wil :bey:

bewerkt door *Ger*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben op 4 weken 2 nachten thuis geweest,

En dat was vrijwillig zonder gezeur.

En neen ik heb niet aan de drank gezeten

Of mij uitgebuit gevoeld.

En ja ik heb alle weekenden in de wagen doorgebracht.

Ik ben het volledig met Murphy eens,

Ik wil geen dictatuur die mij gaat vertellen hoe ik mijn vrije tijd moet doorbrengen.

bewerkt door _alain_

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei europeaan:

Wat bedoel je met "beren op de weg"en "gezeur"??

IK reed gewoon naar Pfaffenhofen zonder in het zaterdag rijverbod te komen,dat was gewoon mijn werk.

Dat is precies wat ik bedoel , je deed gewoon  je werk . zoals ik het ook deed!

Gewoon instappen en rijden met dat ding ,en niet wat als er dit , en wat als er dat , dat is wat ik bedoel met beren op de weg .

En of er  nou 'n schijf of 'n pasje in moet dat maakt allemaal niet zoveel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In die tijd dat ik op het verre werk zat (Italië, Spanje en wat oost Europa wa toen ver genoeg voor mij) werd er minder op die eccessen gelet, een periode van 24 uur en een goede nachtrust waren voldoende. Weekendrust werd nooit moeilijk over gedaan.

De laatste 5-7 jaar reed ik met diverse ontheffingen voor zaterdag en zondag rijverboden dus dat was ook niet het grootste probleem.

En ja, zouden er nog verre ritten zijn, zonder de digitale waakhond, zou ik het graag nog doen!

Nu iets dat waar gebeurd is...

Op de diverse veerpontjes hier, zitten de chauffeurs van diverse bedrijven met een stopwatch achter het stuur.

Maak ik het kwartier/3 kwartier vol of moet ik wachten....

In "mijn tijd" zaten diverse collega's de hele dag te rekenen.....

Gewoon je ding doen kan gewoon niet meer....

bewerkt door Murphy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Murphy:

Je spreekt je eigen tegen

In jou tijd zaten ze de hele dag te rekenen en nu kan gewoon je ding doen niet meer, nee dat kon toen ook al niet, je zat toen ook al de hele dag te rekenen van haal ik dit wel haal ik dat wel.

Genoeg weekenden gestaan omdat ik het niet haalde, net als dat ik nu wel eens 15 minuten van de zaak sta omdat de file toch net iets te lang was. Het zij zo 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Murphy:

Nu iets dat waar gebeurd is...

Op de diverse veerpontjes hier, zitten de chauffeurs van diverse bedrijven met een stopwatch achter het stuur.

Maak ik het kwartier/3 kwartier vol of moet ik wachten....

ja je heb er stresskippen bij tegenwoordig.........daar gaat het al vaut

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei *Ger*:

Je spreekt je eigen tegen

In jou tijd zaten ze de hele dag te rekenen en nu kan gewoon je ding doen niet meer, nee dat kon toen ook al niet, je zat toen ook al de hele dag te rekenen van haal ik dit wel haal ik dat wel.

Genoeg weekenden gestaan omdat ik het niet haalde, net als dat ik nu wel eens 15 minuten van de zaak sta omdat de file toch net iets te lang was. Het zij zo 

Die calculatoren waren zenuwlijders....

Het gross van "mijn" collega's deden gewoon hun ding...

Als jij nu nog 15 min van de zaak sta heb je de zaak verkeerd aangepakt, werd mij vandaag verteld.... File moet je incalculeren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei josimo:
5 uur geleden zei josimo:

Wij gaan binnenkort voor een klant rijden waarbij er weekenden inzitten.... vrijdag laden en zaterdag vertrekken zuid Duitsland om de weekend rust te omzeilen,werk werd eerst gedaan door een Pools bedrijf ........

En hoe is dit nieuws door jou en je collega's ontvangen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei *Ger*:

We hebben het over het vakantie rijverbod op zaterdag dat geld van zaterdag  7:00 - 20:00 uur, om 22:00 uur gaat het zondag rijverbod in, dus ook vroeger kon jij niet legaal in Pfaffenhofen komen of je moest binnendoor rijden :bey:

1.JPG

Nee hoor,zo:

https://www.google.nl/maps/dir/51.3362386,6.1646069/50.8971479,6.7006188/50.9218566,7.0624141/50.0245473,8.4934147/49.5560977,8.5581503/49.3635216,8.5458485/@49.3532071,8.4651202,12.53z/data=!4m2!4m1!3e0

Venlo-A61 tot AK Kerpen: vrij

Daar de A4 tot Dreieck Heumar: vrij

Dan de A 3 tot Mönchhof Dreieck : vrij( op dit stuk uurtje pauze)

Vervolgens de A 67( die bij het Viernheimer Dreieck overgaat in de A 6) tot Schwetzingen: vrij tot Schwetzingen( omdat ik me toch nooit aan de regels kan houden reed ik door tot Hockenheimring :D

In Hockenheim weer een uurtje pauze en dan was t intussen tijd 20.00 uur,,,,,,,,,,,en dan houd t rijverbod op :ja:,en is t nog 300 km km naar Pfaffenhofen,en dat redt je gemakkelijk tot middernacht,want zondagrijverbod gaat om 24.00 uur in( t is om 22.00 uur afgelopen.)

https://www.bag.bund.de/DE/Navigation/Rechtsvorschriften/Strassenverkehrsrecht/Lkw-Fahrverbote/lkw-fahrverbote_node.html

Frankrijk gaat wel om 22.00 uur in

Hier de juiste trajecten waar een rijverbod op zaterdag is:

https://www.reth-academy.de/ferienfahrverbot-2017/

( zoals je kunt zien is er op geen van de trajecten die ik aangaf een rijverbod op zaterdag)

Staat "jouw "traject er niet bij: is er geen fahrverbot.

Overigens : als je in Luxemburg de grens over gaat zijn alle autobahnen ook vrij,inclusief de A6 tot Schwetzingen.

Dus naar Zuid Duitsland is geen enkel probleem,terug naar huis is wat ingewikkelder.:eek::ja:

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

En hoe is dit nieuws door jou en je collega's ontvangen?

Hoe bedoel je? vwb de weekenden?.....meesten hebben er geen problemen mee en anders valt er te overleggen dat je dat werk niet gaat doen wat wel kan betekenen dat je je wagen moet inleveren omdat het werk met speciale combi's/trailers gedaan moet worden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei *Ger*:

Ja dat vindt ik normaal, net als dat ik het normaal vindt dat ik op een wc kan gaan zitten en dat ik kan douchen met warm water.

De wereld veranderd, de regels ook, ga met je tijd mee en lig niet te zeuren dat vroeger alles beter was.

Als jij 15 minuten voor huis moet blijven staan heb je je huiswerk niet goed gemaakt, je hoeft je vrije weekend niet te verantwoorden, je moet verantwoorden dat je niet gewerkt hebt, kwestie van een knopje ja indrukken, niet in je cabine verblijven is ook zoiets, kwestie van juist plannen en je hebt er geen last van, je kunt 2 weken van huis zijn, meer als voldoende toch.

Man wat een gezeur over iets wat verreweg de meesten van ons nooit meer mee zullen maken, zelfs niet eens meer mee willen maken.

Vertel me nu eens wie nog zolang van huis wil :bey:

Ik ken dr nog zat Ger die dat graag willen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei josimo:

Hoe bedoel je? vwb de weekenden?.....meesten hebben er geen problemen mee en anders valt er te overleggen dat je dat werk niet gaat doen wat wel kan betekenen dat je je wagen moet inleveren omdat het werk met speciale combi's/trailers gedaan moet worden

En terecht, zaken gaan nog steeds voor het meissie:D

Maar inderdaad als dat het werk is en jij het niet wil doen, loop je inderdaad kans dat een ander het met "" jouw wagen"" gaat doen/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei europeaan:

Je wilt dus aangeven dat de werkgelegenheid voor al die mensen die in het verleden werkten bij die routiers en gasthofen die massaal gesloten zijn ,zoals de kok,de chef van de spoelkeuken, de serveuses,de barmeid,de leveranciers zoals de slager,de bakker,de drankhandelaar,de schoonmaakster,misschien wel weer gedeeltelijk terug komt?

Wij koeren wel eens dat "ons werk"naar  het oostblok verdwenen is,maar we zijn echt niet de enigen die werk kwijt geraakt zijn.

Overigens hoeft zo een parkeerterrein niet beslist omheind te zijn,velen zoeken alleen maar een plekkie om de auto kwijt te raken.

Omheinen en"bewaken"kost extra geld wat dikwijls niet nodig is.niet iedereen rijdt met waardevolle goederen.

Nee, waar staat dat?

Wat ik aangaf is dat IL&T niet gaat controleren op besloten cq. eigen terreinen. Als je daar (zoals tussen Kerst en Nieuw bij tankcleaning Lokeren bijvoorbeeld) een vloot autotransporters voor het weekend stalt worden die niet gecontroleerd op de weekendrust. Die heren zijn zelf wel clever genoeg om één of ander bonnetje te versieren dat "bewijst" dat ze zogenaamd ergens in een hotel hebben gelegen en klaar zijn we weer. Waar dat horecapersoneel etc. nou ineens vandaan komt snap ik niet :confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei josimo:

IK weet niet van waaruit je vertrekt en wat je bestemmingen zoal zijn,maar je kunt zo,ook in het ferienfahrverbot,met wat voorbereiding gewoon je zaterdag vol rijden.

dan brengt het i.i.g wat op en hoef je alleen de zondag maar stil te staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Marotrans:

Nee, waar staat dat?

Wat ik aangaf is dat IL&T niet gaat controleren op besloten cq. eigen terreinen. Als je daar (zoals tussen Kerst en Nieuw bij tankcleaning Lokeren bijvoorbeeld) een vloot autotransporters voor het weekend stalt worden die niet gecontroleerd op de weekendrust. Die heren zij zelf wel clever genoeg om één of ander bonnetje te versieren dat "bewijst" dat ze zogenaamd ergens in een hotel hebben gelegen en klaar zijn we weer. Waar dat horecapersoneel etc. nou ineens vandaan komt snap ik niet :confused:

Dat horeca personeel haal ik erbij Maarten ,Er is al jaren een neergaande tendens gaande w.b. de routiers in Frankrijk en autohofen in Duitsland.

De ene na de ander gaat definitief dicht,of sluit op vrijdagmiddag de deuren.

Zouden deze toko,s weer klanten op de werf krijgen is er een reden om open te gaan tijdens t weekend en is er weer personeel nodig, werkgelegenheid heet dat.

Overigens hoef je bij geen enkel particuliere parking of wat dan ook een bonnetje te vragen,dat heb je gewoonweg niet nodig om te bewijzen dat je niet in je voertuig verbleven hebt.Je hoeft niks te bewijzen,dat moet de controleur doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei europeaan:

IK weet niet van waaruit je vertrekt en wat je bestemmingen zoal zijn,maar je kunt zo,ook in het ferienfahrverbot,met wat voorbereiding gewoon je zaterdag vol rijden.

dan brengt het i.i.g wat op en hoef je alleen de zondag maar stil te staan.

we vertrekken vanuit oost NL en met een beetje huiswerk kun je nog een best eind duitsland inkomen......ooit al eens uit Italie gekomen je moet dan alleen vrijdags al anders beginnen te rijden....en ja ook een stuk binnendoor vanaf Rosenheim over de B15 ....... daar zitten overigens ook leuke tentjes :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei europeaan:

Overigens hoef je bij geen enkel particuliere parking of wat dan ook een bonnetje te vragen,dat heb je gewoonweg niet nodig om te bewijzen dat je niet in je voertuig verbleven hebt.Je hoeft niks te bewijzen,dat moet de controleur doen.

Ik weet niet hoe dat gaat maar als je als Nederlander op vrijdag je afmeld op de tacho einde land duitsland en maandag weer aanmeld op begin land duitsland zul je mss toch moeten kunnen verklaren waar je je rust gehouden hebt in die 45 uur...... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei europeaan:

Dat horeca personeel haal ik erbij Maarten ,Er is al jaren een neergaande tendens gaande w.b. de routiers in Frankrijk en autohofen in Duitsland.

De ene na de ander gaat definitief dicht,of sluit op vrijdagmiddag de deuren.

Zouden deze toko,s weer klanten op de werf krijgen is er een reden om open te gaan tijdens t weekend en is er weer personeel nodig, werkgelegenheid heet dat.

Dat denk ik niet, want zolang ze bij de auto kunnen wordt er niet binnen gegeten maar uit de kist. Dat zie je nu ook zo links en rechts: men betaalt het parkeergeld gewoon, loopt zes keer naar de douche en het toilet maar het restaurant is en blijft zo goed als leeg...

En wat hierboven staat: 

Citaat

Ik weet niet hoe dat gaat maar als je als Nederlander op vrijdag je afmeld op de tacho einde land duitsland en maandag weer aanmeld op begin land duitsland zul je mss toch moeten kunnen verklaren waar je je rust gehouden hebt in die 45 uur...... 

Daar ben ik ook bang voor ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei josimo:

Dat denk ik niet:

Am 3. Oktober 2007 teilte damals Vizepräsident Jacques Barrot wörtlich, i.A. der EUKommission, dem EU-Parlament aufgrund einer Anfrage von Mathieu Grosch nachfolgenden Satz wörtlich mit: „Legt der Fahrer die regelmäßigen wöchentlichen Ruhezeiten nicht am Standort ein, dürfen diese Zeiten nicht im Fahrzeug verbracht werden. Für die Durchsetzung dieser Vorschrift sind die Mitgliedstaaten zuständig.Anhand der Aufzeichnungsgeräte im Fahrzeug und des Fahrtenbuchs lässt sich hinreichend nachweisen, ob die wöchentlichen Ruhezeiten eingehalten wurden. Allerdings schreibt das Gemeinschaftsrecht nicht vor, Nachweise dafür vorzulegen, wo der Fahrer seine wöchentlichen Ruhezeiten verbringt" (E-4333/2007)

Bronhttps://www.bundestag.de/blob/496174/4f01b2831f0b7b79e0c34cd7e487c87f/097_sitzung-allianz-data.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dit is een Europese regel,daar heeft Frankrijk  en de rest zich ook aan te houden ga ik van uit.

Het Gemeenschapsrecht vereist echter niet dat wordt aangetoond waar de bestuurder zijn wekelijkse rusttijden doorbrengt "(E-4333/2007)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden