[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wielen demonteren trekker


aaron500

Vraag

  • Forumlid

Goedemorgen,

 

ik heb een korte vraag over het verwisselen/demonteren van de wielen bij een losse trekker.

 

Binnenkort is het de bedoeling om een oude Daf van ons op te knappen en daarvoor willen wij alle 4 de wielen

demonteren, zodat ze naar de spuiter kunnen.

zelf dachten ik aan twee opties: een oud setje monteren ter vervanging of de trekker op blokken zetten.

 

wat is de beste manier om dit te doen?  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Oke, duidelijk.

ik zat er ook nog aan te denken om de wielen zelf te spuiten/schilderen.

Hoorde van een oud-collega dat men ook wel eens de wielen erop laten en met een ouderwetse kwast aan de slag gaan.

Met de staal borstel aan de slag, ontvetten, primer spuiten en dan met een leuke kleur gaan kwasten + aflakken.

 

kan dat iets zijn? 

Moet natuurlijk voor lange tijd knap blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Na stralen begin je te spuiten op kaal ijzer, dus de ondergrond is ontdaan van alle verf en roest. Als ingevreten roest is weg gestraald dan heb je een ruwe ondergrond die je eventueel kan wegplamuren.

 

Was er geen ingevreten roest dan heb je mooi glad metaal.

 

Voor het mooiste resultaat zou ik altijd gaan spuiten. Hoe goed je ook kan "kwasten" je zal het nooit streeploos kunnen doen. Je zal altijd strepen van de kwast blijven zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Teddybeer Dan ga moet ik maar eens gaan zoeken wat een goede spuitlak is voor velgen. Het moet natuurlijk duurzaam zijn en tegen

                         de hitte van remstof kunnen. Niet dat het gaat inbranden of afbladeren.... vandaar dat ik aan de kwast dacht.

 

@steenhaas1 Ja, zo iets. Zoals de velgen bij Bakker Koeltransport zijn. Misschien is mijn opvatting 'old-skool' iets anders/verkeerd.

                        

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden