Spring naar bijdragen
Pierre

De verblijfskostenvergoeding / Arbeidstijdenbesluit en van alles daarom heen

Recommended Posts

1 uur geleden zei Pierre:

Voor de snelle en slimme rekenaars onder ons: bij meerdaagse ritten dus altijd zorgen dat je vóór 17.00 vertrekt en op de laatste dag nà 12.00 binnenkomt...;):D


Dat leerde een ouwe rot in het vak bij Vos mij al ergens in 1998, zaterdags nooit net voor 12.00 terug op de standplaats komen.

Dan maar aan de pomp een paar gehaktballen eten want die waren dan zogezegd voor niets :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei ouwe:

Dat leerde een ouwe rot in het vak bij Vos mij al ergens in 1998, zaterdags nooit net voor 12.00 terug op de standplaats komen.

 

Creatief boekhouden noem ik het zelf...:p

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Pierre:

 

Creatief boekhouden noem ik het zelf...:p

 

Da viel nie mee bij Vos want daar stond zoeen witte pot op de cabine en die wist precies als je in Oss de waalkade op reed en dan was het einde verblijfskostenvergoeding 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

.. denk dat die witte pot toch ook wel doorhad dat er ergens bij de pomp, onnodig, stilgestaan werd? ;)

 

Het is net als met de andere 'transportregels' (weekendrust cabine etc..).. door dat 'creatief' gedrag, voor eigen gewin, bestaan er nu pagina's met normen voor urenverantwoording. :(  :zegtniets:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei ouwe:

Da viel nie mee bij Vos want daar stond zoeen witte pot op de cabine en die wist precies als je in Oss de waalkade op reed en dan was het einde verblijfskostenvergoeding 


Jawel, dat snap ik. Maar om 11.59 of 12.01 terugkomen op de basis scheelde vorig jaar toch nog ca. €8,50 als ik me niet vergis.
Gewoon een rondje extra, een kwartiertje langer pauze. Misschien triest dat wij zo rekenen, maar eigenlijk nog veel triester dat het zo is geregeld...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Pierre:


Jawel, dat snap ik. Maar om 11.59 of 12.01 terugkomen op de basis scheelde vorig jaar toch nog ca. €8,50 als ik me niet vergis.
Gewoon een rondje extra, een kwartiertje langer pauze. Misschien triest dat wij zo rekenen, maar eigenlijk nog veel triester dat het zo is geregeld...


Klopt, en dus waren die gehaktballen bij Haps ruim betaald als je zorgde dat je na 12.00 terug was :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Vrachtrijder:

 

Klopt die lijst wel? Want je mag maximaal 15 diensturen maken en bij 15 diensturen kan je maximaal ((9*0,62)+(6*€2,84)=) €22,62 rekenen. Of zeg ik nu iets heel geks?

 

Ik vind niet dat je iets geks zegt, maar ik denk dat als het zo uitkomt je heus niet bij 14 uur 59 alles kan laten vallen, ja het mag niet maar ik weet niet wat voor werk jij doet maar als ik ergens lang moet wachten, en vervolgens kan ik laden en dan heb ik met 14 uur 45 mijn vracht erin moet ik naar debalie voor papieren te halen en zijn ze net roken, koffiedrinken of naar de wc, zal ik het toch zelf moeten oplossen.

Ondanks dat mijn werkgever beslist niet wil dat ik de rij-en rusttijden aan mijn laars lapt, maar helaas komt het meermaals voor dat de klok te hard tikt oftewel te weinig minuten in het uur zitten.:confused:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Doornekamp33:

Tjesus, zo kan ik niet werken hoor, ik ga daar niet op zitten rekenen, ik draai mijn dagje, neem tussendoor effe snel een bakje leut mee, en pak een uur pauze, die vaak nog iets korter is omdat het geduld op is en 45 minuten op de tacho voldoende is.

Ik zeg ook niet dat ik zo elke dag werk, maar toen ik het las schoot me dat te binnen en dat speelde ergens in de periode 1998/2001.

Wij doen normaal een half uurke pauze per dag, en voor de rest draai je je rondje en klaar

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
 
Klopt die lijst wel? Want je mag maximaal 15 diensturen maken en bij 15 diensturen kan je maximaal ((9*0,62)+(6*€2,84)=) €22,62 rekenen. Of zeg ik nu iets heel geks?
 

21 diensturen is ook mogelijk zonder in overtreding te zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Doornekamp33:

Tjesus, zo kan ik niet werken hoor, ik ga daar niet op zitten rekenen, ik draai mijn dagje, neem tussendoor effe snel een bakje leut mee, en pak een uur pauze, die vaak nog iets korter is omdat het geduld op is en 45 minuten op de tacho voldoende is.


Ik denk ook niet dat jij met deze materie te maken hebt, eerste dag en laatste dag...
Het verschil wat er zit tussen een paar minuten is zo groot dat het het overdenken waard is om iets eerder te vertrekken of iets later terug te komen.
Dat hebben wij niet zelf bedacht, deze situatie en gelegenheid is door de ontwerpers van deze vergoedingstabel gecreëerd... ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei windhoos:

Ik vind niet dat je iets geks zegt, maar ik denk dat als het zo uitkomt je heus niet bij 14 uur 59 alles kan laten vallen, ja het mag niet maar ik weet niet wat voor werk jij doet maar als ik ergens lang moet wachten, en vervolgens kan ik laden en dan heb ik met 14 uur 45 mijn vracht erin moet ik naar debalie voor papieren te halen en zijn ze net roken, koffiedrinken of naar de wc, zal ik het toch zelf moeten oplossen.

Ondanks dat mijn werkgever beslist niet wil dat ik de rij-en rusttijden aan mijn laars lapt, maar helaas komt het meermaals voor dat de klok te hard tikt oftewel te weinig minuten in het uur zitten.:confused:

Maar dan werk je toch geen 3 uur langer?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Doornekamp33:

Tjesus, zo kan ik niet werken hoor, ik ga daar niet op zitten rekenen, ik draai mijn dagje, neem tussendoor effe snel een bakje leut mee, en pak een uur pauze, die vaak nog iets korter is omdat het geduld op is en 45 minuten op de tacho voldoende is.

 

Dat inderdaad. Als je het op die manier moet verdienen. Het is geven en nemen, het pakt vast ook wel eens onvoordelig voor de werkgever uit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Schots en Scheef:
Op 20-1-2018 om 16:35 zei Pierre:
Voor de snelle en slimme rekenaars onder ons: bij meerdaagse ritten dus altijd zorgen dat je vóór 17.00 vertrekt en op de laatste dag nà 12.00 binnenkomt...emoji6.pngemoji3.png

Van 7 tot 19 levert meer op dan van 6 tot 18....

 

Dat klopt, bij dagritten wel.

Maar in mijn voorbeeld heb ik het over de eerste dag bij vertrek en de laatste dag bij thuiskomst in geval van meerdaagse ritten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×