Spring naar bijdragen
  • 0
berefoef

schade vrachtwagen zelf veroorzaakt clausule in contract

Vraag

vraag ik (kan) een contract/arbeidsovereekomst aan gaan maar daar staat voor mij een vreemde voorwaarde te weten bij schade /aanrijding /ongeval eigenschuld zal per geval  worden bekeken welk bedrag als eigen risico worden aangemerkt  en dus in word gehouden met een maximum van 150euro(zijnde eigenrisico van de verzekering.:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Recommended Posts

• 0

Niet op tijd doorgeven vrachtnummer/afhaalreferentie bv waardoor je 's ochtends om half 7 ergens staat om te laden, maar het bij de expeditie niet bekent is en kantoorpersoneel om half 9 begint.

Iemand een verkeerd aantal heeft ingevoerd en er dus nog een auto die kant op moet.

En zo zijn er meer voorbeelden die (bij ons) vaker voorkomen, vaker wil dus zeggen  semi-opzettelijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
3 uur geleden zei steenhaas1:

En zo zijn er meer voorbeelden die (bij ons) vaker voorkomen, vaker wil dus zeggen  semi-opzettelijk

Verkeerde product, order is vorige week al uitgevoerd (geleverd), verkeerde soort voertuig terwijl er duidelijk gewaarschuwd is dat dat niet met een bepaald voertuig kan.

Dergelijke dingen maken wij (als collega's) vaker mee dan dat er door onoordeelkundig gebruik schades worden gereden....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
12 uur geleden zei andremast:

Oke
Maar moet hij de spiegel ook betalen dan??

Gaat via de verzekering dacht  ik, snap zelf die eigen risico niet zo. misschien is dat onderdeel van je eigen verzekering ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei nnndoh:

Gaat via de verzekering dacht  ik, snap zelf die eigen risico niet zo. misschien is dat onderdeel van je eigen verzekering ?

Ja, je moet een deel zelf betalen.

Kan afgekocht worden maar dat kost een hoop

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei nnndoh:

Dat moet je werkgever dus zelf betalen. (Heeft het ook niet met de hoogte van de premi te maken?)

En dus niet alleen het eigen risico maar ook de tijd dat een voertuig stil staat voor reparatie kost geld omdat wielen nu eenmaal moeten rollen om geld te verdienen en deze wagen niet ingezet kan worden.

Een beetje voorlichting tegenover personeel zou geen overbodige luxe zijn om ze te laten in zien wat een simpel schade in totaal kost, en wat er tegenover staat om dit bedrag terug te verdienen. Ik denk dat je daar meer mee op schiet dan een eng regeltje in een contract.

Maar goed als je veel inhuur personeel hebt dan zou ik er camera’s neer zetten en die chauffeur ter verantwoording roepen.

is er geen manier om kromme poten tegen te gaan? Schoentjes of zo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
2 minuten geleden zei lientje:

Dat moet je werkgever dus zelf betalen. (Heeft het ook niet met de hoogte van de premi te maken?)

En dus niet alleen het eigen risico maar ook de tijd dat een voertuig stil staat voor reparatie kost geld omdat wielen nu eenmaal moeten rollen om geld te verdienen en deze wagen niet ingezet kan worden.

Een beetje voorlichting tegenover personeel zou geen overbodige luxe zijn om ze te laten in zien wat een simpel schade in totaal kost, en wat er tegenover staat om dit bedrag terug te verdienen. Ik denk dat je daar meer mee op schiet dan een eng regeltje in een contract.

Maar goed als je veel inhuur personeel hebt dan zou ik er camera’s neer zetten en die chauffeur ter verantwoording roepen.

is er geen manier om kromme poten tegen te gaan? Schoentjes of zo?

Je kunt gewoon TVM uitnodiging en die kan je op een chauffeurs bijeenkomst je precies vertellen hoe en wat 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
5 minuten geleden zei scania1965:

Ja hoor dat kan .........1-tje is voldoende ! Maar dan tegen hun achterste ;)

Maar je zou dus ook zelf naar een oplossing kunnen zoeken.

Je had het over tijdsdruk..... dat is de oorzaak van de meeste schades.

En ook koppelen moet je leren. Zo zijn er chauffeurs met jaren rijervaring die nog nooit hebben gekoppeld.

Als je dat eens rustig en goed wordt aangeleerd zou dat veel kromme poten kunnen schelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
6 minuten geleden zei lientje:

Je had het over tijdsdruk..... dat is de oorzaak van de meeste schades.

En ook koppelen moet je leren. Zo zijn er chauffeurs met jaren rijervaring die nog nooit hebben gekoppeld.

Als je dat eens rustig en goed wordt aangeleerd zou dat veel kromme poten kunnen schelen.

Ik zeg niks over tijdsdruk bij mij !!

Ik zeg dat DAT een aanleiding kan zijn voor schade's

Mensen die ik inhuur koppelen tig keer op een dag

Ik heb ze herhaaldelijk gewezen op schade's

Word gewoon om gelachen en dan wordt er geroepen:  Ach,..nu weet ik in ieder geval zeker dat hij vastzit !!

Dus ik snap je verhaal dat je mensen moet uitleggen hoe en wat en inzicht moet geven in wat schade's kosten

Maar dat houdt allemaal ook een keer op he....ik blijf niet aan de gang

Als zo'n chauffeur er een lamp van afrijdt dan mag hij hem zelf nieuwe kopen en er zelf opzetten

Heeft hij daar geen zin in.......dan verwijder ik ter plekke zijn nummer uit mijn telefoon 

En geef zijn baas te kennen dat ik die nooit meer wil zien en dat hij maar een ander stuurt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
17 minuten geleden zei lientje:

7 minuten geleden zei scania1965:

Als zo'n chauffeur er een lamp van afrijdt dan mag hij hem zelf nieuwe kopen en er zelf opzetten

Heeft hij daar geen zin in.......dan verwijder ik ter plekke zijn nummer uit mijn telefoon 

En geef zijn baas te kennen dat ik die nooit meer wil zien en dat hij maar een ander stuurt

Kijk daar is de oplossing toch al!

Ik weet niet hoe dat zit als jij iemand in huurt die er met jou oplegger vandoor gaat eigenlijk.

Dat zal toch via de verzekering van zijn werkgever gaan neem ik aan?

Maar wat dat betreft zou ik ook voor de beter chauffeur gaan.

Alles heeft zijn prijs en ieder begrijpt dat jij wel een chauffeur wil  hebben die bij dat prijskaartje past.

Over het zelf betalen van schade’s...

Het viel mij op dat chauffeurs die in die AH thuisbezorgwagens rijden, voor ze de wagen strarten, uitgebreid een rondje om d3 wagen lopen en foto’s (van lichte schade’s?) maken.

Zou het zo k7nnen zijn dat hun wel degelijk zo’n contract over schades hebben getekend?:confused:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
19 minuten geleden zei opa bert:

Hoe lomp moet je zijn om met  aankoppelen de poten krom te rijden ! Dan rijdt je toch ook het binnenwerk van je schotel naar de kloten ?

Schotel is dikker staal.......poten zijn dunnere kokers die dan ook nog eens uitgeschoven zijn

Maar lomp blijft het zo wie zo 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

De poten krom rijden vinden sommigen bij ons ook 'n mooie sport... 'n bak vol met zuivel, bier of vruchtensap is zo rond de 27 ton lading volgens de papieren; met een 'klein' klapje aankoppelen is nog niet voldoende... Even in de vooruit en proberen of de schotel dicht zit oké, maar til dan wel eerst de poten van de grond :(

En bij menigeen zie je de trailer ook nog zijdelings opschuiven omdat de trekker er simpelweg niet recht voor staat, ook hier liefst met de voetjes nog op de vloer.

Zodoende zijn er steeds meer trailers waarbij je twee handen én alle kracht aan de slinger nodig hebt :mad: en kan ik me voorstellen dat je daar als werkgever moedeloos van wordt.

Maar de werknemer mee laten betalen aan schade gaat mij ook wat ver. Wat al gezegd is: kantoorpersoneel hoeft dat toch ook niet? Of heftruckers die 'n stelling krom rijden?

Mensen bewust maken prima, maar wie werkt maakt fouten; mijn vader zei altijd: "doet de werkman het verkeerd, is het hem niet goed geleerd". Gaat ook niet altijd op, maar er is ook een tussenweg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
8 uur geleden zei lientje:

.

Over het zelf betalen van schade’s...

Het viel mij op dat chauffeurs die in die AH thuisbezorgwagens rijden, voor ze de wagen strarten, uitgebreid een rondje om d3 wagen lopen en foto’s (van lichte schade’s?) maken.

Zou het zo k7nnen zijn dat hun wel degelijk zo’n contract over schades hebben getekend?:confused:

Het zou ook zo maar kunnen dat er heel veel verschillende piloten op die auto,s rijden en dat die beste man ff de schades die er op zitten op de foto zet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden