[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Is een koelwagen rijden lichamelijk zwaarder dan stukgoed?


Jaapo

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
7 minuten geleden zei Jaapo:

Klopt het dat je met koeltransport door europa meer in de nachtelijke uren aan het werk bent?

Klopt het dat groupage werk zwaarder is dan met een koelwagen?

 

Er is voor beide iets te zeggen. Je hoeft met een koeler niet altijd snachts bezig te zijn maar het kan wel vaker voorkomen dan in het stukgoed.

 

En wat voor stukgoed ga je doen, 5 keer op een dag de achterdeuren open of 5 keer de zeikant er uit of het dak open. Is het een eigen trailer of een ferry trailer.

 

Jou vdaag is niet heel makkelijk te beantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Citaat

 

Toen ik nog in NL woonde dacht ik na een aantal jaren, Hee.. ik ga een koeler rijden. Dat huif afbreken is niet echt mijn ding. Huif was toen dik plastic, frame was dik staal en niks paste echt goed...... en gordijn trailers waren er niet zo veel.

De eerste rit lagen er een paar honderd haken op de vloer na t lossen....:D. Ook moet de koeler, als je vers vlees rijd, altijd schoon gemaakt worden wat soms een hoop gedoe was in t verre, waterarme zuiden...

En de koelmotor... Het is nooit stil. Alhoewel ze nu een stuk stiller zijn. Voordeel was dat je 7 dagen per week kon rijden, al zat er stukgoed in.... Mocht niet maar ja, wie niet waagt....

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met een koeler krijg je  ook met andere problemen te maken, zoals vlees of fruit dat te warm is. Sommige verladers dachten dat je met een koeler de lading koeler kunt maken, wat dus niet kan.

Voordeel vond ik, je kwam wel op heel leuke plaatsen in t zuiden om te laden. Maar nadeel was ook, Awel chauffeurke, je lading is nog niet geoogst....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Koeler is hollen of stilstaan.

Werk je bij de verkeerde, niet stilstaan :D

Voordeel kan zijn dat je kunt rijden tijdens rijverboden (indien de vergunningen op orde zijn)

Nadeel is dat je kunt rijden op feestdagen.....

Flappertrailer heeft ook zijn charme, je kan wel eens op leuke plaatsen komen waar je met een koeler nooit komt.

Wat ladingzekering betreft ben je met een koeler sneller klaar.

Indien je niet te veel vlees rijdt kan je redelijk schoon blijven met een koeler...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Een electrische pompwagen is dan wel een uitkomst, ik had er altijd ééntje in m'n kist zitten onder de auto. Altijd zo'n ding bij, altijd volle accu, ideaal.
Eigenlijk moest zoiets standaard op de auto's horen zitten in dat soort werk.
Wij hadden in de ferry adressen erbij ,die stonden je raar aan te kijken als je om een electrische pompwagen vroeg.(pallets zout van 1700 kg).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
16 minuten geleden zei andremast:

Wij hadden in de ferry adressen erbij ,die stonden je raar aan te kijken als je om een electrische pompwagen vroeg.(pallets zout van 1700 kg).emoji34.png

 

 

Er 8s gewoon een arbowet die dat regelt. 1700 kg kan je gerust weigeren. Wij venten regelmatig tegels uit voor een tegelhandel bij particulieren. Altijd met een elektrische pompwagen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden