[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

invallen voor een eigenrijder (charter)


MAN'tje

Vraag

Hallo mijn naam is Paul en ben 59 jaar

 

zit inmiddels al 40 jaar achter het stuur waarvan waar van 33 jaar trailerchauffeur in de supermarkt distributie.

zeg maar de catering van noord Nederland verzorgen. ;)

nu is mijn zoon eigenrijder met zijn eigen Niwo vergunning en rijd voor een opdrachtgever.

hoe zit het als ik hem eens een keer zou vervangen voor een dag of week

moet ik dan ook een werkgevers verklaring hebben of iets anders.

ik heb nu ook nooit wat bij mij van mijn werkgever maar dit is eigenvervoer en geen beroepsvervoer dat is het verschil toch?

dus mijn vraag is hoe dit te regelen

mijn werkgever heeft er geen problemen mee wat ik in mijn vrije tijd doe als ik maar niet met de rijtijden in de knoei kom.

wie het weet mag het zeggen

 

groetjes Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid

Volgens mij kun je dat prima regelen met een "0 uren"overeenkomst.

Jij rijdt voor je zoon tegen een bepaald uurloon,en krijgt van hem een werkgevers verklaring,geef dit op aan de belasting en iedereen gelukkig.

Je mag gerust meerdere werkgevers hebben,als je je gereden uren maar doorgeeft aan je reguliere werkgever,en zorgt dat je niet in conflict komt met je rij en rusttijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • Forumlid
11 uur geleden zei *Ger*:

Dan is de zoon dus geen ZZPer meer, hij heeft tenslotte personeel ;)

Wat maakt dat uit? hij kan op deze manier toch wettelijk zijn bedrijfsvoering op orde houden.

Ik ken tientallen mensen die niet meer continu aan het arbeids proces deelnemen die enige uren per week beschikbaar zijn om dit soort werk te doen.

Die zijn de redding van het Nederlandse transport z.m.z.:D 

Werk invullen waar een kleine zelfstandige ,z.z.p. er bijvoorbeeld,geen vaste kracht voor aan kan nemen omdat het dikwijls maar voor enige uren per dag gaat.

UIteraard alles via de officiële weg,alles opgeven aan de belasting:ja:,dus niet in dezelfde kleur als de schoorsteen.:nee:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
14 uur geleden zei *Ger*:

Dan is de zoon dus geen ZZPer meer, hij heeft tenslotte personeel ;)

 

 

Is zzp'er een officiele benaming?

 

Ik ben ook zzp er. Maar wat ben ik dan als ik personeel in dienst neem, want dat kan ik namelijk gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
19 uur geleden zei ouwe:

Denk dat je zoon eens met zijn boekhouder moet praten, want het lijkt me sterk dat je dit kunt doen met de vermelding dat je gratis voor hem rijdt omdat het je zoon is.

Je zult toch iets van een contract moeten sluiten als je het netjes wilt doen.

 

 

 

Ik bekijk het weer van de andere kant. Waarom zou je geen onbetaald werk mogen doen. In dit geval om je zoon te helpen....

 

Ik zou beginnen om bij de verzekeringsmaatschapij te beginnen om te vragen of je verzekerd ben. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
Zojuist zei *Ger*:

Werkgeer misschien ;)

 

Je heb een werkgever die een nv of bv heefd. Of een stichting of een vof....

 

Ik zeg in principe ook nooit dat ik zzp er ben. Ik ben zelfstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

oké jongens iedereen bedankt voor de antwoorden op mijn vraag en ik denk dat dan een 0 uren contract het beste en makkelijkste is.

als ik een keer voor hem inspring wil ik het wel goed geregeld hebben.

we hebben ook aan een V.O.F. zitten denken maar daar komt dan nog al wat bij kijken volgens mij.

in ieder geval bedankt.

 

gr Paul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik weet het. 

 

Maar waarom word het dan altijd zzp er genoemd. Vroeger toen ik nog 1 auto had had ik een eenmanszaak. Pas later toen ik wat meer personeel kreeg heb ik het om gezet naar een bv. 

 

Iedereen noemt het maar een zzp er terwijl er niets geen juridische grondslag voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ZZP is een der moderne termen....

ZZP is eigenlijk gewoon een eenmanszaak zonder personeel (Zelfstandige Zonder Problem...euh...Personeel).

 

Iemand die personeel is, is alleen nog een Zelfstandige....en wordt dan weer aan gerefereerd als 'de zaak'.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat kwam niet helemaal in mijn post naar voren, maar dat bedoelde ik idd.

VOF, BV, NV en andere rechtsvormen had ik voor het gemak maar buiten beschouwing gelaten, daar het boven over ZZP en de officiele naam ging.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden