[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

18 jaar


jacco2000

Vraag

  • Forumlid

hallo, 

 

ik ben 18 jaar en ben op dit moment bijna klaar met mijn MBO 4 opleiding marketing maar wil voordat ik naar het HBO ga er 1 of 2 jaartjes tussenuit en vrachtwagen rijden is altijd een droom voor mij geweest, weet iemand wat de mogelijkheden zijn met zelf rijbewijs C + E en code95 halen? moet ik echt ergens een opleiding volgen of kan ik zo aankloppen bij een transportbedrijf in de buurt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Rijschool....

Maar, om nu te gaan zeggen dat je er verstandig aan doet????

Informeer eens voor de aardigheid wat het behalen van alle RBW kost, incl. de aanvullende examens (Code 95) etc....

Dan wil je een jaar of 2 gaan rijden......

Als je geld genoeg hebt, mag je wel 2 jaar meerijden en betaal jij mij gewoon een leuk bedrag iedere maand. Gooi je het niet weg en maak je mij ook nog eens blij!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tijdens zijn HBO opleiding kan hij mooi parttime blijven rijden en de pieken opvangen tijdens drukte en vakantie.

Ik zeg, slimme investering :ja:

Prima als je het zelf kan betalen. Dan zit je nergens aan vast.

Loop eens bij een rijschool binnen en je weet al snel meer.

Maar er zijn genoeg betrouwbare transportbedrijven die een deel van de kosten op zich willen nemen. Maar daar teken je wel dat je er een X aantal jaar blijft om een deel van de kosten terug te betalen.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Aangezien de TS al aangeeft een jaartje of 2 te willen sturen en dan weer naar de schoolbanken te gaan, lijkt het mij een onverstandige keus.

Mede de minimale leeftijd van 21 meegenomen (hij is pas 18).

 

Of ik grappig probeer te zijn moet je zelf bekijken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In het OV ken je niet veel uren maken, je hebt veel deeldiensten.

Niet handig als hij zijn rijbewijs een beetje snel terug wil verdienen :nee:

Bovendien heb je dan zelf geen zeggenschap wanneer je wilt/kunt rijden.

Zeker over twee jaar met een studie er bij is dat niet echt handig.

Wanneer je zelf je rijbewijzen betaalt, al dan niet met een lening, dan heb je de meeste vrijheid over je eigen tijd.

Ook in de toekomst naast je vervolgstudie kan je dan nog lekker veel inspringen tijdens drukke tijden of weekenden. 

Er zijn veel studenten die een wereldreis gaan maken in de tussen jaren, dan lijkt dit mij een betere besteding als je het geld toch hebt.

Een rijschool weet vast ook wel te vertellen hoe veel je van de belasting terug kan krijgen.

Of misschien is hier iemand die daar meer van weet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei jacco2000:

heeft iemand enig idee hoelang je ongeveer bezig bent, van 0 tot CE met code 95.

 

Hangt er vanaf hoe snel de (praktijk) examenplekken te boeken zijn. Vanaf die datum telt men terug o.b.v. zo'n 30 lesuren. (blokken van 4 uur).

 

Ik ben destijds begin april met de theorie begonnen.. midden augustus mijn C en 25 oktober mijn E (middenas aanhangwagen).

Alles in 1x behaald.

 

Wat is internationaal rijden voor jou?

 

Beetje ervaring opdoen voor je een dikke week van huis gaat lijkt mij wel verstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden