Forumlid road train Geplaatst 17 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 17 februari 2018 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid andremast Geplaatst 17 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 17 februari 2018 iets voor de NS 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 17 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 17 februari 2018 Lees weleens waarom hier wel en in NL niet. In NL zijn bijna alle treinen voor passagiers, ze wegen veel minder. Hier weegt 1 locomotief 450 ton. En t gaat ook niet altijd goed.... Ook is t als er hier, of in dat filmpje in Canada, sneeuw ligt moeten ze wel, anders word er 6 maanden niet gereden. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Leeuw Geplaatst 17 februari 2018 Share Geplaatst 17 februari 2018 (bewerkt) Nou ja, 450 ton lijkt me iets teveel van het goede: Die ontspoorde Southern Pacific loc zal rond de 170 ton zitten, de modernere oranje CN loc in het filmpje bovenaan rond de 190 ton. Ter vergelijking: De zwaarste na-oorlogse NS loc was de serie 1300 (111 ton): https://www.flickr.com/photos/bartdonker/23566622045 . Bij NS was deze natuurlijk geel. Eén van de grote problemen in Nederland is de techniek, die niet tegen een combinatie van slecht weer en bezuinigen op onderhoud kan. Maar ook blunders als wisselverwarmingen (tegen vastvriezen van bewegende delen) niet voor de winter gereed/ingeschakeld hebben spelen Nederland steeds weer parten. ProRail (ook wel ProFail genoemd...) wil storingen tegengaan door nog meer wissels weg te halen. Zagen aan de poten van de stoel waar je op zit, noem ik dat... Dat het spoor in Nederland intensief bereden is, is absoluut waar. Intensief bereden spoor vergt naast goed onderhoud ook een voorraad aan reserveonderdelen op strategische plaatsen. En als monteurs of onderdelen bij een storing eerst 50 - 100 km moeten afleggen over een wegennet waar alles bij drie sneeuwvlokken al stilstaat, heb je als spoorbedrijf een serieus probleem. 17 februari 2018 bewerkt door Leeuw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid road train Geplaatst 17 februari 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 17 februari 2018 Weer zo'n lap tekst heerlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 februari 2018 Share Geplaatst 17 februari 2018 2 minuten geleden zei road train: Weer zo'n lap tekst heerlijk lekker kort .....je hoeft het niet te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 18 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 18 februari 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/GE_AC6000CW Leeuw heeft gelijk, zag ooit de pounds. Ze wegen bijna 200 ton. De zwaarste stoom loc woog wel 550 ton. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid tiny Geplaatst 18 februari 2018 Forumlid Share Geplaatst 18 februari 2018 vorig jaar gehoord van een monteur, na mijn vraag doordat het allemaal zuiniger moet zijn is alles veel lichter geworden, vroeger geen of weinig problemen door zijn eigen gewicht. en door bezuinigingen minder mensen en materiaal .. inderdaad...zoals men hier al aan gaf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts