Spring naar bijdragen
  • 0
Tyrion

Advies voor de best mogelijke vrachtwagen?

Vraag

Beste truckers,

Ik open binnenkort een bedrijf in Oekraïne en ik zal dus een vrachtwagen moeten aanschaffen maar ik ben totaal nieuw in de transportwereld. Moet het een Volvo, Scania, Iveco, Man, Mercedes etc. worden, en zoja welk model ... dat zijn allemaal vragen waar ik mee zit. De vrachtwagen zal vooral dienen om 2 20voet containers die nogal zwaar geladen zijn (ong. 25 ton per container, dus 50 ton in totaal). De vrachtwagen zal dagelijks 400km op de baan zijn op hoofdzakelijk autosnelweg. Uiteraard zoek ik naar de beste prijs-kwaliteit verhouding. Iemand tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

• 0
23 minuten geleden zei Leeuw:

Verdiep je eerst even in de wetgeving van dat land, want met die twee container + trekker + containerchassis zou je wel een met gemak boven de wettelijk toegestane massa uit kunnen komen...

Juist dat kan >> hier << en daar staat 38 T totaalgewicht, maar het kan natuurlijk zijn dat er een uitzondering is ;)

Overigens zou ik gaan voor Kamaz :ja:

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ga naar een paar dealers in de buurt en vraag een offerte voor een full service leasecontract van een vrachtwagen. Dus inclusief reparatie en onderhoud. Eventueel ook de banden. Dan heb je er weinig omkijken naar.

De verschillende merken doen weinig voor elkaar onder. Een goede dealer in de buurt is erg makkelijk. Helemaal als je zelf geen werkplaats hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Op 20-2-2018 om 11:16 zei Tyrion:

Ik open binnenkort een bedrijf in Oekraïne en ik zal dus een vrachtwagen moeten aanschaffen

Hoezo is het ene onlosmakelijk met het andere verbonden?

Heb je al gekeken / berekend of je niet beter gewoon transport kan inhuren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

^^ hij opent een bedrijf daar, en heeft een product te vervoeren (eigen vervoer?) En vraagt wat voor trekker te nemen .

6×2 voorloper met sper voor in de winter.

Merk maakt niet uit, raadzaam is van een dealer in de buurt 

Succes 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

^^ dat wordt de Hovertrack dan. :D

1210565-luctor-544-hovertrack.jpg

Citaat

Veldhuizen kennen we als bouwer van bijzondere voertuigen. Een opvallend voorbeeld daar van kon ik bij de Zwolse vestiging van het bedrijf op de foto zetten. Deze HoverTrack Luctor 544 is technisch gebaseerd op de Iveco Trakker, maar is compleet aangepast aan landbouwgebruik. Eigenlijk is het een Trakker-trekker dus. Hij comineert de voordelen van een truck (op hoge snelheid kunnen rijden, ook op de snelweg) met die van een tractor (goede zichtbaarheid rondom, terreinvaardigheid. Het filmpje van trekkerweb onderaan in deze blogpost maakt wat dat betreft wel het een en ander duidelijk.

Bron (ook foto): http://www.alexmiedema.nl/2018/01/23/veldhuizens-hovertrack-luctor-544/

.. of, als het voor de bomenlarij moet zijn..

51503_1.jpg

https://www.schweizerbauer.ch/landtechnik/neuheiten/kari-mischt-den-holzhackermarkt-auf-25267.html

:eek:

Filmpje:

bewerkt door Durashift
kwam nog wat tegen.. en toegevoegd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden