[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Advies voor de best mogelijke vrachtwagen?


Tyrion

Vraag

Beste truckers,

 

Ik open binnenkort een bedrijf in Oekraïne en ik zal dus een vrachtwagen moeten aanschaffen maar ik ben totaal nieuw in de transportwereld. Moet het een Volvo, Scania, Iveco, Man, Mercedes etc. worden, en zoja welk model ... dat zijn allemaal vragen waar ik mee zit. De vrachtwagen zal vooral dienen om 2 20voet containers die nogal zwaar geladen zijn (ong. 25 ton per container, dus 50 ton in totaal). De vrachtwagen zal dagelijks 400km op de baan zijn op hoofdzakelijk autosnelweg. Uiteraard zoek ik naar de beste prijs-kwaliteit verhouding. Iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Verdiep je eerst even in de wetgeving van dat land, want met die twee container + trekker + containerchassis zou je wel een met gemak boven de wettelijk toegestane massa uit kunnen komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ga naar een paar dealers in de buurt en vraag een offerte voor een full service leasecontract van een vrachtwagen. Dus inclusief reparatie en onderhoud. Eventueel ook de banden. Dan heb je er weinig omkijken naar.

De verschillende merken doen weinig voor elkaar onder. Een goede dealer in de buurt is erg makkelijk. Helemaal als je zelf geen werkplaats hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ dat wordt de Hovertrack dan. :D

 

1210565-luctor-544-hovertrack.jpg

Citaat

Veldhuizen kennen we als bouwer van bijzondere voertuigen. Een opvallend voorbeeld daar van kon ik bij de Zwolse vestiging van het bedrijf op de foto zetten. Deze HoverTrack Luctor 544 is technisch gebaseerd op de Iveco Trakker, maar is compleet aangepast aan landbouwgebruik. Eigenlijk is het een Trakker-trekker dus. Hij comineert de voordelen van een truck (op hoge snelheid kunnen rijden, ook op de snelweg) met die van een tractor (goede zichtbaarheid rondom, terreinvaardigheid. Het filmpje van trekkerweb onderaan in deze blogpost maakt wat dat betreft wel het een en ander duidelijk.

 

Bron (ook foto): http://www.alexmiedema.nl/2018/01/23/veldhuizens-hovertrack-luctor-544/

 

.. of, als het voor de bomenlarij moet zijn..

 

51503_1.jpg

https://www.schweizerbauer.ch/landtechnik/neuheiten/kari-mischt-den-holzhackermarkt-auf-25267.html

 

:eek:

 

Filmpje:

 

 

bewerkt door Durashift
kwam nog wat tegen.. en toegevoegd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden