[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Salaris zwaarder belast?


Charrlot

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Mijn vriend is sinds een jaar vrachtwagenchauffeur en heeft sindskort een nieuwe baan. Hier is hij wegens tekort ingeschaald in loonschaal D5. 

Nu zat ik eens te kijken wat zijn netto salaris is met een 40 urige werkweek en daarbij kom ik op ongeveer 1700,- per 4 weken. 

Ik verdien zelf op (letterlijk) een paar cent na hetzelfde uurloon maar verdien met 32 uur per maand 1800,- per maand. Wordt het salaris van hem dan meer belast of hoe kan dit? Snap dat hij per 4 weken uitbetaald krijgt en ik per maand maar darintegen werk ik ook een dag minder..

 

Thanks alvast! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
3 uur geleden zei ouwe:

^^Charlot als je met een vrachtwagen chauffeur bent, ga je niet rijk wordenLOL

 

 

En je moet uitkijken dat je als chauffeur niet uitgebuit word.

 

En natuurlijk goed onderhandelen over je salaris. Alles is mogelijk op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de reacties!

Daar waren we inderdaad al achter hij werd zonder probleem ingeschaald in D5 en hij rijdt en krijgt uitbetaald volgens cao.

 

Gaan loonstrookjes wel vergelijken, maakt het alleen lastig door al die toeslagen. 

Wat ik alleen alsnog vreemd vind is dat het uurloon prima is alleen zie je dat in het basis inkomen niet terug...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Doornekamp33:

Dan zal je beide loonstroken naast elkaar moeten leggen, en alles vergelijken, ook of de heffingskorting word toegepast, pensioen premie, enz.
Dan weet je waar het verschil zit.

Als er niet genoeg  ,of teveel , ingehouden wordt , zie je dat vanzelf als je je belasting papieren invult .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden