[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Graag zou ik in mijn vaste Volvo FH4 een rode led-spot willen voor tijdens de nachtritjes. 

Vind het erg handig en staat *naar mijn mening* leuk :D

 

Op verschillende sites en truckshops zie ik deze te koop staan, maar hoe sluit ik dit nou goed aan?

Ik wil het spotje namelijk het liefst met één knop aan/uit kunnen zetten.

Heb namelijk niet de bekende Volvo draaiknop voor interieurverlichting, maar 2 losse schakelaars:  knop 1, voor alle witte lampen. Knop 2, voor wat kleine rode spotjes.

Het zou mooi wezen als het op knop 2 aangesloten kan worden, maar hoe? of is er een andere/betere manier?

 

Alvast dank!

 

Aaron

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo allemaal,
 
Graag zou ik in mijn vaste Volvo FH4 een rode led-spot willen voor tijdens de nachtritjes. 
Vind het erg handig en staat *naar mijn mening* leuk
 
Op verschillende sites en truckshops zie ik deze te koop staan, maar hoe sluit ik dit nou goed aan?
Ik wil het spotje namelijk het liefst met één knop aan/uit kunnen zetten.
Heb namelijk niet de bekende Volvo draaiknop voor interieurverlichting, maar 2 losse schakelaars:  knop 1, voor alle witte lampen. Knop 2, voor wat kleine rode spotjes.
Het zou mooi wezen als het op knop 2 aangesloten kan worden, maar hoe? of is er een andere/betere manier?
 
Alvast dank!
 
Aaron
 
Ik zou het bij de dealer laten doen of evt eigen werkplaats. Fh4 is een brok elektronica dus luistert nogal nauw. Ik brand mijn vingers er iig niet aan

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rood vind ik persoonlijk het fijnste rijden en het heeft wel iets vanaf buiten...

Inmiddels al verschillende truckshops gebeld, maar die hadden geen idee hoe je het moet aansluiten. Heb je lekker veel aan:p

 

Ik laat het er anders maar gewoon inzetten bij de Volvo-garage. 

 

Bedankt voor de reacties

 

PS: Uitleg blijft welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Citaat

Mei vorig jaar deed het Nederlands Instituut voor Ecologie in Wageningen (NIOO-KNAW) onderzoek naar de invloed van licht op de natuur. Uit dat rapport blijkt dat de ogen van vleermuizen gevoelig zijn voor blauw en ultraviolet licht, maar minder voor oranje- en roodkleurig licht.

 

Oh, oranje kleurige lampen hadden ook gekund.. Nah, lijkt mij beter pasend bij het, best wel, Koningsgezinde Barneveld... :p

Hoeft men om de zoveel jaar de straten in de zomer ook niet meer te versieren.. :angel:

 

~~~~~~

 

Bij ons rijden nu Mercedessen met blauwe led'ptijes' in het plafond, in de rand onder de kastjeswand boven de ruit.. en een paar gericht op de voetenruimte..

Het heeft wel wat.. bij stilstand, moet ik zeggen.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei trieftol:

Een maat kreeg laatst een boete voor een verlicht led-Bord op de achterwand in zijn cabine 

90€

 

1 uur geleden zei opa bert:

Bij ons kreeg er laatst eentje twee , een voor onnodig gebruik zwaailamp , en toen ie toch stil stond , ook nog  voor onwettige verlichting in de cabine .

 

Welk artikel werd op bekeurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 28-2-2018 om 06:38 zei wesley 85:

Daar is de Rotterdamse havenpolitie tijdje terug wel erg druk mee geweest. Verder ken ik er geen boete verhalen over. Maar ik ben dan ook geen alles weter dus geloof je Bert

groeten Wesley
 

 

Nog steeds Wesley. 

Als ik de A15 op draai gaat mijn extra verlichting uit:zegtniets:

ze bekeuren ook op extra binnenverlichting en dashboardtafels. 

Niks te doen denk die lui:zegtniets:

 

ontopic: ik heb zelf ook rode spotjes erin gemaakt. Gewoon ‘bijgeprikt’ op de bedrading van de kleine rode ledjes die er al in zaten. Ik heb dan wel een kip en geen ovlov

bewerkt door Mike94
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Mike94:

 

Nog steeds Wesley. 

Als ik de A15 op draai gaat mijn extra verlichting uit:zegtniets:

ze bekeuren ook op extra binnenverlichting en dashboardtafels. 

Niks te doen denk die lui:zegtniets:

 

 

Mag dat ook al niet dashboard tafels bij mij zit dr ook een in  moet niet gekker worden  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden