[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

midland alan 48+


Ron Bronsveld

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoi,

ik heb een nieuwe 27 mc gekocht een midland alan 48+ wie heeft hier ervaring mee en kan mij er iets over vertellen.

Uhh de gebruiksaanwijzing??

Ik weet het zo ook niet, maar weet wel dat de ene bak de andere niet is. Merk veel verschil in ontvangst bij de diverse wagens waar ik op rijd...

Kan ook aan de antenne liggen natuurlijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb er drie van die versleten in een half jaar tijd vond t drie keer niks, collegas rijden er ook mee en weinig tot geen last ermee

ligt er misschien aan dat ik em via een 12 omvermer had lopen stoorde continue wie de ziekte t kreng:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uhh de gebruiksaanwijzing??

Ik weet het zo ook niet, maar weet wel dat de ene bak de andere niet is. Merk veel verschil in ontvangst bij de diverse wagens waar ik op rijd...

Kan ook aan de antenne liggen natuurlijk....

zit er wel bij maar in verschillende talen de meest duidelijke (te lezen) is de duitse maar daar moet ik ff voor gaan zitten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is een goed bakkie. Maar wat nog veel belangrijker is, de ANTENNE

Al heb je de beste en duurste 27mc die er te koop is, als je bespaart op de antenne heb je er nog niks aan. Veel mensen kopen een goede 27mc maar geven maar een paar tientjes uit voor een antenne, vaak ook nog rubber oid. Een goede antenne en een goede SWR is alles.

Gebruiksaanwijzing is niet in 't NL te krijgen maar in 't engels op: http://www.cbradio.nl/alan/Manual/Manual_Midland-Alan_48+_Multi_ENG.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

ik heb er ooit een gehad maar die had binnen 7maanden al de eindtrap kapot!!

heb nu een president George en een president wilson als reserve en over beide ben ik dik tevreden!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb sinds een kleine 5 weken een nieuwe trekker.

Toen ik gisteren in de garage was voor mijn maut kastje,vroeg ik heel brutaal aan de verkoper,ahum was er bij de verkoop geen 27 mc inbegrepen???

Die zei meteen dat moet ik even nakijken,vijf minuten later kwam hij terug met een President Johnson2 en zei die zullen we ineens laten inbouwen:D

kijk das een goeie verkoper:D:D

ik heb een danita 340 al 13 jaar en het gekke ding blijft het maar doen en heb al jaren[10] een orginele volvo antenne en is gewoon erg goeie combinatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb er ooit een gehad maar die had binnen 7maanden al de eindtrap kapot!!

heb nu een president George en een president wilson als reserve en over beide ben ik dik tevreden!

gr.Den

ik hoor zulke dingen wel meer, maar (idd antenne verhaal!) wat was je swr waarde??? de beste bakken blaas je op als je je antenne niet of slecht uitdipt.

maar on topic!

@TS: het was ff zoeken maar heb een handleiding in het engels gevonden! gaat dat beter dan duits?? http://www.cbradio.nl/alan/Manual/Manual_Midland-Alan_48+_Multi_ENG.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik hoor zulke dingen wel meer, maar (idd antenne verhaal!) wat was je swr waarde??? de beste bakken blaas je op als je je antenne niet of slecht uitdipt.

maar on topic!

@TS: het was ff zoeken maar heb een handleiding in het engels gevonden! gaat dat beter dan duits?? http://www.cbradio.nl/alan/Manual/Manual_Midland-Alan_48+_Multi_ENG.pdf

Dank je wel voor het opzoeken ik ben nu een stuk wijzer, ik denk dat engels mij beter ligt dan duits.:tu:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

ik heb namelijk ook zo'n bak een midland 48+ multi helemaal niks mis mee maar nu vraag ik me af hoe ik hem moet installeren de bedrading ligt al klaar maar er zit bij de bak een stroomdraad (logisch) en daarvan heeft de - (zwart) een soort van haakje op het einde en de + (rood) gwn bloot ijzerdraad, en in de auto liggen 2 draadjes ook + en - maar daar zitten oogjes aant einde aan nu is me vraag hoe maak ik verbinding met die draadjes. iemand enige tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
met multi word in dit geval bedoelt dat hij meerde frequenties (banden) aan kan.

de 27mc in nederland heeft andere frequenties dan in frankrijk, de italianen zitten ook weer op een andere band.

de duitse heeft de nederlandse frequenties en nog 40 extra.

de midland alan 48 kun je instellen op deze banden, vandaar multi.

hmm ok en ook enig idee hoe ik een bakkie op AM kan zetten?? want ik druk dat knoppie wel in maar hij blijft op FM staan maar voor de rest is ie nu goed afgesteld en er blaast 30 watt doorheen:D dus ik heb goed bereik.

laat maar ik heb het al gevonden maar volgens mij kan ik hem wel op EC laten staan want der word toch nauwelijks gebruik gemaakt van AM

bewerkt door nanno
oplossing gevonden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik had de antenne vandaag goed op de bak afgesteld heb een collega met zo'n afstel metertje maar toen ging ik zelf weer ff kloten en nu is die weer niet goed want ik haalde ff de antenne los en ging aan dat schroefje draaien dus nu moet ik em weer opnieuw afstellen maar dat komt dit weekend wel ff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een Midland Alan 48plus multi.

Werkt perfect,handig en met de toetsen voorkeuze voor kanalen ook handig in te stellen, heb er wel een extern speakertje aan hangen.

En een simpele mike van President zonder knopjes, die had ik daarvoor wel maar is al 2x stuk geweest..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Over het algemeen is de 48+ een prima bak .Ik heb er 1 die is al jaren oud. De laaste jaren ? is er een serie op de markt (geweesst?) die vrij snel defect raakte .De cb/27mc bakkies van tegenwoordig zijn bijna maal multi channel op deze manier kun je ze ook gebruiken in landen waar ze afwijken v/d normale 40 kanalen zoals bv polen/rusland/uk ect .Deze landen gebruiken ook de normale 40 kanalen wel ,maar hebben daar naast nog een afwijkende , uit vroegere tijden . Let wel op je SWR van de antenne als je op deze afwijkende kanalen gaat zitten .Vaak zijn de antennes niet zo breedbandig ,als je swr dan te hoog wordt heb je grote kans dat de eind/zend trap defect raakt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid
hmm ok en ook enig idee hoe ik een bakkie op AM kan zetten?? want ik druk dat knoppie wel in maar hij blijft op FM staan maar voor de rest is ie nu goed afgesteld en er blaast 30 watt doorheen:D dus ik heb goed bereik.

laat maar ik heb het al gevonden maar volgens mij kan ik hem wel op EC laten staan want der word toch nauwelijks gebruik gemaakt van AM

dan heb je een knappe kachel vriend, jij zult het niet gauw koud krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Administrators

Om 1 s punt beter binnen te komen, dien je 4x het vermogen te hebben.

Dat wil dus zeggen als je met 4 watt zend en beter wil binnenkomen, voor 1 s punt 16 watt nodig hebt.

Heb je dan al je 16 watt en je wilt er nog een puntje beter binnenkomen heb je al 64 watt nodig....

En die breinaald hoeft niet slecht te zijn, als er maar goede aarding aanzit en de pen "op lengte" is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden