[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Schuin aflopende trailer ?


minuteman

Vraag

  • Forumlid

Ik reed vandaag terug uit Oostenrijk van een weekje skiën en kwam meerdere van dit soort trailers tegen (ook van andere verladers). Mijn vrouw heeft snel 2 foto's genomen en omdat ik niet zo goed begrijp wat ik zag, stel ik de vraag maar even in de vraagbaak. 

 

Het lijken gewone trailers maar de daken lopen schuin af naar achteren, waarom zou dat toch zijn ? Je hebt zo toch nooit de maximale hoogte ter beschikking zou ik denken ? En waarom dan niet de hele trailer zo laag ? 

 

Daarnaast lijkt het mij best kostbaar om te maken. Immers het is een gekromd dak en ook het zijkant is op een speciale manier gemaakt. Als er iets mee gebeurt of herstelt moet worden lijkt mij dat een uitdaging met die kromming erin.

 

Wie, o wie weet wat dit is ? (het zal toch niet zo zijn dat de loadingdocks daar een beperkte hoogte hebben :confused: )

 

23s82et.jpg

 

 

6j3xjo.jpg

 

 

bewerkt door minuteman
Typfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Heeft idd met luchtweerstand en brandstofbesparing te maken.....maar denk niet dat het echt v/d grond komt......een pallet van 2;60 hoog word lastig laden zonder afstappelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Die druppelvorm mag dan aerodynamisch zijn, maar als je de hoogte in de trailer blijkbaar niet nodig bent, dan kun je toch ook de hele trailer minder hoog maken?

-> Lucht die je niet hoeft te verplaatsen, kost je ook geen brandstof...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De Engelsen hebben dit uitgevonden. Noemen het de 'Cheetah' :rolleyes:

 

cheetah-fastback-11.jpg

 

Citaat

The industry’s most advanced aerodynamic trailer achieves fuel savings of up to 10 per cent

The Manchester based Cartwright Group has unveiled the latest in the Cheetah trailer family – the Cheetah Fastback which it believes is the most advanced aerodynamic trailer in the industry.

 

Recent independent road and MIRA fuel trials have confirmed fuel savings of between 9 and 10 per cent (see attached table) for the Cheetah Fastback over a standard ‘box’ trailer when combined with a tractor unit with an air  management kit. The Fastback model is the end product of months of development by the Cartwright Group at its Altrincham factory, which this year celebrates 50 years of manufacturing on the same site.

 

The company says it is one of the most exciting trailers it has ever produced and stressed that the idea and design comes directly from listening to customers’ requirements for a trailer that helps to reduce carbon emissions and fuel costs, whilst dimensionally being able to operate in a general fleet.

 

In terms of specification, the Fastback features a straight line conventional roof at the front of the trailer, with the rear 50 per cent of the trailer roof tapered.

This corresponds to the chassis ‘wedge’ design, which enables the trailer to maintain internal cubic capacity. The trailer is available as van, curtainsider or fridge design.

 

Lees de laatste regels verder bij de bron:

http://warehousenews.co.uk/2010/07/cartwright-group-launch-the-new-cheetah-fastback/

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Leeuw:

Die druppelvorm mag dan aerodynamisch zijn, maar als je de hoogte in de trailer blijkbaar niet nodig bent, dan kun je toch ook de hele trailer minder hoog maken?

 

Doet men ook, bijvoorbeeld met staal vervoer (platen). Wasserijen doen het ook, ziet er wel maf uit.. zo'n lage trailer t.o.v. een dikke trekker. ;)

 

Enfin, als ik kijk naar hoe ik 8 van  de 10 keer laad.. dan staan de hoge palletstapels voorin en bouw ik af naar de lagere aan het einde..  Het zou wel kunnen.. mits die kromming dan voorzien wordt van gasveren.. zodat hoge pallets er doorheen gereden kunnen worden. :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Jonker Carrosserieen uit Apeldoorn doet het met bakwagens, en dan precies andersom ;) Hier heet het  de 'leanliner'.

Echt een bedrijf vol vakmensen overigens, daar bouwen ze ook éénlingen als kermisvoertuigen en zo. Niets is onmogelijk...

http://www.jonkercarrosserieen.nl/leanliner.php?image=TU2014

1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden