Spring naar bijdragen
shompie

Doorbetaling overuren tijdens vakantie.

Recommended Posts

Iedereen kan een vrachtwagen leasen misschien?

Een auto ook hoor, dat schijnt de nieuwe mode te zijn.

Dus als jij graag een tesla of een dikke BMW wilt rijden.........

het hoeft niet te betekenen dat je hem ook betaald hebt ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei *Ger*:

volgens mij haal je doorbetalen van de gemiddelde overuren en doorbetalen overuren door elkaar.

Vakantiegeld over overuren is een ander iets wat ook moet in 2018

image.png

Maar lees even het >> hele verhaal << voor je me afschiet ;)

Wel handig als je dan ook meteen de vervolgtekst plaatst zoals die op de site van tln staat Ger.

Welke gevolgen heeft de wetswijziging voor ondernemers in de logistieke sector?

In de cao beroepsgoederenvervoer over de weg is de grondslag vastgelegd van het loon waarover vakantiegeld wordt berekend. Overuren zijn hierin niet meegenomen. Deze grondslag is een geldige uitzondering op de bepalingen in de WML. Wel moet de som van het loon plus vakantiegeld altijd ten minste 108% van het minimumloon zijn

Voor overuren moet het functieloon plus overwerktoeslag moet worden betaald volgens de cao. Daarmee wordt voldaan aan de eis dat er minimaal het wettelijk minimumloon over overuren moet worden betaald. Voor ondernemers in de logistieke sector is het dus niet nodig om actie te ondernemen op de aanstaande wetswijziging. 

https://www.tln.nl/actueel/nieuws/Paginas/De-WML-wijzigt-per-1-januari-2018-Wat-houdt-dit-in-voor-logistiek-ondernemers.aspx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei corne64:

Wel handig als je dan ook meteen de vervolgtekst plaatst zoals die op de site van tln staat Ger.

Ooit hebben we afgesproken om niet  de volledige tekst te plaatsen maar een link, daar heb ik aan voldaan Corné 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei *Ger*:

Ooit hebben we afgesproken om niet  de volledige tekst te plaatsen maar een link, daar heb ik aan voldaan Corné 

Ik weetr het.Maar je ziet dat het verschil maakt welk syuk tekst je dan wel plaatst in je bericht.

Veel mensen nemen niet de moeite om het hele bericht te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stel je bent 49 jaar en je maakt gemiddeld 55 uur per week. Hoeveel vakantiedagen heb je dan als je ook over de overuren je vakantiegeld en dergelijke ontvangt?

als jullie redenering klopt zou je dus ook van je 200 uur per week 55 uur in moeten leveren. Als je ze betaald krijgt lever je ze toch ook in? En als je het juist wil doen dan moet je uiteraard het gemiddelde aantal uren op zaterdag en zondag ook verdisconteren in de in te leveren uren per week!

Het kan toch niet zo zijn dat je wel over meer uren ontvangt, maar minder uren daarvoor inlevert. Dan zou dus een chauffeur zo’n 18 vakantiedagen hebben op jaarbasis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^ het aantal dagen blijft gelijk, er worden alleen meer uren per dag gerekend.
55 uur per week in 5 dagen, of je nu werkt of vrij hebt.

Als je minder uur maakt wordt dat ook minder, maar het aantal dagen blijft gelijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei steenhaas1:

^^ het aantal dagen blijft gelijk, er worden alleen meer uren per dag gerekend.
55 uur per week in 5 dagen, of je nu werkt of vrij hebt.

Als je minder uur maakt wordt dat ook minder, maar het aantal dagen blijft gelijk!

Min de cao staat dat je in mijn voorbeeld 25 vrije dagen hebt a 8 uren per dag. Oftewel 200 uren op jaarbasis. Als je dus 55u betaald krijgt en je werkt ze niet ivm vakantie, dient het urensaldo ook met 55 verminderd te worden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat (o.a.) Leeuw al schreef.. krijg je dan:

Op 19-3-2018 om 19:54 zei Leeuw:

Als je het hele jaar gemiddeld 12 uur (1,5 x 8 uur) per dag maakt, dan zou je ook 1,5 keer het standaard aantal vakantiedagen/-uren moeten krijgen.

En als je dán een dag vrij neemt, dan zou het logisch zijn dat je er ook 12 uur voor inlevert.

:bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Valkje
11 uur geleden zei Freddepet:

Stel je bent 49 jaar en je maakt gemiddeld 55 uur per week. Hoeveel vakantiedagen heb je dan als je ook over de overuren je vakantiegeld en dergelijke ontvangt?

als jullie redenering klopt zou je dus ook van je 200 uur per week 55 uur in moeten leveren. Als je ze betaald krijgt lever je ze toch ook in? En als je het juist wil doen dan moet je uiteraard het gemiddelde aantal uren op zaterdag en zondag ook verdisconteren in de in te leveren uren per week!

Het kan toch niet zo zijn dat je wel over meer uren ontvangt, maar minder uren daarvoor inlevert. Dan zou dus een chauffeur zo’n 18 vakantiedagen hebben op jaarbasis. 

Voor zover ik weet, vallen zaterdag en zondag werkzaamheden toch niet onder overuren ?

Als ik op een zaterdag 12 uur werk, krijg ik die 12 maal 150 % uitbetaald.

Daar vallen echt alle diensturen onder.

Volgens mijn uitleg hoef ik nooit die uren dan aan te merken als overuren.

Corrigeer mij indien ik hier fout zit, :p

Dus snap even je berekening niet om die uren te verdisconteren in de in te leveren uren per week.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zullen hoe dan ook de uitspraak van de rechter moeten afwachten, of het moet zijn dat de werkgevers eerder inschikken. Dit zullen ze waarschijnlijk niet doen omdat ze zich sterk voelen door de gemaakte afspraken in de CAO, artikel 64 van de CAO beroepsgoederenvervoer. 

TTM schrijft er het volgende over >> klik <<

Nu wat er op juridische sites staat:

Is dit in lijn met wat er gebeurt in de praktijk?

Nee, in veel gevallen niet. In de praktijk betalen werkgevers tijdens vakantie lang niet altijd alle looncomponenten door en nemen zij regelmatig niet alle emolumenten mee bij de berekening van de vergoeding van niet genoten vakantiedagen bij einde dienstverband. Duidelijk is dat dit niet in lijn is met voornoemde rechtspraak en het risico met zich brengt dat werknemers achteraf (tot vijf jaar na de aanspraak) alsnog betaling claimen. Dit kan de werkgever, wanneer dat er daadwerkelijk van komt, duur komen te staan…

Lees alles bij de bron >> Salarisnet <<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites