[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

CAO band, ervaring of dienst jaren?


Nomad

Vraag

  • Forumlid

Meer vragen, sorry :-)

Hoe werkt de CAO schaal?  Ik begrijp dat meeste chauffeurs banen D of E zijn, maar hoe bepaalt men what niveau?  Ervaring of dienst jaren?  

bvd

bewerkt door Nomad
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dank je well Ger, maar ik weet dat een chauffeur in band of niveau D of E zit, maar niet hoe het werkt met de schaal in die niveaus..  

 

Als een voorbeeld, I'm heb twee Jaar in Nederland gewerkt in 1991/92 op bakwagens (nog voor het GPdW :-) ), en sinds dien in Engeland/Wales op opleggers, aanhanger, tankers (Melk, geen gevaarlijke stoffen), koelwagens, containers. Oh, en anderhalf jaar in Swansea op de lijn bussen,, maar dat probbeer I'm liever te vergeten... :-D. :D

 

Als ik nu volgens de Nederlandse CAO zou werken, zeg als chauffeur in Engeland , begin ik dan D0 of E0 (nieuw chauffeur by het bedrijf), of in een hogere schaal,( omdat ik feel ervaring heb) ?

 

Bvd

bewerkt door Nomad
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

klik eens op die link en ga dan naar "hoe werkt functiewaardering"

Of moet ik het voorlezen ;)

 

Overigen hoe kom je er bij dat het D of E moet zijn, het kan zomaar B of C zijn 

 

Ok. Waarschijnlijk een vertalings probleempje, maar tis good, heb intussen al van iemand Anders het antwoord. 

B of C?  Tja, als ik misschien in mijn oude dagen wat bij wil verdienen door plaatselijk op een puddle jumper the rijden misschien..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei Nomad:

Meer vragen, sorry :-)

Hoe werkt de CAO schaal?  Ik begrijp dat meeste chauffeurs banen D of E zijn, maar hoe bepaalt men what niveau?  Ervaring of dienst jaren?  

bvd

Zoals je weet is er een te kort aan chauffeurs, dus werkgevers zijn op de dag van vandaag eerder berijdt om wat meer te betalen dan wat die hele functie wardering zegt.

Als je aantoonbare ervaring hebt en je zou eerst een maand of 2 proeftijd doen, en het bevalt wederzijds kan je nog eens praten over een hoger loon.

Je zal ergens moeten beginnen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei ouwe:

Zoals je weet is er een te kort aan chauffeurs, dus werkgevers zijn op de dag van vandaag eerder berijdt om wat meer te betalen dan wat die hele functie wardering zegt.

Als je aantoonbare ervaring hebt en je zou eerst een maand of 2 proeftijd doen, en het bevalt wederzijds kan je nog eens praten over een hoger loon.

Je zal ergens moeten beginnen.

 

 

Bedankt ouwe.  Het lijkt erop dat de banen markt in Nederland net als in de UK gaat.  Meer dan genoeg vacatures, maar je moet wel het kaf van het koren zien te schijden.

Ben wat sommen aan het doen, maar wat op het moment de schijn er wat van af haalt is the 41% belasting.....:zegtniets::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je kunt makkelijk beginnen met minimaal D3 of D4 te vragen.

Ik ken bakwagenchauffeurs die in D4 zitten, dus doe er je voordeel mee.

Lees ook dit eens: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1771471/het-harde-gevecht-om-de-werknemers

Of dit: https://www.transport-online.nl/site/89181/grote-zorgen-over-personeelstekort-na-goed-jaar-voor-transport-en-logistiek/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Nomad:

 

 

Ben wat sommen aan het doen, maar wat op het moment de schijn er wat van af haalt is the 41% belasting.....:zegtniets::eek:

Voor niks gaat de zon op natuurlijk :D

Van de 41 % inhoudingen is maar 5%(in de eerste schijf) en 10 % (in de tweede schijf belasting,de rest is allemaal premie sociale verzekering,daar betalen we onze welvaartstaat mee.:ja::ja::D:ok:

Maar als jij ,werkend bij een Nederlands bedrijf,in het VK blijft wonen zijn daar allerlei regelingen voor om je belastingaangifte daar in het VK te doen:

 

https://sirelo.nl/engeland/belastingen-in-engeland/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Showfeur:

Je kunt makkelijk beginnen met minimaal D3 of D4 te vragen.

Ik ken bakwagenchauffeurs die in D4 zitten, dus doe er je voordeel mee.

Lees ook dit eens: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1771471/het-harde-gevecht-om-de-werknemers

Of dit: https://www.transport-online.nl/site/89181/grote-zorgen-over-personeelstekort-na-goed-jaar-voor-transport-en-logistiek/

Zou je niet eens minimaal op D6 beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
25 minuten geleden zei nnndoh:

Bij ons gaan ze chauffeurs kwijt raken, en kunnen ze geen nieuwe vinden.

Overwerk word maar 100% uitbetaald...

 

Dan stond auto na acht werkuurtjes weer aan de zaak...... leeg of niet leeg:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat gevoel heb ik nu ook, maak gemiddeld 40 overuren per 4 weken... we gaan verhuizen naar dordrecht en er gaan dingen veranderen waardoor ik waarschijnlijk aan me 42 uur per week komt, misschien maar 4 dagen werken... maar heb er gemengde gevoelens over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
58 minuten geleden zei nnndoh:

Dat gevoel heb ik nu ook, maak gemiddeld 40 overuren per 4 weken... we gaan verhuizen naar dordrecht en er gaan dingen veranderen waardoor ik waarschijnlijk aan me 42 uur per week komt, misschien maar 4 dagen werken... maar heb er gemengde gevoelens over.

 

Daar gaan jullie toch naar toe. Rond de 40 uur en klaar, geen vaste auto en geen overuren meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
41 minuten geleden zei Doornekamp33:

Nog geen enkele last van, zit rond de 45 in 4 dagen, en kan er 6 dagen van maken als ik wil, en vaste auto, nouja ivarco, onder mijn kont.

 

Dan heb j8j de keus. Het gaat er hier over dat iemand niets in te brengen heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Dan heb j8j de keus. Het gaat er hier over dat iemand niets in te brengen heeft
Jij zegt julie, dus voelde ik me ook aangesproken, zeker omdat jij dit vaker heb gezegt dat het er naartoe gaat van 40 uur per week en geen vaste auto meer.

Ik ben er vooralsnog niet bang voor, en daarbij, 40 uur is voor mij ook prima.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 minuten geleden zei Doornekamp33:

Jij zegt julie, dus voelde ik me ook aangesproken, zeker omdat jij dit vaker heb gezegt dat het er naartoe gaat van 40 uur per week en geen vaste auto meer.

Ik ben er vooralsnog niet bang voor, en daarbij, 40 uur is voor mij ook prima.

 

Ik red het met 30 of misschien wel 25 uur. Maar daar gaat het hier niet om. Het merendeel red het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden