[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tachograaf springt direct op ''RIJDEN ZONDER KAART'' bij out of scope


Farm

Vraag

  • Forumlid

Forumleden,

Sinds een paar weken rij ik internationaal op een tankwagen

De tacho in 1 van onze auto's (VDO) verward bij een beetje bij out of scope. (Daf uit 2013)

 

Als het druk is bij onze standplaats moet ik soms de auto verplaatsen en gebruik ik hiervoor de out of scope

Dit is vaak vanuit de loshal naar de parkeerplaats, 500 hele meters, waarna ik naar binnen rijd en ga lossen

 

Wanneer ik hem op out of scope zet dan zie ik bij 1: OUT staan, wat betekend dat ie werkt

Wanneer ik vervolgens ga rijden knippert de tacho direct met melding rijden zonder kaart

 

ik hoorde dat onze oosterburen hier nogal problemen van konden maken, dus mijn vraag is of alles wel klopt zo

 

Zo ziet het er uit:

maxresdefault.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei josimo:

wat win je ermee?.... ja hooguit 3 minuten rijtijd om te rangeren

 

- werkelijk genoten pauze wegschrijven op de kaart zonder naar en van de auto te hoeven lopen.

 

(als iemand begint met rangeren + la en daarin wacht(koffie)tijd heeft ;)

Zoals ik gisteravond. :D

 

Auto op OoS gezet, naar dock gereden. Overigens, bij deze (versie?) van de VDO tacho kon ik de melding 'kaart' niet wegdrukken met OK.

Heb het bedje gekozen en pas erin gestopt en manueel mijn activiteiten verantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De oude tacho's blijven inderdaad aangeven dat je zonder kaart rijd de nieuwe niet, die geeft onder het rijden ook gewoon aan dat je rijd en als je stilstaat staat er "OUT".

 

In mijn TGA bj. 2006 staat "rijden zonder kaart" en is lampje "T" op dash aan.

In mijn Crafter bj. 2008 staat "Rijden zonder kaart" en is het lampje "T" op dash uit.

In de TGL bj. 2014 staat er of "OUT" of het stuurtje dat je rijdt en is het lampje "T" op het dash uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 11-3-2018 om 20:31 zei josimo:

 

Dan ben je wel erg triest bezig......wat win je ermee?.... ja hooguit 3 minuten rijtijd om te rangeren

Arbeidstijd voornamelijk, als het lossen ruim een halfuur duurt en ik zeg tegen de collega voor mij ''ga maar lekker naar huis, ik maak het wel af en zet hem weg'' is hij ook weer blij

Hij neemt zijn pas en drukt hem op out of scope, ik laat mijn pas in mijn auto zitten

 

Officieel zal ik wel pasje in beide auto's moeten doen, maar wie doet dat nou in zo'n situatie

Meestal rij ik zijn auto eerst naar buiten, sluit ik mijn auto aan om te lossen en begint ie, vervolgens rij ik zijn auto weg op out of scope

Voor al die handelingen ook nog pasje wisselen is tergend langzaam met die oude tacho's

Op 11-3-2018 om 19:32 zei Doornekamp33:

Je kan gewoon out of scope rijden, alleen hoor je dat de volgende keer dat je je pas er in doet netjes te verantwoorden door handmatige invoer.

(We weten allemaal dat we dat niet doen)emoji848.pngemoji848.png

:p

 

Op 11-3-2018 om 15:54 zei opa bert:

Als je de melding  "rijden zonder pas" weg drukt  voordat jou pas erin gaat is er niks aan de hand , en komt de melding ook niet op jou kaart te staan .

Out of scope is idd alleen bedoeld om op eigen terrein de auto te verzetten , als de chauffeur er niet bij is ,  ook als de auto bij de klant staat is dat eigen terrein , het is niet zo als 'n collega het mij uit legde . Wij hadden toen koppelwerk in D , hij beweerde dat het koppelen out  of scope kon , dat is dus niet waar , hij wou het volgende doen : aankomen bij de klant , pas eruit , tacho op out , vervolgens koppelen en de pas weer erin ,en verder met de rit . Dat mag dus niet .

Dit doen wij ook niet, enkel bij einde rit (bij de klant op het terrein) doen wij dit wel eens om elkaar te helpen

Wij lossen overigens altijd op dezelfde fabriek in nederland....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden