Spring naar bijdragen
Pierre

Zelf doen... of laten doen?

Recommended Posts

26 minuten geleden zei wesley 85:

Als er "natrekken" op je nieuwe banden staat doe je dat laatste zetje toch ook met handkracht?? Zo krijg je ze ook los. Sorry als ik de smiley verkeerd begreep,niet leesbaar via tapa

groeten Wesley
 

 

Nou, de keren dat ik nagetrokken heb. zaten alle bouten ramvast. Geen beweging op handkracht te krijgen.

 

Misschien dat ik de arm niet zo lang had als dat Pierre 'm heeft. Dat zou wellicht wat kunnen schelen.

 

(ps: nog geen wiel eraf gelopen, voor de goede orde.)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Doornekamp33:

Heb ik effe geluk, ik heb een telefoon gekregen, ook wel nodig want ik heb geen enkele reserve wiel op de wagen zitten.emoji16.pngemoji16.png

Ja ik ook niet bel gewoon de banden argraier want 9 van de 10x krijg je zelf niet eens los    heb ik uit ervaring  :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei road train:

9 van de 10x krijg je zelf niet eens los   

Beetje kopervet aan de wielmoeren doen voor montage doet wonderen.

 

Nu weet ik wel dat dat niet tot de standaarduitrusting behoort van een vrachtwagen, maar wel bij de meeste bandeboeren en werkplaatsen.

 

Kleine moeite, een groot gemak.

 

Je hoeft niet persé een lekker band te hebben om je dubbellucht wielen los te moeten draaien. Een verdwaalde bisschopsmuts kan je heel wat zweet en ergenis bezorgen.....:eek::eek:

 

En dan is het wel handig als je je zelf kan redden.....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Teddybeer:

Beetje kopervet aan de wielmoeren doen voor montage doet wonderen.

 

Nu weet ik wel dat dat niet tot de standaarduitrusting 

Toen ik in de  groenten zat (container s) afzet krijg je ze echt niet los en daar bij ga ik ergens langs een auto baan in Duitsland dr echt niet aan beginnen  of België. 

 

Maar wat vet dr aan zal wel helpen maar dat zit er meestal niet op 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Teddybeer:

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

Nee banden wisselen laat ik over aan de experts :ja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Durashift:

Nou, de keren dat ik nagetrokken heb. zaten alle bouten ramvast. Geen beweging op handkracht te krijgen.

 

Misschien dat ik de arm niet zo lang had als dat Pierre 'm heeft. Dat zou wellicht wat kunnen schelen.

 

Gelul lange arm...

Gewoon een keer gaan sloeproeien, flink trainen en aan die riemen gaan gangen.

Het werkt écht ....;):ja:

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Teddybeer:

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

Reservewielen heb ik wel. Een krik ook, maar die heb ik alleen voor de trekker nodig.

Pendelassen zijn wat dat betreft best handig.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Reservewiel zit standaard bij ons onder de opleggers, evenals een krik en een wielsleutel gewoon tot de standaarduitrusting behoren.

Een wiel wisselen is een karweitje van amper een uurtje werk, heb er meerdere gewisseld. Een spuitbus WD40 doet daarbij wonderen, maar dat behoort kennelijk niet tot de uitrusting voor de meesten. 

Dus daarom... je kan maar beter een bandenboer ergens in de binnenlanden van Frankrijk bellen, 4 uur moeten wachten en een Godsvermogen afrekenen dan zelf effe een uurtje aan het werk te moeten om verder te kunnen, toch?

Beroepschauffeurs....:rolleyes:

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei minuteman:

 

Bespaar je al het roeiwerk en neem anderhalve meter extra pijp  :D

 

Ja, daar doelde ik dus op. Dat lange stuk ijzer  op de foto wat voor de middelste as ligt..

 

Ik doelde niet op de biceps van Pierre.. :nee:

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Pierre:

Dus daarom... je kan maar beter een bandenboer ergens in de binnenlanden van Frankrijk bellen, 4 uur moeten wachten en een Godsvermogen afrekenen dan zelf effe een uurtje aan het werk te moeten om verder te kunnen, toch?

Beroepschauffeurs.

 

Nee man. :rolleyes:

 

Kijk, jouw baas heeft er ervaring mee en stuurt je dus goed uitgerust op pad (en zal ook wel verwachten dat jij het zelf in eerste instantie regelt).

Hier, in het dichtbevolkte NL / BE / DE (Rühr) is dat heel niet nodig.. daar hebben wij Incident Management voor uitgevonden.

:D

 

 

18 minuten geleden zei ELZEN106:

Toen ik er in de middag langs kwam stond er een Poolse banden boer bij.

 

Die volgt gewoon zijn klanten..:D

bewerkt door Durashift
.Citaat toegevoegd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Durashift:

 

Nee man. :rolleyes:

 

Kijk, jouw baas heeft er ervaring mee en stuurt je dus goed uitgerust op pad (en zal ook wel verwachten dat jij het zelf in eerste instantie regelt).

Hier, in het dichtbevolkte NL / BE / DE (Rühr) is dat heel niet nodig.. daar hebben wij Incident Management voor uitgevonden.

:D

Wij hebben ook al het gereedschap bij ons behalve een reservewiel dus als we met een platte/geklapte staan word ook de bandenboer gebeld....maar...ik ga echt niet een 1 1/2 uur met de voeten op het dashboard wachten tot die er is. Wiel d'r af, (restant)band van de velg en als hij er dan is kan hij meteen de band erom leggen en monteren. Scheelt mij zo wie zo een 1/2 uur en ik hoef me niet te vervelen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Teddybeer:

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

 

Balkje er onder wil wel eens helpen....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×