[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelf doen... of laten doen?


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
26 minuten geleden zei wesley 85:

Als er "natrekken" op je nieuwe banden staat doe je dat laatste zetje toch ook met handkracht?? Zo krijg je ze ook los. Sorry als ik de smiley verkeerd begreep,niet leesbaar via tapa

groeten Wesley
 

 

Nou, de keren dat ik nagetrokken heb. zaten alle bouten ramvast. Geen beweging op handkracht te krijgen.

 

Misschien dat ik de arm niet zo lang had als dat Pierre 'm heeft. Dat zou wellicht wat kunnen schelen.

 

(ps: nog geen wiel eraf gelopen, voor de goede orde.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Doornekamp33:

Heb ik effe geluk, ik heb een telefoon gekregen, ook wel nodig want ik heb geen enkele reserve wiel op de wagen zitten.emoji16.pngemoji16.png

Ja ik ook niet bel gewoon de banden argraier want 9 van de 10x krijg je zelf niet eens los    heb ik uit ervaring  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei road train:

9 van de 10x krijg je zelf niet eens los   

Beetje kopervet aan de wielmoeren doen voor montage doet wonderen.

 

Nu weet ik wel dat dat niet tot de standaarduitrusting behoort van een vrachtwagen, maar wel bij de meeste bandeboeren en werkplaatsen.

 

Kleine moeite, een groot gemak.

 

Je hoeft niet persé een lekker band te hebben om je dubbellucht wielen los te moeten draaien. Een verdwaalde bisschopsmuts kan je heel wat zweet en ergenis bezorgen.....:eek::eek:

 

En dan is het wel handig als je je zelf kan redden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Teddybeer:

Beetje kopervet aan de wielmoeren doen voor montage doet wonderen.

 

Nu weet ik wel dat dat niet tot de standaarduitrusting 

Toen ik in de  groenten zat (container s) afzet krijg je ze echt niet los en daar bij ga ik ergens langs een auto baan in Duitsland dr echt niet aan beginnen  of België. 

 

Maar wat vet dr aan zal wel helpen maar dat zit er meestal niet op 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei Teddybeer:

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

Nee banden wisselen laat ik over aan de experts :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei Teddybeer:

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

Reservewielen heb ik wel. Een krik ook, maar die heb ik alleen voor de trekker nodig.

Pendelassen zijn wat dat betreft best handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei Pierre:

Dus daarom... je kan maar beter een bandenboer ergens in de binnenlanden van Frankrijk bellen, 4 uur moeten wachten en een Godsvermogen afrekenen dan zelf effe een uurtje aan het werk te moeten om verder te kunnen, toch?

Beroepschauffeurs.

 

Nee man. :rolleyes:

 

Kijk, jouw baas heeft er ervaring mee en stuurt je dus goed uitgerust op pad (en zal ook wel verwachten dat jij het zelf in eerste instantie regelt).

Hier, in het dichtbevolkte NL / BE / DE (Rühr) is dat heel niet nodig.. daar hebben wij Incident Management voor uitgevonden.

:D

 

 

18 minuten geleden zei ELZEN106:

Toen ik er in de middag langs kwam stond er een Poolse banden boer bij.

 

Die volgt gewoon zijn klanten..:D

bewerkt door Durashift
.Citaat toegevoegd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei Durashift:

 

Nee man. :rolleyes:

 

Kijk, jouw baas heeft er ervaring mee en stuurt je dus goed uitgerust op pad (en zal ook wel verwachten dat jij het zelf in eerste instantie regelt).

Hier, in het dichtbevolkte NL / BE / DE (Rühr) is dat heel niet nodig.. daar hebben wij Incident Management voor uitgevonden.

:D

Wij hebben ook al het gereedschap bij ons behalve een reservewiel dus als we met een platte/geklapte staan word ook de bandenboer gebeld....maar...ik ga echt niet een 1 1/2 uur met de voeten op het dashboard wachten tot die er is. Wiel d'r af, (restant)band van de velg en als hij er dan is kan hij meteen de band erom leggen en monteren. Scheelt mij zo wie zo een 1/2 uur en ik hoef me niet te vervelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Teddybeer:

Bandenwisselen begin ik ook niet aan. Heb niet eens een reservewiel mee, of een krik.

 

Aan standaard potkrikje doet overigens ook niet veel met een wiellast van 6 ton. Als je hem er al onder krijgt als de velg op de grond ligt. Lukt dat wel dan druk je hem overigens eerst een stuk het asfalt in, zeker in de zomer. :D

 

Balkje er onder wil wel eens helpen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt Ron.

 

Maar dan moet je die wel bij je hebben........

 

Ik heb amper plaats voor het afdekkleedje, welke ik vrijwel dagelijks nodig heb. Maar voor mij/ons is het geen probleem. Het bedrijf heeft er bewust voor gekozen om zelf voor de bandenservice te zorgen. Dus een van de monteurs komt gewoon naar ons toe met een verse band en velg.

 

Elfs als hij daar een paar uur voor moet rijden is het stukken goedkoper als wanneer men de bandenservice laat komen. Niet alleen de 24 uursservice is flink prijzig, maar de geleverde band en eventuele velg zijn vele malen duurder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei albertvv:

 ga echt niet een 1 1/2 uur met de voeten op het dashboard wachten tot die er is. Wiel d'r af, (restant)band van de velg en als hij er dan is kan hij meteen de band erom leggen en monteren. 

Had ik ooit ook al eens gedaan bij een opleggerband.

 

Komt die beste man er aan, kijkt even naar de velg en zegt heel droog: dat was niet echt nodig geweest. Ik had hem er ook zo op gelegd terwijl de velg nog op de as zat......... :stom::stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden