[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelf doen... of laten doen?


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
4 minuten geleden zei Teddybeer:

Dan nog kunnen de prijzen niet op tegen eigen inkoop. Zeker niet als je in eens een complete container inkoopt. Scheelt bijna 40% van de inkoopprijs.

Dat klopt, maar als er bij ons iemand onderweg plat staat is euromaster er eerder dan een  van onze eigen  monteurs . We rijden alleen maar binnenland , dus gaat dat goed met voor noemde firma .

Als je echt ver weg staat is Pierre z'n oplossing toch wel de goedkoopste , heb het zelf verschillende keren gedaan . Wij hadden toen ook wel gereedschap bij !

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe ben ik er bijna altijd mee weggekomen.  

 

Maar ik ben er zo eentje waarvan men schande spreekt omdat ik met een ketting om een as onderweg ben naar de bandenboer.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:

Reservewiel zit standaard bij ons onder de opleggers, evenals een krik en een wielsleutel gewoon tot de standaarduitrusting behoren.

Een wiel wisselen is een karweitje van amper een uurtje werk, heb er meerdere gewisseld. Een spuitbus WD40 doet daarbij wonderen, maar dat behoort kennelijk niet tot de uitrusting voor de meesten. 

Dus daarom... je kan maar beter een bandenboer ergens in de binnenlanden van Frankrijk bellen, 4 uur moeten wachten en een Godsvermogen afrekenen dan zelf effe een uurtje aan het werk te moeten om verder te kunnen, toch?

Beroepschauffeurs....:rolleyes:

 

 

Mwaaa,dat kan wel mee vallen; ik had de laatste 12 jaar bij Bas ook geen reservewielen meer bij en heb slechts één keer een beroep op Euromaster moeten doen,

dat was in Pesaro,in italië ,net voor de kroeg( hoeveel mazzel kan n mens hebben) reed ik er een stuk ijzer in.

Gebeld naar Euromaster in Nederland,die mij binnen een half uur bevestigde dat er hulp kwam.

Na n uurtje kwam er een plaatselijke bandenboer ,die zich uitgebreid verontschuldigde omdat t lang geduurd had,maar hij had eerst een "spoedje"op de autostrada.

Omdat de inrijding op de buitenste wiel van de trekas zat werd er een blok onder de binnenste band gegooid,de buitenste band omgewisseld zonder het velg van de as te halen,scheelde mij weer n wiel natrekken.:D

Wat e.e.a. kost weet ik niet,de rekening gaat naar de zaak.

Frankrijk is,zeker in het weekend,een ander geval,daar duurt t allemaal wat langer.

Voordeel is daar wel: dat,als de wereld vergaat,men in Frankrijk nog 10 jaar te gaan heeft.LOL

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeker voor Pierre zijn "soort" werk/bestemmingen is het de beste oplossing. En ik denk vooral de goedkoopste.

 

Ik blijf me er wel over verbazen dat Pierre al meerdere lekke banden heeft gehad sinds hij dit werk doet.......

 

Maar dat een bandenservice sneller is als je eigen monteur is ook lang niet zeker. Daar ben je ook heel afhankelijk van het tijdstip en meerder pech gevallen. Tijdje terug met een klapper gestaan bij Lelystad.. Monteur met vacantie, dus dan maar de pechservice van Euromaster gebeld. Na 2,5 uur was ie er al......

 

Eigen monteur was in die tijd al weer weg geweest.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al zou je ,in geval van een lekke band ,wat langer moeten wachten is dit dikwijls goedkoper dan een reservewiel.

Bas besliste om geen reservewielen mee te nemen en daarvoor in plaats te investeren in een extra 600 liter dieseltank, zo reden wij 6 jaar lang tot ver in zuid Italie of zuid Spanje ( en terug)met Luxemburgse diesel.

Ik denk dat deze investering meer opgebracht heeft dan een reservewiel met steun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hebben zelf geen reservewielen bij maar ff bellen met de bandenservice en daarna de boel,indien mogelijk, vast startklaar maken dat zodra de nieuwe band er is men meteen aan de slag kan.

Beetje uit je neus zitten vreten tijdens t wachten heeft niemand iets aan dus hup aan de slag als het kan maar wel eigen veiligheid voorop

groeten Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo hoort het ook Pierre in oplossingen denken, niet in problemen!
 

Met de combi's had ik wel reservewielen bij, 2 onder de ahw en soms (bij de F12) eentje onder de mw.

1x vrijdag voor de kerst, fabriek zou vroeg sluiten, lekke band trekas.

Gelukkig buitenste, als een dolle wisselen en met 20 minuten reed ik weer je bent dan wel redelijk afgedraaid en nat van het zweet, maar was wel op tijd om nog te laden.

 

Met de 4-asser klapper op de 2e stuuras bestuurderskant, stond gevaarlijk dus onder de auto ketting om de as en systeem iets opkiepen om de velg van de grond te lichten en een kilometer door te rijden naar de pomp en de bandenboer laten komen. Er was geen ruimte onder de 4-asser voor een reservewiel  en we hadden nog geen telefoon (±1985)

 

Andere keer lekke band op de trekas en geen goede reserveband bij, steunpoot van de kraan als extra gebruikt. De dubbellucht van de sleepas naar de trekas en de goede van de trekas  in enkele montage op de sleepas, probleem opgelost.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmm, collega had gisteren (nacht) een klapper, links op de vooras. Reed net op de A2 in Limburg.. 

 

Kon op de vluchtstrook staan, direct naast de oprit (van een vzp).. Wachten op de bandenboer.. en toen nog een flinke tijd op de RWS weginspecteur.. welke van een andere calamiteit in Zeeland moest komen...:eek:  :zegtniets:

Daarna kon e.e.a gewisseld worden.

 

Nee, geen wielen bij.. is ook geen ruimte voor met onderbouw koelers, brandstoftank en ruimte voor laadklep onder het chassis..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 17-3-2018 om 10:57 zei Teddybeer:

Zeker voor Pierre zijn "soort" werk/bestemmingen is het de beste oplossing. En ik denk vooral de goedkoopste.

 

Ik blijf me er wel over verbazen dat Pierre al meerdere lekke banden heeft gehad sinds hij dit werk doet.......

 

Maar dat een bandenservice sneller is als je eigen monteur is ook lang niet zeker. Daar ben je ook heel afhankelijk van het tijdstip en meerder pech gevallen. Tijdje terug met een klapper gestaan bij Lelystad.. Monteur met vacantie, dus dan maar de pechservice van Euromaster gebeld. Na 2,5 uur was ie er al......

 

Eigen monteur was in die tijd al weer weg geweest.

 

 

Ik heb drie keer een bandenboer nodig gehad. De eerste keer duurde het ruim twee uur tot ergernis van de planner en van mijzelf, helemaal toen bleek dat de dienstdoende monteur er blijkbaar geen zin in had en gewoon zijn telefoon had uitgezet en ze dus iemand moesten sturen van een andere vestiging.

De tweede keer was hij er binnen een uur en de vorig jaar was de bandenboer net klaar bij Wezep en ik stond bij Westerbork, dat heeft al met al ook zo'n twee uur geduurd want hij moest via de zaak, een nieuwe band halen.

 

Gelukkig tot nu toe niet vaker nodig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden