[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

AVC voorwaarden t.b.v. laden voertuig.


Durashift

Vraag

  • Forumlid

Beste mensen, even een vraag / dingetje waar ik nu al een paar dagen tegenaan loop.

 

De kwestie gaat om het  beladen van de trailer met pallets  waarbij ik graag de labels richting de deur kant heb staan maar de afzender (chef aldaar) vind dat die richting kopschot moeten staan. Op die manier worden de pallets door hun ook op het het laadperron aangeboden.

 

Hierdoor moet ik bij sommige vestigingen de pallets omdraaien met de (elektrische) handpallet truck. 1x links, 1x rechts en weer 1x links rukken aan dat ding om weer met de lepels terug de bak in te kunnen.. terwijl ik, op 'mijn' manier gewoon de pompwagen kan 'overgeven'. Veel makkelijk en het draaien van de pallets kan ik mooi bij de afzender doen op een sta-palletkar. Arbo technisch ook beter, denk ik. (duurzame inzetbaarheid :angel:)

 

Maar goed, dit kost wat tijd bij het laden... en dat zint de chef niet.. want dan is zijn laadmaterieel langer bezet.. :rolleyes:

Ik schijn dit ook als enige van de groep zo te doen.. (als ik de kans krijg..)

Tja, dan denk ik toch al gauw aan een 'Louis van Gaal' momentje..;)

 

Nu heb ik  even mijn theorieboek erbij gepakt en lees daarin dat, volgens de AVC voorwaarden, de afzender in principe verantwoordelijk is voor het laden en stuwen van de lading in het voertuig.

Maar.. ff verderop lees ik dat als de chauffeur zelf het voertuig moet laden en stuwen, de vervoerder de verantwoordelijkheid daarover overneemt van de afzender (zogezegd).

 

Wij moeten zelf laden en lossen.

 

Kan ik nu tegen die chef zeggen: "ik moet zelf laden en lossen van jullie, dus ik mag zelf bepalen op welke wijze de pallets in de trailer komen te staan' zonder daar 'gedoe' over te krijgen.??

 

OF zal ik zeggen: als jij de pallets er met de labels richting kopschot in wil hebben.. ga je zelf maar laden.. ?? Maar ja, daar heb ik mijzelf alleen maar mee bij het lossen, denk ik dan. ..

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

heb in het verleden nog nooit geen commentaar gehad over mijn manier van laden.

de chauffeur is verantwoordelijk voor zijn lading, dus waarom moet iemand anders zich bemoeien

met jou manier van laden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat doe je nu moeilijk :confused:

Als de stickers aan de achterkant zitten los je toch van achter (verste pallet) naar voor  (richting je wagen) waar je moet lossen?

Zet jij je eerste pallet dan achter je wagen neer in plaats van waar je dan je laatste neer zet.

Ik snap jou logica niet hoor. Misschien eens kijken of vragen hoe een ander lost. 

Dit koste veel te veel tijd dat klooien in een klein hok. 

 

Ja de gene die jou laad die snap ik dan weer wel. 

1 keer een eigenwijs figuur laden is tot daar aan toe, maar omdat nu dagelijks te doen......;)

 

Net wat josimo schrijft, die stickers kan je er vaak vrij makkelijk af trekken. voor je ze op zijn plek in je wagen zet.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wat ik mis is dit: Waarom wil je de pallets zo graag met de stickers naar de deur toe hebben staan?

 

Heb je meerdere adressen en ben je bang de verkeerde pallets te lossen? Dan kan een merkteken op de pallets zetten een idee zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik begrijp ook niet zo goed wat je allemaal met de pompwagen aan het doen bent en wat het belang van de labels (voor jou ) zijn, maar goed dat wordt in de vorige posts ook al afgevraagd.

Over de avc , ik heb nog nooit een verlader met een spanband in de weer gezien, of valt dat niet onder stuwen van de lading? 

Ik lees wel vaker van jou dat je met je theorie boekje in de weer bent, je rijdt inmiddels al een jaar ? Misschien wat meer praktijk gericht gaan denken. Nogmaals zolang het onbekend is waarvoor de labels dienen zou ik je geen goed antwoord kunnen geven wat te doen. Maar aan een laadmeester die je graag ziet komen heb je meer dan aan een die denkt daar hebben we die eigenwijs weer....

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Bij ons ook de labels naar het kopschot toe, Ger. Pallets komen uit de auto en draaien 180 graden wanneer we ze neerzetten. Heftrucks kunnen meteen het label scannen en de pallets wegrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Niet te moeilijk doen... verschillende klanten hebben ook weer verschillende eisen; bijvoorbeeld Albert Heijn Pijnacker wil de labels bij bepaalde docks op de binnenplaats juist aan de 'verkeerde' kant hebben...

 

Er zijn al meerdere oplossingen aangedragen; rondom stickeren is simpelweg te duur. Andersom lossen wat Lientje zegt is het makkelijkst, als je maar ruimte hebt. Dan hoefje alleen maar te zagen met de ept en niet eens te draaien. Mijn gevoel zegt dat je wel meer meters maakt op die manier.

 

Bij vorige werkgevers kwam ik vaak weg met de kreet "franco huis is over de eerste drempel"; in de DC- en groothandelwereld ga je dat niet redden :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei josimo:

aan beide zijden labels laten plakken? 

 

Zal geen optie zijn. Ik heb het woord 'labels' even gebruikt voor het gemak.. Eigenlijk zijn het fustkratten met van die insteek 'kaartjes' uit een printer.

 

Aan de andere kant van de krat zitten vaak wel labels.. van voorgaande dagen / andere vestigingen..:zegtniets:

6 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Over de avc , ik heb nog nooit een verlader met een spanband in de weer gezien, of valt dat niet onder stuwen van de lading? 

 

Stuwen van de lading is vastmaken, toch?

 

Nee, formeel laat een laadploeg (zoals ik dat meemaak) aan de chauffeur over.. Iets met 'verantwoordelijkheden / verzekeringskwesties' .. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Leeuw:

Wat ik mis is dit: Waarom wil je de pallets zo graag met de stickers naar de deur toe hebben staan?

 

Dan kan zowel ik als de ontvanger van de pallets direct gelijk over 'steken'  (beiden werken met een handpallet kar. Heftruck komt er niet aan te pas.

Op de vestiging waar dat wel zo is.. is het inderdaad handiger om de labels naar het kopschot toe te hebben.

Zo zijn er een aantal vestigingen waar dat inderdaad handiger is, labels naar kopschot. Sommigen maakt het ook 'geen bal uit'. 

Daar doe ik dus niet moeilijk.

 

Bij daar waar het, naar mijn idee, handiger, effectiever en arbo vriendelijker is om met labels richting deur te werken, zou ik dat graag willen doen.

Eén ontvanger vertrouwde mij zelfs toe dat hij het wel prettiger vond om de pallets op deze manier te ontvangen. Ging mooi snel, zei hij. :ok:

 

Ik zie het juist ook als een beetje 'moeite voor de klant (vestiging) doen' bij het laden i.p.v. die pallets er maar gewoon in te rammen rijden..

 

7 uur geleden zei lientje:

Dit koste veel te veel tijd dat klooien in een klein hok

 

Ik draai niet in de trailer. Gewoon op het laadperron. Of ik pak de pallets van de goede kant.. en zal ik daardoor even over het laadperron van een ander dok moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden