[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijden


rogerp81

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

je kunt geen 2 weken 6  diensten van 24 uur maken 

 Correctie, Je hebt gelijk:ok:

 

Nu ik er over nadenk dat het in 2 weken moet kloppen:

 

6. Per periode van twee opeenvolgende weken moet een bestuurder ten minste: — twee normale wekelijkse rusttijden, of — één normale wekelijkse rusttijd en één verkorte wekelijkse rusttijd van ten minste 24 uur nemen.

 

Kun je inderdaad in week 2 tot uiterlijk zondag 6:00 werken, en dan een verkorte rust van 24 uur nemen en is het weer maandag 6:00 in week 3 en klopt het in 2 weken.

En is dan 5x24, en geen 6x24, maar je dus wel op 6 dagen werkt.

Je kunt het "weekend" dan niet met een dag verschuiven iedere week.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 6-5-2018 om 23:23 zei Durashift:

 

Ik zou de software niet helemaal vertrouwen.. het toont de maand van jouw bestuurderskaart in niet correct Nederlands.  :zegtniets:  ;)

 Kan het toch zeker wel vertrouwen, Belgische politie maakt er ook gebruik van: https://www.eurotransport.de/news/jans-blog-lkw-kontrollen-total-effektiv-8856640.html

 

Lausberg steckt die Fahrerkarte in seinen Laptop, dort zeigt ihm die Software GloboFleet auf einen Blick anhand der bunten Länderfähnchen, was der Fahrer seit Anfang Januar alles gemacht hat.

 

Nu ben ik toch 100% zeker van mijn zaak wat betreft de 45 uur weekendrust;)

Als GloboFleet het goedkeurd, is het goed:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet welke software ze bij ons op de zaak gebruiken voor het uitlezen van de kaart, maar als ik hem laat uitlezen kan ik gelijk de data laten analyseren en fouten bekijken over tijdperiode van 4 weken.

Donderdag nog uitgelezen en 1 fout (10.07 rijuur) neem aan dat die gegevens kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veel bedrijven maken volgens mij gebruik van TISweb van VDO

Bij opstarten pakt hij automatisch de laatste 28 dagen, dat is het meest relevant.

Maar je kunt bekijken, tot zover er data op je kaart staat.

Afgelopen week kon ik nog tot begin november 2017 terugkijken op de kaart.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei *Ger*:

 

Ik gebruik zelf image.png

 

En die doet dat ook, print gelijk een velletje waar je in moet vullen dat je weet dat je fout zit en dat je spijt hebt :D

 

 

image.png

 

 Is het programma verbeterd?

Omdat je hier nog niet goed de overtredingen kon zien (wel 8 jaar geleden natuurlijk): 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-3-2018 om 18:46 zei europeaan:

In art 8.6 van EU 561/2006 staat:

 

Een wekelijkse rusttijd mag niet later beginnen dan aan het einde van zes perioden van 24 uur te rekenen vanaf het einde van de vorige wekelijkse rusttijd

 

(..)

 

Even voor mijn begrip / mijn vraag:

 

Indien er in de periode 6x24 uur al eerder een onderbreking (rust) van 24 uur of meer gezeten heeft tussen 2 diensten.. dan is die periode toch niet automatisch de, verkorte, wekelijkse rust?

Ik mag de, verkorte, wekelijkse rust toch aan het einde van de 6x24 periode 'benoemen' als dat dat mijn verplichte rustperiode is geweest?

 

(bovendien heb ik dan een paar uur minder te compenseren... :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, dat is niet automatisch de verkorte wekelijkse rust. (vroeg dit mij een tijdje geleden ook af namelijk)

Kijk maar naar mijn GloboFleet screenshot: (daar vertrouw ik tegenwoordig op :ja:)

27 april Koningsdag, uiteraard vrij geweest en daarna een verkorte wekelijkse rust gepakt van 43 uur.

Dan wordt de tussenliggende dag als een lange rust gezien van 36 uur.

 

Verkorte wekelijkse rust.png

 

Misschien dat automatisch de langste rust wordt gepakt als wekelijkse rust, dat zou ook nog kunnen natuurlijk.

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-5-2018 om 09:20 zei *Ger*:

Juridische teksten zijn moeilijk leesbaar, we hadden ook een rechter nodig om er achter te komen dat je de 45 uur niet in de cabine mocht doorbrengen.

Ik weet het niet maar het blijft een lastige, in mijn ogen moet de wekelijkse rust in één week vallen, doet hij dat maar gedeeltelijk is het volgens mij een verkorte wekelijkse rust.

Volgens mij niet Ger,bij onze dagelijkse rust word specifiek voorgeschreven dat die binnen 24 uur(na het einde van de vorige dagelijkse of wekelijkse rust)  voltooid moet zijn.( in art 8.2),

Wekelijkse rusten moeten genoten worden na uiterlijk 6 periodes van 24 uur( na 144 uur dus),zoals voorgeschreven in art 8. 6

 

Nergens staat echter dat deze wekelijkse rust ook binnen de "week"zoals omschreven in art 3.i moet vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-5-2018 om 23:08 zei Showfeur:

 

 

 

Overigens werkt mijn software niet met kalenderweken, maar rekent vanaf het einde van de vorige wekelijkse rust:

 

Het enige relevante m.b.t .de kalenderweken is dat de software je twee wekelijkse rijtijd uitrekent,en die loopt wél van maandag 0.00 tot zondag 24.00 uur( kalenderweek )

Je software doet t dus correct als t uitgaat vanaf het einde van de vorige wekelijkse rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden