[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

rij en arbeidstijd


aquabio

Vraag

  • Forumlid

Goede dag,

 

Mijn vraag ik ben normaal gewoon een arbeider en werk van 8 tot 16u. Om de twee weken moet ik eens met de vrachtwagen rijden ( vistransport).  Ik begin te werken om 6u en  vertrek met de vrachtwagen om 9uur het is 2u 30min rijden tot mijn bestemming (11.30 u ). Ik laad daar mijn vrachtwagen mee ,ongeveer 2u (13.30) en zet hierna mijn taco dan op rusttijd voor 45min ( 14.45) zo dat ik direct nog eens 4u 30 zou kunnen rijden indien nodig met file normaal is het 3u rijden( 17:45). en dan los ik mijn vrachtwagen ong 1u ( 18.45) nu is het einde mijn werk dag  maar ben ik nu nog in orde met mijn rij en rust tijden naar gelang ik langer dan 12u aan het werken ben.

 net als vandaag ben ik van 8.15 tot 20.30 op de baan geweest(  1uur rijden, vis laden aan de vijver tot 2u (45min pauze) en vertrekken 3uur rijden lossen en 45 min pauze en terug vertrekken.)  is dit nog volgens het boekje?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Nee, pas moet er al in vanaf start dag. Als er dan tussen 0600-1330 geen rust is genoteerd zit je op 5.5 werkuren zonder pauze en dat mag niet. Qua rijtijd zit je wel goed, qua arbeidstijden niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei HIT:

Nee, pas moet er al in vanaf start dag. Als er dan tussen 0600-1330 geen rust is genoteerd zit je op 5.5 werkuren zonder pauze en dat mag niet. Qua rijtijd zit je wel goed, qua arbeidstijden niet. 

5,5 uur arbeid mag zonder pauze, je moet dan wel gelijk 30 minuten maken tot de 6 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei HIT:

Je zit dan namelijk al op 7.5 werkuren.

 

Dus?

 

Ik vind het wel geinig hoor... er is één EU richtlijn.. en een lokale atb-v.. en hoe divers de uitleg / antwoorden op vragen wel niet kunnen zijn..?? :zegtniets:

 

Ik bedoel, week of wat geleden post ik hier iets over 'het eerste kwartiertje (voor de ATW) binnen 6 arbeidsuren.. > was niet goed (nodig) volgens de kennis van hier.

Duss, nu hanteer ik strak de regel > tussen 6 en 9 arbeidsuren (wat in  mijn ogen feitelijk 9:59:59 uur betekent) dient er 30 minuten rust genoten te zijn, eventueel gesplitst in 2 blokken van 15 minuten.

Na 10 arbeidsuren of meer dient er nóg een blok van 30 minuten pauze genoten te zijn (voor de ATW) .. echter ononderbroken.

 

Kortom, naar mijn mening (en praktijktoepassing) zit de beste vraagsteller gewoon goed binnen het boekje.

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei EJD:

 

Misschien is een opfris cursus, ook in het kader van code 95 een idee?

 

.

 

dat is dus het probleem als een gewone arbeider, alles loopt volgens het boekje zolang je een chauffeur bent dag in dag uit van af je meest of de tijd gewoon andere arbeiden verricht wordt het hier een soep, net code 95 op opgefrist voor de volgende 5jaar  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden