[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tachograaf doet niets meer


GTAKevin023

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Vandaag heb ik een probleem gekregen met een tachograaf van een vrachtwagen die ik vandaag reed. Hij is er tijdens de rit mee opgehouden.

Aan het begin van m'n rit was er niets aan de hand. Tot ik een paar uurtjes verder was.

Hij gaf zomaar aan ''ongeldige kaart''. Na die melding heb ik een paar keer mijn kaart erin en eruit gedaan en hij bleef aangeven ''ongeldige kaart''.

Nu doet de tachograaf helemaal niets meer. Hij blijft maar mijn kaart laden. Verder werkt niks meer en krijg ik mijn kaart ook niet meer uit de tachograaf.

Helaas moest ik, met mijn kaart in de tachograaf, doorrijden naar de zaak waar mijn 2e rit stond te wachten. Het was geen optie om naar een garage te gaan omdat er werk te doen was.

Dus heb maar notities gemaakt van me rit met de uitleg van m'n probleem op de routelijst.

Daarna heb ik me 2e rit opgepakt met een bakwagentje die niet tachograafplichtig is. 

 

Vandaag is een chauffeur met de (Scania) vrachtwagen met kapotte tacho en mijn kaart erin naar een Mercedes garage gegaan bij ons om de hoek. Helaas konden ze hem daar niet mijn pas eruit gekregen en zijn ze gewoon tot de conclusie gekomen dat de tachograaf gewoon is overleden. Heeft dus niks met mijn pas te maken.

 

Morgen moet ik gewoon weer rijden en dan ben ik van plan mijn route gewoon te gaan rijden, zonder kaart, en dan alles gewoon te noteren, werk, pauze en rijtijden en rijbewijs gegevens en persoonsgegevens.

 

Doe ik hier goed aan? En hebben jullie misschien een tip wat ik morgen ochtend nog zou kunnen proberen om me pas uit die tacho te krijgen? 

Tacho is een Stoneridge en zit in een Scania

 

Maandag ga ik met de vrachtwagen met de kapotte tachograaf, met mijn kaart erin, naar Scania garage. Daar hoop ik dat ze mijn kaart eruit kunnen krijgen.

 

Gr Kevin

bewerkt door GTAKevin023
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei GTAKevin023:

 

 

Doe ik hier goed aan? En hebben jullie misschien een tip wat ik morgen ochtend nog zou kunnen proberen om me pas uit die tacho te krijgen? 

Tacho is een Stoneridge en zit in een Scania

 

 

 

Gr Kevin

Heb het ook een keer gehad met een stoneridge in een Scania.

Bij onze wekplaats hebben ze toen alle stroom er afgehaald door de accuklemmen los te halen en daarna kwam de kaart er zo uit.

Succes Harrie

bewerkt door ELZEN106
foutje
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

"Tachograaf defect: Als de tachograaf onder het rijden defect gaat dan moet men op de achterkant van het printpapiertje de tijdregistratie bijhouden van die dag. En de tachograaf moet dan binnen 7 dagen in Nederland gerepareerd worden"

 

"Heb je nog geen chauffeurspas dan mag je niet op een vrachtwagen rijden met een digitale tachograaf"...

https://auto-en-vervoer.infonu.nl/transport/32467-digitale-tachograaf.html

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja tip van Teddybeer is leuk maar dan breek ik de zegel. Geen optie dus ;)

 

Tip van ELZEN is een optie. :D

 

Tip van Murphy ga ik idd doen morgen na het rijden zonder tachograafkaart. ;)

Alleen ik gebruik geen tachorolpapier maar de routelijst van me bedrijf zelf. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Dat is niet genoeg, volgens mij.

Altijd een print-out maken van wat de tacho geregistreerd heeft.

 

Als het goed is heeft je werkgever een kopie van je bestuurderskaart in jouw personeelsdossier zitten.

Vraag om een kopie daarvan en neem dat mee. Heb je in ieder geval iets bij je,.. want als ik het goed begrijp ga je morgen met een andere auto (met tacho) op stap dan die waarin jouw kaart zit, toch?

 

Andere optie, je route gaan rijden met een bedrijfskaart erin (en kopie van jouw kaar bij je) zou misschien ook kunnen.. dan wordt er, technisch, niet zonder kaart in de tacho gereden en  is er een betere, administratieve, aansluiting in de gegevens van het bedrijf dan (weer een dag én een andere auto) zonder digi gegevens te rijden. Formeel zal het ook wel niet mogen, want niet het doel van de bedrijfskaart..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tis allemaal gelukt ;) Voelt niet fijn zo'n tacho die de hele dag een melding schreeuwd die je niet wilt zien maar tis gewoon onmacht. Gewoon alles genoteerd en printout gemaakt. Printout hou ik 4 weken bij me. Hopelijk morgen middag naar de garage en dan m'n pas terug krijgen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden