[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Liftassen


RealZeus

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 19-3-2018 om 12:20 zei lambiek:

Drempelvrees%201.jpgDrempelvrees%202.jpg

Vanmiddag zat ik me nog af te vragen waarom men wel een winkel in de buurt wil, maar dan allerlei obstakels neerlegt om het de chauffeur zo moeilijk mogelijk te maken. Bij een winkel staan in elke bocht paaltjes en vanmiddag heeft mijn voorbumper een aanvaring gehad met een rechtop staande steen die je vanuit de auto amper zag.

 

Nu helpt het ook niet dat we dit specifieke werk met een starre drie asser doen die ook nog eens zijn voorste as optrekt. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan het eens proberen, maar in principe wil het allemaal net, al wil je je hand niet tussen de paaltjes en het wiel doen, zo weinig ruimte zit daar tussen.

 

Het was de bedoeling dat de achterste as zou liften, maar een of andere kantoorpipo dacht het beter te weten want dit was goedkoper. :zegtniets:

Het was tevens het laatste wat hij bij het bedrijf deed.:bey:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
7 uur geleden zei RealZeus:

Ik kan het eens proberen, maar in principe wil het allemaal net, al wil je je hand niet tussen de paaltjes en het wiel doen, zo weinig ruimte zit daar tussen.

 

Het was de bedoeling dat de achterste as zou liften, maar een of andere kantoorpipo dacht het beter te weten want dit was goedkoper. :zegtniets:

Het was tevens het laatste wat hij bij het bedrijf deed.:bey:

 

Ivm met afstand hart assenstel tot aan achterzijde voertuig regeling.... (de achteroverbouw wordt te lang indien enkel de achterste as omhoog zou gaan....)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

Gewoon ABS lostrekken

 

Ja, nee lekker is dat..

Deed een of andere grappenmaker bij ons ook, een week of wat terug... Maakte de kabel aan de auto kant los (ipv aan trailer kant..)..

Was die oelewapper   vergeten de stekker terug aan te koppelen.. :kill:

 

Ik er dus mee weg, vanuit het donker.. hoor na het laden (overladen nog met spul van een collega want zijn koeler deed het niet.. dus wat gehaast enzo) wel een knisperend geluid.. vanaf bepaalde snelheid. Bij de eerste stop ff gekeken.. dacht dat het de zijschotten waren (zat wel wat speling op) dat ik hoorde..

 

Enfin, bij daglicht bleek dus die ABS stekker een paar honderd kilometer tussen het chassis gehangen te hebben.. :mad::mad:

Stekker was een beetje bijgeslepen.. zeg maar..:eek::rolleyes:

 

Dusss.. ik had natuurlijk ook beter moeten kijken of de stekkers eraan zitten.. maar ja.. dat zit het altijd eigenlijk..

Op het dashboard geen EBS foutmelding ofzo..

Ja, het ding remde wel een beetje 'zompig' in de zin van dat de eerste aandruk van het pedaal weinig sjoege gaf.. 

Schreef dat toe aan de staat van 't -goed gebruikte- beestje..

 

:angel:

 

Nee, gewoon ff de knop bedienen of de pijltjes toetsen op het (Wabco?) display. 1x drukken op de knop onder het pijltje (1e knop van links) en de as blijft beneden tijdens je rit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei Murphy:

Ivm met afstand hart assenstel tot aan achterzijde voertuig regeling.... (de achteroverbouw wordt te lang indien enkel de achterste as omhoog zou gaan....)

 

 

Uh? Bij een standaard 13,6 m. trailer?

 

Ik rijd merendeels met een opgetrokken, achterste, as. Naar mijn mening is de (technische) achteroverbouw gewoon normaal. Koel opleggers zijn het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei opa bert:

Ik vind het een  dom systeem  , de achterste as liften , dan is je uit zwaai toch veel te groot .

 

Gewoon rekening mee houden :ja:

Niet alleen met je uitzwaai maar ook met gewichtverdeling, zorgen dat je genoeg gewicht op de schotel hebt.

Je kunt er wel hele krappe bochtjes mee maken... met andere woorden met groter materiaal op krappe adressen komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
13 uur geleden zei Durashift:

 

Da's mooi toch? Hoeft er een as minder de bocht door.. :angel:

Laatst met zo'n apparaat 'n charterritje geladen in Veghel, dat krijg je aangereden en moet je meteen laden anders kun je geen kant meer op.

 

Eerst 18 pallets kroepoek, toen 4 pallets boter en tenslotte 4 pallets potten mayonaise.... Papieren gehaald en weg, nooit meer aan die as gedacht tot op de A50 :zegtniets: Boven de 65 km/u was ik alle ruimte tussen de vangrails nodig, zo zwabberen dat ding!

 

Volgende afrit er af, gelukkig kun je bij die serie per as afzonderlijk de lift uitschakelen: alles meteen maar uit, levensgevaarlijk!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Marotrans:

, gelukkig kun je bij die serie per as afzonderlijk de lift uitschakelen: alles meteen maar uit, levensgevaarlijk!

 

 

Dit is ook ten sterkste aan te raden bij harde wind of een gladde weg :ja: 

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

Boven de 65 km/u was ik alle ruimte tussen de vangrails nodig, zo zwabberen dat ding!

 

Daar kwam ik in 1995 al achter bij mijn vorige baas.

 

Nieuwe mestoplegger waarvan de achterste as in de leegstand ook omhoog kwam. Dat was 2 vrachtjes. Daarna as altijd naar beneden.  Met zo'n zware mestpomp achterop bleven de steunpoten maar net aan de grond als je hem afkoppelde.....

 

Baas over de zeik, want het zou banden schelen. En draairuimte. Tot ie er zelf eens mee weg ging. Toen stond dat ding heel rap weer bij LAG. Werd gelijk omgebouwd naar een hefas voor, en je kon handmatig kiezen. Voorste omhoog of de achterste. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Marotrans:

Laatst met zo'n apparaat 'n charterritje geladen in Veghel, dat krijg je aangereden en moet je meteen laden anders kun je geen kant meer op.

 

Eerst 18 pallets kroepoek, toen 4 pallets boter en tenslotte 4 pallets potten mayonaise.... Papieren gehaald en weg, nooit meer aan die as gedacht tot op de A50 :zegtniets: Boven de 65 km/u was ik alle ruimte tussen de vangrails nodig, zo zwabberen dat ding!

 

Voor één adres?

 

Die 'lui' kunnen dan toch ook wel bedenken dat eerst het zware spul erin moet?

 

Inderdaad, ik denk er ook niet altijd aan... en stop dan ook om ff de as te laten zakken.

 

10 uur geleden zei opa bert:

de achterste as liften , dan is je uit zwaai toch veel te groot .

 

Hm, zal aan mij liggen, denk ik, maar ik merk weinig verschil eigenlijk..

 

~~~~~~~~~~

 

Toch zit ik er weleens over na te denken.. hoe het e.e.a. zo kan 'zwabberen' met een gevulde bak van een tonnetje of 15 met 1 ingetrokken as (de achterste).. terwijl ik ook 2 assige trailers zie rijden.. die toch ook wel 9 ton per as kunnen laden? Dat zou dan toch op zeker moeten zwabberen?

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Marotrans:

Laatst met zo'n apparaat 'n charterritje geladen in Veghel, dat krijg je aangereden en moet je meteen laden anders kun je geen kant meer op.

 

Eerst 18 pallets kroepoek, toen 4 pallets boter en tenslotte 4 pallets potten mayonaise.... Papieren gehaald en weg, nooit meer aan die as gedacht tot op de A50 :zegtniets: Boven de 65 km/u was ik alle ruimte tussen de vangrails nodig, zo zwabberen dat ding!

 

 

Moest je op twee locatie's laden daar?

Toen ik daar nog wel eens heen moest stond het altijd netjes klaar ( komt misschien omdat wij 82 km pu rijden :angel: ) 

Het stond dat wel altijd netjes door elkaar heen wat gewicht betreft. Netzoals bij SL in Tiel zeg maar. 

Maar het blijft wel opletten :ja:.

 

Tijdens introductie voor nieuwe chauffeurs bij ons worden genoeg foto's getoont waarbij het niet goed ging.

Net zoiets als met lading zekeren.... 

Ze hebben op de schade afdeling een hekel aan de zin van..... ik dacht dat het wel kon.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-3-2018 om 19:33 zei opa bert:

Ik vind het een  dom systeem  , de achterste as liften , dan is je uit zwaai toch veel te groot .

 

Volgens mij niet veel meer dan met een stuuras.

 

En niks kan tippen aan de uitzwaai van een enkelasser van 13,60 waarvan de as ook nog vrij ver naar voren stond. Als je het raam open deed hoorde je de luchtverplaatsing in de bocht. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In deze bocht was het trouwens fijner geweest als de voorste as naar beneden was, dat gaat net wat mooier. Ik moet nu de neus van de auto rakelings langs het paaltje aan de overkant halen en dan nog komen de trailer wielen heel dicht langs het paaltje aan deze kant. En dan staat er in die zijstraat nog een schutting uit het lood en daar moet je dan weer met het kopschot op letten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden